Kromě úžasné adventury Trüberbrook vydává Headup Games ještě dvě novinky, které jsme si na gamescomu 2018 mohli vyzkoušet. První je tak trochu bláznivé kooperativní Tied Together, při kterém hráči hrají za příšerky, co jsou k sobě svázané a fungují tak jako tým, jako jeden celek a druhou novinkou je Dead End Job, která paroduje Ghostbusters a částečně i Luigi’s Mansion.

Tied Together

Jak už jsem zmínil v úvodu, ve hře mohou hrát až čtyři hráči (dva hráči jsou minimum) za čtyři různé příšerky, které jsou k sobě svázané a fungují jako jeden celek. Titul je klasickou skákačkou a i když všechno zní jednoduše, projít level není tak jednoduché jak se na první pohled může zdát. Hry vyžaduje silnou kooperaci a vzájemnou domluvu mezi ostatními hráči, jedině tak spolu dokážete projít různé nástrahy, jako např. bodláky, propasti a nepřátele, a dojít tak v pořádku do cíle. Příběh je velmi přímočarý – příšerky Izzy, Eppo, Dabber a Taz jsou uměle vytvořené v laboratoři a zlí lidé na nich testují své experimenty. Každou zdolanou úrovní jsou blíže a blíže k cíli, nikdo ale však pořádně netuší, co v tom cíli vlastně najdou. Svobodu? Zlato? Další experimenty?

Na hře už několik let pracuje nizozemské studio napalmtree, hra si vysloužila několik cen a letos konečně získala vydavatele, který projekt částečně financuje. Na gamescomu jsem si s PR manažerem Headup Games, Gregorem Erbertem, mohl Tied Together vyzkoušet a neskutečně jsme se u ní nasmáli. Kvůli animacím jednotlivých příšerek a jejich „hlouposti“ jsme jedny z prvních úrovní museli mnohokrát opakovat a trvalo nám i několik desítek minut, než jsme všechny demo levely pokořili. Smál jsem se až jsem se za břicho popadal a když už se zdálo, že s vážnosti level překonáme, umřeli jsme a začali se smát znovu. Tied Together je prostě pro milovníky plošinovek a logických her naprostou nutností. Hra vychází později tohoto roku na Nintendo Switch a Steam.

Dead End Job

„Who you gonna call? Dead End Job!“

Dead End Job od skotského studia Ant Workshop je zběsilou, návykovou a procedurálně generovanou twin-stick střílečkou, která funguje jako odpověď na otázku vývojářů, jak by asi vypadala twin-stick střílečka, kdyby byla bez zbraní. Tahle parodie na Ghostbusters (hlavně svým ostrovtipem) či Luigi’s Mansion (herními mechanikami) se snaží svým vzhledem z rádoby devadesátých let zaujmout hráče vtipnými herními mechanikami a také kooperativním módem. Hrajete za Hectora Plasmu, zaměstnance Ghoul-B-Gone (paranormální hubitelé škůdců), jak se snaží vysát protoplasmy duchů, kteří napadají město a útočí na jeho obyvatele. S každým vysátým duchem připisujete položku na účet klienta a na konci každé úrovně mu předáte celou fakturu – a tak dostanete penízky. Za peníze nakoupíte nové „zbraně“ a vylepšení, které zjednoduší vaší práci. Těšit se můžete na různé lokace, lokální multiplayer ve dvou hráčích a také originální hudbu od cenami ověnčeného Willa Mortona, který skládal hudbu pro sérii GTA. Hra vychází v roce 2019, o bližších informacích vás budeme informovat.