Blíží se konec víkendu, tím pádem i konec týdne a samozřejmě i konec uzavřené bety hry Arena of Valor na Nintendu Switch. Jelikož šlo zatím jen o beta verzi a oficiálně hra ještě nevyšla, tak tu nebudu pojednávat o recenzi hry, ale o tom jak se mi dosavadní testování líbilo. Se hrou jsem se v tomto uzavřeném testu setkal poprvé v životě. Prvně jsem i zkoušel takto podobně založenou hru, tak berte prosím zatím mé neznalosti kolem tohoto žánru s rezervou.

Přemýšlím, kde vůbec začít, jelikož je na beta test určen jen tento víkend, tak je to velmi krátká doba něco pořádně vyzkoušet a ve hře něco zažít. Naopak je tu možnost trochu si hru osahat před tím, než vyjde na eShop. Prvně vás hra probere singleplayerem, kde si zkusíte jak na co máte jít. V tomto směru jsem byl opravdu veliký začátečník a tak jsem šel krok po kroku. Ti co už hru hráli, jak na iOS tak na Androidu, mají dostatečnou přípravu. Dle mého se hra více hodí na konzole, než tablety a telefony. Přejdeme tedy rovnou k tomu hlavnímu, co hra nabízí, což nejspíše bude i hlavní tahák oficiální verze, a to je multiplayer.

Nejdříve se musím dotknout trochu ožehavého tématu, a to, že mě poprvé dvakrát za sebou nechtěly servery pustit a hned na to jsem měl v menu několik záseků. Po těchto chybách, které nevím, kde byly, jsem se konečně dostal na výběr multiplayeru. Zvolil jsem si hrdinu, nějaký talent a hurá do hry. Při prvním pohledu mě napadlo, že aréna, kde se utká pět hráčů proti pěti, mi připomíná šachový vzor. Na každé straně jakoby figurky, které protivník ničí a úplně na začátku z každé strany hlavní věž, kterou hráči musí bránit před soupeřem. Jejím zničením totiž dotyčná hra končí. A teď k mému pohledu. Hra jako taková je líbivá. Spojuje pro mě tak trochu teamovou soupeřivost s fantasy světem. Možná mi to trochu přišlo, jako Splatoon oblečený do magického světa. Tady ale nebudete mít pistole na barvu, nýbrž různé typy útoků podle hrdiny plus talent, který si vyberete. Dobrý je zde i výběr ze široké palety bojovníků, kteří jsou různorodí a nabízejí tak pestrobarevnou škálu útoků. Menu je přehledné a chválím i za rychlé přidání přátel. V políčku chat s nimi můžete komunikovat a dokonce hrát i společně. To jsou další velké plusy, kterých jsem si všiml.

Co dalšího bych vyzdvihl, tak jsou melodie, které jsou příjemné a hodí se k fantasy světu. Kladně hodnotím i velmi jednoduché přidávání dalších funkcí v automatickém nákupu při hře. Člověk se nemusí soustředit, kdy co si má přidat za utržené peníze. Samozřejmě jde tato funkce vypnout a ten, kdo už má více zkušeností si i s tím hravě poradí. Při hře je zřetelně vidět i co jaká klávesa dělá a tak si to hráč nemusí všechno pamatovat. Takže velmi kladně hodnotím celkovou přehlednost hry, což je při rychlém boji v aréně ku prospěchu.

Po všech těch kladech přejděme i k záporům. Někteří je ale nebudou vnímat jako tak významné a dokážou se s nimi popasovat. První z nich jsem zmínil už ze začátku článku. Sem tam dochází jak v menu tak ve hře k záškubům, což někteří přejdou s klidem, jiným to trochu vadí. Další záporná věc, která ovšem bude vadit nejvíce těm, jenž hrají hlavně v handheld módu je rychle se vybíjející baterie. Po 2 hodinách hraní mi hra vzala skoro 60% energie. Nemůžeme se tomu ale tak moc divit, jelikož titul potřebuje stálé připojení k internetu. Musíme ale brát v úvahu, že se tyto problémy týkají bety, v konečné verzi už nemusí být přítomny nebo budou zredukovány na minimum.

To je asi tak vše z mých rychlých prvních postřehů z tohoto beta testování. Jak jsem již zmínil, neberte to jako recenzi, která s časem vydání u nás samozřejmě vyjde, ale spíše jako letmé seznámení s tím co nás čeká.