Překlad kompletního rozhovoru z webu Asahi.com s presidentem Nintenda Tatsumi Kimishimou

Chystáte se začít investovat také do ničeho jiného než jsou hry?
Nechceme snadno vydělat peníze pouze prostřednictvím licencování našich herních postav, chceme a musíme také investovat peníze do ostatních oblastí jako je filmová produkce. Až budeme se současnými projekty hotovy, chtěli bychom použít část výtěžku právě do tohoto.

Filmovou produkcí myslíte filmy?
Ano, hlavně filmy. Je zde spousta příležitostí. V současné době jsme mluvili s řadou partnerů a myslíme si,  že budeme moci něco takového dokončit v ne příliž vzdálené době.

V minulosti tu byl nějaký Super Mario Brothers film, ne?
Ano, ale nevedl si moc dobře. Od teď bychom chtěli dělat věci sami, ne jen něco licencovat.

Máte za partnery společnosti z Hollywoodu?
To by bylo určitě možné, ale neznamená to, že to musí být zrovna Hollywood. Hlavně bychom chtěli spolupracovat s těmi partnery, kteří mohou být úspěšní i v globálním měřítku.

Myslíte další live-action film?
To už jsme jednou zkusili, takže asi ne tentokrát.

Je to záměr být jako Společnosti Disney nebo Pixar?
Chtěli bychom udělat něco podobného jako oni. To si budu pamatovat až na tom budeme pracovat.

Ještě v tomto roce, oznámíte nějakou produkci?
I když nemohu říct určitý rok, právě se nacházíme ve fázi jednání a zařizování. Určitě bychom chtěli využít nějaké příjmy z tohoto roku.

Budou to filmy pro Zeldu nebo Maria?
Chtěli bychom se pustit do něčeho, co je opravdu velmi populární. Ale nemůžu přímo říct ,, My děláme film o Mariovi “. Jediné co mohu říct je, že uděláme něco, co si každý užije.

Zelda by mohla být dobrou volbou, vezmeme-li v úvahu, jak známá tato herní série po celém světě je.
Samozřejmě, že chápeme, že je to něco po čem je velká poptávka

Takže si myslíte, že je tu hodně lidí, kteří chtějí film o Zeldě?
To si teda myslím!

Myslíte si, že tyto filmy budou pro společnost výdělečné?
Naší hlavní prioritou je zvýšit počet lidí kteří znají naší práci, zájmy, prodeje..Hlavní činností je vytvářet hry a hardware, ale otázka je: jak udělat, aby byly naše činnosti byly ještě efektivnější? A samozřejmě jednoduchá reklama je na nic. Chtěli bychom se věnovat i jiným věcem než do teď, a tak možná postupně dosáhneme našeho cíle.

V dřívější době tu byly nějaký filmy vytvořené Nintendo?
Naše partnerské společnosti dělali filmy jako Pokémon, takže to není oblast ke které bychom neměli nějak blízko.

Pokémon je hit zahrnující spoustu her, filmů, hraček a dalších věcí, myslíte si, že je možné stejného úspěchu docílit i u ostatních Nintendo postav?
Je pravda, že Pokémon má za sebou velký úspěch a dost jsme se z něho naučili.

Je pan Miyamoto zapojený to těchto nových činností?
Samozřejmě. Už oslovil mnoho herních výrobců a jako výsledek toho jsme schopni ho nechat uvažovat o tom, jak docílit co největších prodejů a hlavně úspěchu. Také bychom chtěli aby se v budoucnu podílel na našich filmech.

Jak si vede Miitomo?
Počet stažení je podle očekávání. Byli bychom rádi aby lidé dále pokračovali v hrání Miitomo. Již jsme dostali mnoho žádostí aby jsme aplikaci udělali jednodušší, rychlejší a mít možnost přidat si v aplikaci své přátelé. Na tom teď také pracujeme. V Miitomo, s čím více přáteli se spojíte, tím víc možností od hry dostanete. Toto bychom chtěli nechat v našich dalších aplikacích.

Vaše další dvě aplikaci budou oznámeny tento podzim, ne?
Ano.

Série Animal Crossing ve kterých si lidé užívaly tvoření a budování svého města měla příznivce od dětí po dospělé. Je vaším plánem mít mobilní aplikaci s možností spojení s tradičním hardwarem?
K tomu také směřujeme. takže bychom chtěli stvořit něco jako realitu. Myslím si, že k nám z Nintendo se to velmi dobře hodí.

Myslíte jako interagující s 3DS?
S ohledem na prodeje Nintendo 3DS si nemyslím, že by bylo špatné si představit tolik.
Fire Emblem je více známý mezi tvrdými příznivci, je to přece jen SRPG, kde řídíte vlastní armádu. Je to právě proto, že jsme cítili, že toto by bylo pro mobily správnou volbou.

Otázkou je, jaké díly hry Fire Emblem by byly nejlepší převést na mobily?
Toto byla klíčová otázka, ale obávám se, že toto je průmyslové tajemství. Budeme to ale mít na paměti.

V budoucnosti budou mít vaše aplikace v plánu větší zpeněžení, nejste znepokojení nad lidmi, kteří tráví příliš moc času na mobilních hrách?
V tuto chvíli o tom nemáme žádné oficiální zprávy. Nicméně, hráči Nintendo her nejsou jednoduše složeni z lidí, kteří mohou utrácet z jakékoliv DLC.  Pracujeme na řešení, abychom uspokojili každého.

Už dříve jste oznámili, že bypět aplikací mohlo být uvedeno na trh před březnem roku 2017. Je jedna z nich konečně Mario?
Pracujeme na tom, také plánujeme a rozvíjíme hry se silnou poptávkou. Bohužel nemohu říci, jestli nějaká z nich bude Mario, ale určitě si všímáme toho, co lidé chtějí.

Co si myslíte o vaší příští generaci konzole NX?
Je to něco zcela nového. Hardware, Software, to je všechno, co bych chtěl poprvé sám hrát.

Není trochu pozdě vydat NX v březnu roku 2017?
Je to kvůli našemu vývojovému plánu. Když lidé dohraní startovní herní tituly, budou chtít koupit další hry na jaře, na Vánoce. Není to jen o tom, aby byl hardware hotový, ale také o tom zajistit, že naše software sestava bude na dobrém místě.

Konzole NX bude vypuštěna v březnu příštího roku. Nepřiměje to lidi, aby si tento rok nekupovali konzole?
Pokud budete porovnávat Wii U a Wii, tak určitě situaci rozumíte. Až bude NX vydáno, tak se budou zajisté prodeje Wii U snižovat. Ale na 3DS letos na pozdím zavítají noví Pokémon a to je tak obrovský hit, že si ani nedovedu představit, že bude mít NX na 3DS nějaký negativní dopad.

Více se mi zdá, že NX bude mít větší dopad na Wii U, vzhledem k tomu, že oboje je konzole.
I tímto způsobem to může být viděno. Nicméně NX není nástupcem ani 3DS ani Wii U. Je to nový způsob hraní her, což bude mít spíše větší dopad na Wii U. Ale nemám pocit, že by to měla být jen nějaká náhrada za Wii U.

Předpověď pro fiskální rok končí v březnu 2017, to zůstává nezměněno. Nicméně, plánované prodeje Wii U jsou 240 000 konzolí. Myslíte si, že konzole NX se prodá dost?
To je nejisté, všechna čísla jsou jen orientační. Nicméně, je pravda,  že to bude těžké, pokud nebudeme podporovat zájem o NX u našich zákazníků. Kromě toho vkládám velké naděje do našich aplikací.

Jsem zvědavý ohledně ceny. Nintendo už má za sebou historii konzolí soustředících se na ne příliš vysokou cenu.
Naši vývojáři do nich dali hodně, ale určitě nemůžeme prodávat se ztrátou. Konečná cena je dána tím, že vyrovná tyto dvě protichůdné myšlenky. NX bude nová konzole, můžeme jí udělat o trochu dražší.