I přes to, že se o VR mluvilo u Switche už takřka od začátku a nasvědčovaly tomu i plány u patentových úřadů, nemyslíme si, že se od samotného začátku našel jediný fanoušek, který by tomu skutečně věřil. A Nintendo nás všechny přesto překvapilo. V březnu oznámený čtvrtý kit ze série Nintendo Labo představil v celkem šesti Toy-Con projektech „levné“ VR hraní, naprosto dostupné do každé domácnosti. A když navíc mateřská společnost začátkem dubna skrze své sociální sítě sdělila, že dvě veleoblíbené hry Super Mario Odyssey a The Legend of Zelda: Breath of the Wild budou taktéž podporovat VR hraní, to teprve rozbouřila vody a fanouškovská základna se rozdělila na dva tábory. Jedni jsou příznivci, kteří očekávají podporu i dalších her, a druzí jsou odpůrci, jež si myslí, že s hardwarovým složením konzole Switch jako takové, by to Nintendo mělo zabalit. A přestože Nintendo Labo: VR Kit vychází již dnes, na vydání aktualizací pomocí kterých se ve dvou zmíněných hrách povolí možnost VR hraní si ještě dva týdny počkáme – vychází totiž až 26. dubna 2019.

Nejvíce nás zaujala zmíněná Zelda, jež až na výjimku cutscén poběží kompletně celá ve VR. V traileru výše můžeme vidět jednoduché přepnutí v nastavení, které hru vyrenderuje pro VR hraní. Samozřejmě jsme hned začali dumat nad tím, jak to chtějí vývojáři celkově provést. Se samotným vydáním hry se totiž objevovali první problémy, jako například stabilita hry, kdy obraz padal pod 30 snímků za vteřinu nebo šlo o problémy s rozlišením obrazu apod. Přes všechny vady se vývojářům podařilo framerate ucelit, obraz vylepšit, přesto z konkurenčních VR headsetů víme, že i plynulý kamerový pohyb pod 60fps může u fanoušků vyvolat závratě, ba dokonce i zvracení. Nabízí se nám tedy otázka, jak tomu chce japonský gigant předejít. V redakci panuje názor, že hra by mohla generovat jen kulatý výsek vždy pro každou čočku VR brýlí a nepoužívat zbytek pixelů obrazovky. Tím by se dosáhlo ke zvýšení počtu snímků za vteřinu a tím pádem plynulejšího pohybu, nicméně obrazovka má rozlišení pouze 1280×720, lepšího obrazu se tedy sebevíc nedočkáme. Leda by tomu nahrávala šuškanda ohledně nové revize Switche s lepší obrazovkou a větším výkonem. Samozřejmě nechceme nic dopředu hanit ani spekulovat, a až si pečlivě po vydání vše vyzkoušíme, naše poznatky vám přineseme v recenzi.

Důvod proč vznikl tento článek je jednoduchý. Protože víme, že Nintendo upravilo jedno ze svých největší IP pro VR, kolik dalších vývojářů vezme příležitost za pačesy a vydají pro své tituly aktualizace pro virtuální realitu? Nintendo Labo se kromě titulů pro své účely vytvořených pochlubilo použitím Toy-Con projektů i v Mario Kart 8 Deluxe nebo hře DEEMO, lze tedy vidět, že vývojářské SDK je nabízeno i mimo exkluzivní first-party vývojáře. My věříme, že ve správných rukách, a s několika úpravami, by mohli následující hry taktéž uspět ve VR, alespoň u nás v redakci by o ně byl zájem.

Mario Kart 8 Deluxe

Mario Kart ve VR? Počkat, to už jsme někde slyšeli! Máte pravdu, Bandai Namco vytvořilo Mario Kart Arcade GP VR, kterou si můžete vyzkoušet v herně v Tokyu. Sednete si k volantu a pomocí speciálních ovladačů na ruce můžete házet jednotlivé předměty. Labo VR varianta nejspíš nebude až tak propracovaná, rozhodně bychom o ni ale stáli. Konec konců, Mario Kart pro to má ty správné předpoklady – zvládne 60 fps i ve hře dvou hráčů.

The Elder Scrolls V: Skyrim

Skyrim už vyšel téměř na všech možných i nemožných platformách, na konci roku 2017 potom dostal i svou VR variantu. Ta kromě hraní s pohybovými ovladači umožňovala i hraní se standardním gamepadem, což by se asi nejvíce hodilo i ke Switchi. Bethesdo, prosím…

Super Mario Party

Poslední díl Mario Party byl konečně trochu víc revolucí než pouhou evolucí – přibyl coop mód River Survival (ten nás opravdu hodně baví) a také Toad’s Rec Room, který přináší zajímavé hry využívající více bezdrátově spojených konzolí. Aplikaci virtuální reality bychom si v tomto případě přestavovali ve stylu miniher 1 vs 3. Jeden by měl konzoli s virtuálními brýlemi a zbývající hráči by proti němu soupeřili na displeji druhé konzole. Různých her na tento způsob se dá vymyslet hodně a určitě by se daly využít i Toy-Con výtvory – třeba sestřel všechny ostatní hráče blasterem, či zachyť co nejvíce jejich fotografií fotoaparátem.

Starlink: Battle for Atlas

Vesmír ve 3D či virtuální realitě je prostě super, o čemž jsme se přesvědčili zejména díky novým Star Trek filmům. Starlink ve VR by tak byl bezpochyby skvělá hra – stačilo by trochu si vyhrát s „kosmickým prachem“, aby kolem naší lodi (ano, v 99% případů to bude Arwing…) něco létalo a vytvářelo lepší efekt pohybu. Průlety polem asteroidů by mohly být o to lepší, protože budete mít větší přehled o vzdálenosti, což už jsme ostatně vyzkoušeli u Star Fox 64 3D, kde se v některých částech docela hodilo mít zapnutý 3D efekt. No a konečně fantastické planety a jejich tvorové jsou něco, co bychom opravdu rádi viděli.

TETRIS 99

Tak jednoduchá myšlenka, ale tak skvělá. Tetris se může pyšnit titulem nejprodávanější hry všech dob a ačkoliv jádro zůstává stejné, čas od času se objeví nějaká zajímavá mechanika, která tu základní trochu zpestří. Předplatitelé Nintendo Switch Online dostali Tetris 99, což je battle royale podoba slavné hry a nás tak napadlo, co takhle devadesát devítku zkombinovat s úspěšnou VR hrou Tetris Effect. Tetris byl s platformou Nintendo vždycky hodně svázán – svému úspěchu vděčí díky verzi pro Game Boy. Takže… dočkáme se někdy updatu?

Minecraft

Minecraft je další z her, které už své VR módy či varianty mají. Minecraft konkrétně oficiálně podporuje Oculus Rift, Samsung Gear VR a Windows Mixed Reality. To znamená, že by nemuselo být tak těžké přidat jeho podporu i na Switch verzi, ne?

Captain Toad: Treasure Tracker

Captain Toad je prostě skvělá logická hra, která možná na někoho působí dětinsky, ale zabaví i dospělého. Sem by se podpora VR opravdu hodila – jednotlivé úrovně bychom si mohli ještě lépe prohlédnout ze všech stran, jedná se navíc o vizuálně velmi povedený kousek. Nedávno jsme taky dostali povedené DLC. Mohlo by to snad naznačovat další budoucí (VR) update?

InnerSpace

Letadýlko letí! InnerSpace je hezkou explorační hrou, kde jako Kartograf, malé letadýlko, prozkoumáváte „Inverse“. Svět má myšlenku i zajímavý vizuální styl a možností nechat se Inverse pohltit bychom nepohrdli.

Q.U.B.E. 2

Nejlepší Portal bez portálů, říká se o sérii Q.U.B.E. Druhý díl využívá technologie Unreal Engine 4 a i díky tomu jsme nedávno dostali Switch verzi. Nebudeme vám lhát, myslíme, že tyto logické hádanky by nám ve třetím rozměru šly mnohem lépe!

FAST RMX

Jeden z launch titulů Switche a další závodní hra na tomto seznamu je ve skutečnosti spíš rozšířenou verzí Fast Racing Neo z Wii U. To ale není žádná překážka být skvělou hrou, která se nebojí vysoké rychlosti, krásných prostředí i skvělého výkonu ve stabilních 60 snímcích za sekundu. Ve hře můžete projet vodopádem, prorážet rampouchy nebo se nadzvukovou rychlostí prohánět na trati uprostřed pole asteroidů. Tohle bychom si ve virtuální realitě s chutí zahráli.

Bonus: Outlast

Lidi, kteří mají rádi horory, často v kinech říkají, že by se zachovali úplně jinak, než postavy na plátně. Ačkoliv postavy ve filmech dokáží být výrazně hloupější, než jejich diváci, nemůžeme ale úplně přesně vědět, jak bychom se v podobných situacích zachovali. Co takhle se ale do jedné z nich ponořit trochu hlouběji? Resident Evil 7 dokázal, že i ve virtuální realitě to může být zajímavé a funkční. No a oba díly Outlastu na Switchi běží velmi dobře, druhý díl dokonce vypadá po grafické stránce opravdu dobře. Pokud bychom jednoho temného deštivého dne update pro VR přeci jen dostali doufáme, že jeho součástí budou i náhradní spoďáry…