O následovníku Switche se od konce minulého roku mluví docela dost. Na začátku tohoto týdne se navíc objevily informace o tom, že by Nintendo mohlo založit „rodinu“ systémů, tak jako třeba u 3DS. Mluví se o levnější ořezanější variantě, která má být jakýmsi nástupcem právě 3DS a nabušenější verzi pro nadšence. Mezi dnešním Switchem a novou „Pro X“ verzí ale údajně nemá být takový rozdíl ve výkonu, bude to nejspíš podobný nárůst jako u New 3DS. Ačkoliv máme Switch rádi (viz 10+ důvodů, proč mám rád svůj Switch) a hrajeme na něm prakticky každý den, našli jsme pár věcí, ve kterých by se dal vylepšit. Co všechno bychom tedy u následovníka Switche chtěli vidět (pozn.: bavíme se hlavně o silnější verzi)?

1. „Infinity Edge“ obrazovka

Už při vydání Switche se výrobci telefonů předháněli, kdo bude mít tenčí rámečky a Switch byl v tomto ohledu dost pozadu. Neříkám, že by se mělo zvětšovat až ke krajům za každou cenu (viz. výřez či průstřel displeje), nicméně bylo by skvělé, kdyby obrazovka pokrývala výrazně větší část těla konzole. Obzvlášť když někteří vývojáři zapomínají zvětšit velikost písma v handheld módu. Rozlišení klidně může zůstat stejné.

2. Lepší Wi-Fi

Kdybych psal seznam věcí, co se na Switchi nepovedly, začal bych nejspíš tímto bodem. Asi každý už někdy zažil, že se mu Switch na bezdrátovou síť nechtěl připojit tam, kde mobil neměl problémy, v místech se slabším signálem také často připojení vypadávalo nebo bylo nestabilní (RIP hraní Splatoonu na záchodě daleko od routeru). Určitě by tak bylo dobré, aby Nintendo nové konzoli přidalo lepší síťové vybavení, zejména anténu. Za podporu MIMO (tedy podporu více paralelních vstupů a výstupů díky několika anténám) bychom se vůbec nezlobili…

3. Větší paměť

Ačkoliv díky menší náročnosti her a rychlým cartridgím nejsou hry na Switch tak rozežrané, 32 GB vám záhy přestane stačit. Stačí pořídit digitálně velký titul či několik her, kde se výrobce rozhodl ušetřit na velikosti cartridge a rázem je paměť plná. Sám teď řeším, co smazat, abych mohl stáhnou nové hry – a to mám v konzoli 200 GB paměťovou kartu. Nová konzole by tak rozhodně měla mít více – minimálně 64 nebo 128 GB. Ale kdo ví, třeba nás ještě překvapí větší verzí.

4. Více RAM

Switch má celkem 4 GB operační paměti, z toho 1 GB je rezervováno pro systém. Vývojáři tedy mohou pracovat se 3 GB paměti, což někdy nutí častěji se uchylovat ke kompromisům. Nárůst by v tomto případě nemusel být nutně vyšší – stačily by třeba 2GB, aby hry, které občas právě kvůli malé RAM měly problémy, mohly běžet lépe. Když už jsme u toho upgradu, použít čipy s vyšší frekvencí by určitě také mohlo pomoci.

5. Na nabíječce jako v docku

To, že se Switch po připojení na nabíječku nepřetaktuje tak, jako by byl v docku, je jednou z věcí, která podle mého názoru měla být přítomná od začátku. Dock totiž nenabízí žádnou externí grafickou jednotku či chlazení a teoreticky by tak vůbec neměl být problém konzoli provozovat na stejných taktech pouze s připojenou nabíječkou. Obzvlášť ti, kteří hrají většinu času v handheld či tabletop módu by tuto vlastnost jistě ocenili.

6. Podpora pro 4k (a 2,7k) výstup

Ne, nemyslím si, že je nutné, aby Switch renderoval všechno ve 4k. Líbilo by se mi ale, kdyby si s UHD obrazovkami lépe rozuměl. Protože většina her neběží ve Full HD nativně, ale v menším rozlišení (které se často mění, aby hra udržela stabilní framerate), musí se vykreslené snímky upscalovat na cílové rozlišení. Pokud máte Full HD televizi, je to ok, u 4k tím ale můžete „utrpět“ i co se kvality obrazu týče. Kromě toho, že se upscaling provádí dvakrát (z menšího rozlišení na Full HD v konzoli a z Full HD na 4k v televizi), je vždy lepší počítat přímo s cílovým rozlišením… Třeba 720p je přesně třetina 4k a nejlepší upscale je tak trojnásobné zvětšení. Takto roztažený obraz je navíc většinou mnohem ostřejší, než kdyby se napřed rozmazal při upscalování na Full HD. Kromě toho by byla podpora většího rozlišení příjemná i v mediálních aplikacích – ano, mám na mysli YouTube, kde už řada tvůrců takto vysoké rozlišení používá.

7. Hardwarový upscaling a antialiasing

Switch není výkonná konzole a nijak se tím netají. Ačkoliv vývojáři předvádí famózní práci při portování z mnohem výkonnějších platforem, snižování rozlišení je tu poměrně často používaným trikem a u některých her jde drasticky nízko. Kvůli tomu, že se navíc musí upscalovat (což tolik výkonu nespotřebovává), šetří se výpočetní čas, na čem jde a to včetně antialiasingu, tedy vyhlazování hran. Například mCable Gaming dokazuje, že vyhlazování hran jde bez lagu přidat i do samotného kabelu a u některých her jsou výsledky opravdu dobré. Tím by se ušetřilo trochu výkonu na to, aby se vykreslilo pár pixelů navíc a hry by mohla vypadat ještě o trochu lépe.

8. Větší baterie

Pro ty z nás, kteří vlakem jezdí maximálně 2 hodiny v kuse a pořád s sebou mají power banku to asi problém není, je ale stále mnoho lidí, kteří Switch využívají primárně jako handheld a bez nabíječky by rádi vydrželi déle. Stačí přihodit pár mAh a prodloužit výdrž třeba o hodinu nebo dvě. U náročných her bychom tak mohli být na 3 – 4 hodinách výdrže, což už je podstatně lepší než stěží dvě a půl hodiny.

9. Podpora pro bezdrátová sluchátka

Switch už sice podporuje výstup zvuku přes USB, takže bluetooth sluchátka či reproduktory připojit můžete, pokud použijete správný adaptér. Více by se nám ale líbila nativní podpora bez nutnosti dalšího příslušenství. Ideální by bylo, kdyby takto připojená sluchátka s mikrofonem šla použít pro in-game voice chat místo nutnosti použít aplikaci pro smartphony.

10. Zpětná kompatibilita

Ačkoliv to nejspíš mnozí považují za samozřejmost, posledním bodem tohoto seznamu bude zpětná kompatibilita. Bezdrátové a USB příslušenství s kompatibilitou nejspíš problém mít nebude, pokud by se ale měnil rozměr, mohly by nastat problémy např. s Joy-Con ovladači či dokovací stanicí. Nejlepší by tedy bylo, kdyby rozměr konzole zůstal stejný a měnily se jenom vnitřnosti.

Ať už to bude jakkoliv, stále se jedná jen o drby a naše přání a jsme si jistí, že Nintendo se s námi o tyto informace podělí, až se jim bude chtít. Je něco, co by se vám líbilo, aby „Nintendo Switch X“ mělo?