Konzole Nintendo Switch je první konzolí, se kterou hráči poprvé v historii Nintendo okusí placenou službu pro hraní her online. Do této doby bylo hraní online her zdarma, což bylo velké plus i přes určité technologické nedostatky. Služba Nintendo Switch Online (dále NSO) bude po několika odloženích spuštěna 19. září 2018. Bohužel mezi hráči nevyvolává moc nadšení a to právem. Provoz NSO je možné financovat prostřednictvím několika druhů předplatného. Individuální měsíční, čtvrtletní, roční a dále rodinné roční. Ceny za se pohybují v rozmezí cca 100 Kč za měsíční až 875Kč za roční rodinné. To je i velmi výhodné protože, pokud se Vám podaří sehnat dalších sedm hráčů, kteří s Vámi vytvoří „herní rodinku“, vyjde Vás roční předplatné na cca 110 Kč a to je adekvátní cena za služby, které v tuto chvíli NSO nabízí. Lze namítnout, že předplatné je skutečně levné ve srovnání s konkurencí, kde za roční předplatné zaplatíte cca 1500 Kč. Nicméně za tyto peníze dostanete nesrovnatelně více služeb (dedikované servery, hry zdarma, hry s výraznými slevami).  NSO v tuto chvíli nabízí jen několik málo služeb. Prvním nejdůležitějším bodem je, že si bez něj nezahrajete některé tituly, ale jsou hry, kdy tato služba nebude vyžadována (např. populární Fortnite). Dále tu máme cloudové úložiště pro ukládání vašich pozic ve hře nebo propojení s aplikací pro mobilní telefony, kterou využijete pro pozvání dalších hráčů do hry, voicechat apod. Předplatitelé získají přístup ke knihovně NES her a nakonec samozřejmě nějaké ty speciální nabídky pro předplatitele.

Propojení s chytrou aplikací hodnotím asi jako jedinou příjemnou věc na celém předplatném (ne, že by to nešlo bez něj). Háček je ve všem ostatním. Přístup k NES hrám působí na první pohled mile, ale ruku na srdce, kdo z nás už nějakou NES klasiku nevlastní, ať už originál, verzi pro 3DS nebo třeba naposled vydanou a velmi oblíbenou konzoli mini (S)NES? Tím, chci říct, že by hráče možná potěšilo, kdyby místo NES her, došlo k nabídce nějakých novějších titulů z předchozích konzolí např. N64, GameCube nebo Wii. Konkurenční online služby nabízejí velmi výhodné nabídky pro koupi hry nebo hry dokonce nabízejí zdarma a zde mluvím o tituly, které jsou mnohem mladší ty na NSO.  Tímto článkem, jak z názvu možná tušíte, mířím k pro mě nejrozporuplněší záležitosti a tou je cloudové úložiště. Cloudové úložiště je funkce, po které volají snad všichni hráči, protože zajišťuje zálohu vašich dat mimo samotnou konzoli a při havárii, ztrátě nebo odcizení konzole nepřijdete o někdy těžce vydřené postupy. První zarážející skutečností na cloudovém ukládání je to, že nebude podporovat všechny hry. Např. Splatoon 2 nebo blížící se Pokémon Let’s Go Pikachu/Eevee. Kromě možnosti manipulování s daty pro lepší postup nechápu, proč tomu tak je. Když pominu tuto skutečnost, objevuje se tu pro mě nejzásadnější problém celého předplatného. Pokud jste si již stihli přečíst FAQ na oficiálních stránkách Nintendo, tušíte o co jde. Zkrátka pokud členství zrušíte o cloudové savy přijdete a takový přístup se mi vůbec nelíbí. Pokud srovnáme tuto funkci s jinými konzolemi, cloudové savy pro xbox vůbec předplatné nevyžadují a v případě Playstationu jsou nadále uchovávány po dobu šesti měsíců od zrušení předplatného. To dává mnohem větší smysl, že? Jak se znám, dokážu si představit situaci, kdy zruším předplatné a týden na to se mi konzole rozbije…

V tuto chvíli mám pocit, že NSO je velmi nezralá záležitost a předplacení se rovná zakoupení z mého pohledu nekompletní a nedodělané služby, která je sice na první pohled levnější než konkurenční, ale nabízí toho nesrovnatelně méně. Věřím, že Nintendo má v plánu pokračovat a tuto službu dotáhne k dokonalosti.