Jestli mám po dnešním dnu zvolit jednu hru, která ve mně zanechala více než jen pozitivní dojem, ale zároveň jsem si jí okamžitě zamiloval, ačkoliv jsem o ní předtím nikdy neslyšel. Tahle úžasná adventura od studia btf GmbH vydavatele Headup Games svým grafickým pojetím a hratelností jasně ukazuje, jak jsou adventury jedním z nejlepších žánrů na Nintendo Switch konzoli. A konec dema a můj odchod ze stánku ve mně zanechal takovou prázdnotu, kterou žádná jiná adventura zatím nemůže naplnit.

Pokud vám tahle adventura unikla, Trüberbrook je nezávislou hrou, která byla financována skrze Kickstarter kampaň kvůli dokončení. Peníze byly vybrány v půlce roku 2017, ale samotný vývoj začal už o pár měsíců dříve. Hra je směsicí různých žánrů, nejvíce však připomíná detektivky s prvky sci-fi a paroduje Městečko Twin Peaks nebo Akta X. Příběh hry je zasazen do německé vesnice Trüberbrook roku 1967. V této době se mladý americký fyzik Tannhauser vydává právě do této vesnice na all-inclusive dovolenou, kterou vyhrál. Ubytuje se ve vesnickém hostelu, ale jeho naděje na klidnou dovolenou jsou ztraceny. Jen co dorazí, začínají se dít divné věci – dokumenty se mu ztrácejí z pokoje a někdo se s ním chce spojit. Ale kdo? A proč? Prozkoumává tedy tamní obyvatele a lázeňské hosty a spřátelí se s Gretchen, mladou vědkyní, která přijela kvůli výzkumu. Předtím, než to zjistí, ho Gretchen vezme na malé dobrodružství. A než se všechno vyjasní a uvědomí si, že jeho příjezd do Trüberbrooku není náhodný, už je pozdě – dorazil, aby mohl zachránit svět!

Titul se hraje velmi dobře, běží bez viditelných záškubů a jako celek je velmi zábavný. Kromě úžasného zpracování, vtipných a kousavých dialogů, mi nejvíce přirostl k srdci grafický kabátek. Bylo mi tedy velkým překvapením, když jsem zjistil, že veškerá grafika hry je vytvořená v reálném světě, poté nafocena několika fotoaparáty a přenesená jako modely do hry. Včetně různých změn pro specifická roční období, efekty blesků a bouřky pro pochmurnou atmosféru apod. Přítomen byl i Florian Köhne, duchovní otec celého projektu, hlavní režisér i grafický designér, který odhalil nějaké strasti a radosti z vývoje a s sebou dokonce přinesl model sejfu, který můžete spatřit i v traileru. Byl jsem velmi překvapen, jakou práci a s jakou láskou do tvorby hry studio vkládá a bude mi velkým potěšením je následně podpořit zakoupením plné hry. Některé obrázky modelů můžete vidět níže.