Před několika dny jste mohli na sociálních sítích zaznamenat malý rozruch ohledně “úniku” informací, který napovídal budoucímu vydání předělávky vynikající hry The Legend of Zelda: Skyward Sword. Britský Amazon totiž zalistoval do svého katalogu kartu hry The Legend of Zelda: Skyward Sword for Nintendo Switch s datem vydání na rok 2021.

Podobné úniky informací, kdy obchody zalistují nějaký výrobek, který nebyl oficiálně oznámen, se sice stávají docela často, ale vzhledem k tomu, že kvůli řádění pandemie covid19 zatím neproběhla každoroční online prezentace novinek Nintendo Direct, která již několik let supluje konferenci na veletrhu E3 a která by uvedla věci na pravou míru, musíme brát takovou informaci s rezervou.

Na druhou stranu pokud se podíváme na situaci ohledně vydávání předělávek starších dílů série The Legend of Zelda, tak by vydání Skyward Sword pro Nintendo Switch jistě dávalo smysl. Již v minulosti jsme se dočkali vydání dílů Ocarina of Time a Majora’s Mask pro Nintendo 3DS, původně vydaných na konzole Nintendo 64. Znovuvydání s také odbyl Wind Waker původně z Game Cube a Twilight Princess z původně z Wii. Obě vyšly nově na konzoli Wii U. Posledního remaku jsme se dočkali minulý rok v podobě Link’s Awakening, který jste si mohli poprvé zahrát na konzoli Game Boy. Jak můžete vidět, Nintendo své starší hry vydává rádo a dokazují to i slova producenta a projektového manažera série Legend of Zelda Eiji Aonumy:

Myslím si, že důvod proč je Zelda tak moc předělána, remasterována nebo portována, je takový, že nemá jen jeden herní nebo výtvarný styl. Pokaždé má jiný výtvarný styl nebo rozdílný gameplay. Zahrnují (hry) tolik rozmanitosti. Takže když pracuji na remaku, můžu zachovat všechny původní prvky, ale můžu také začlenit nové a představit tak nový gameplay nebo herní zážitek. Takže když vytvářím remake Zeldy, vždy začleňuji něco nového nebo čerstvého.  – gameinformer

Dalším důvodem, proč by se Skyward Sword velmi hodil pro Nintendo Switch, je existence herní mechaniky založené na pohybovém ovládání konzole Nintendo Wii, tedy využívání ovladače WiiMote v jedné ruce pro meč a nunchuck ovladače v druhé pro štít. Vzhledem k tomu, že Nintendo Switch disponuje dvěma odpojitelnými Joy-Con ovladači, neměl by být problém s implementací. Nutno dodat, že konzoli můžete využívat v handheld režimu a také, že existuje konzole Switch Lite, která nedisponuje odpojitelnými ovladači a bylo by nutné vytvořit také ovládací schéma, které by využívalo pouze tlačítek. K tomuto tématu se Aonuma také vyjádřil:

“Mluvíte o ovládání (Skyward Swordu) jenom pomocí tlačítek? To je docela náročné! Myslím si, že to by mohlo být nemožné!” – gameinformer

Hra The Legend of Zelda: Skyward Sword vyšla 18. listopadu 2011 pro konzoli Wii a představila unikátní způsob pohybového ovládání meče a štítu v poměru pohybů hráče 1:1 a také krásný výtvarný styl, který má svůj původ v uměleckém směru impresionismu. V dobových recenzích si hra odnášela vynikající hodnocení pohybující se mezi známkami 8,9 a 10.  Osobně doufám a velmi si přeji vydání remaku Skyward Sword pro Nintendo Switch s původním pohybovým ovládáním. Právě ovládání a impresionistické pojetí grafického stylu mě natolik uchvátilo, že se Skyward Sword stal jedním z mých nejoblíbenějších dílů.

Na oficiální vyjádření si ale musíme počkat minimálně do doby než Nintendo vypustí prezentaci Nintendo Direct.