Vigor je free-to-play Shoot ‘n’ Loot hra od českého studia Bohemia Interactive, která sklidila mnoho úspěchu se svou Xbox One verzí. Jako další platforma, na kterou se hra podívá byl k nadšení Nintendo komunity zvolen právě Switch a my jsme měli možnost vyzkoušet uzavřenou betu. Jaké jsou tedy dojmy?

Abych se přiznal, když jsem si četl popis hry, trochu mě překvapilo, že jde o multiplayer. Vážně, nekecám. Některé hry bych si totiž možná o mnoho více užil sám, bez přítomnosti nepřátelských hráčů. Ale o tom Vigor vlastně trochu je. Základ hratelnosti tu spočívá v hraní jednotlivých střetnutí, kde je vaším cílem nalootovat co nejvíc vybavení a materiálu a zmizet dřív, než vás sejmou ostatní hráči. Lootování je brnkačka, naproti tomu přežití ne vždycky.

Všichni jsme měli na počátku, ale i pak občas ve hře, problém s ovládáním, protože někdo měl ten úžasný nápad, že se skáče Ačkem místo B… Nicméně i po jakémsi přeučení se mi v soubojích často nedařilo. Na vině možná bude menší responzivita hry jako takové, což doufám bude vylepšeno ve finální verzi. Co se vizuální stránky týče, je jasné, že se tady nevykresluje v maximálním rozlišení a snímkovací frekvence je zamknutá na 30 fps, na její propady jsem ale nenarazil. Nicméně kdo by hledal grafiku jak na PC masterrace straně barikády, může být zklamán. Liniik šel do extrému a nechal se slyšet, že i v první Mafii jsou hezčí stromy. Naproti tomu Lukáš, který má pokažené chlazení, si moc nezahrál, jelikož se mu konzole přehřívala častěji než v jakékoliv jiné hře, kterou hrál.

Mapy však často nabízejí velmi zajímavá prostředí a jakmile se budete dostatečně soustředit na lootování a přežití, nebude vás kvalita obrazu rušit. Pro mě nejzábavnější stránkou hry bylo vylepšování úkrytu. Se získanými materiály ho postupně můžete přetvářet z barabizny pokryté plachtami na krásný domek. Škoda jen, že se dosažené úrovně nepřevedou do finální verze, jinak bych asi hrál daleko více.