Slyšeli jste už někdy o 3D Realms? Ano, mluvím o společnosti, které v portfoliu nechybí hity jako Duke Nukem či Max Payne. Na letošním gamescomu nám na stánku 1C Entertainment ukázali dvě hry, které se v budoucnu dostanou i na Nintendo Switch.

Ion Fury by mohla být střílečka jako každá jiná, až na to, že běží na stejném enginu jako Duke Nukem 3D. V příběhu se chopíme role Shelly “Bombshell” Harrisonové, která musí projít ulicemi Neo DC a zachránit svět před Dr. Jadusem Heskelem a jeho kybernetickým kultem. Kromě singleplayeru půjde hrát i ve více hráčích, a to většina známých módů jako Capture the Flag, Deathmatch nebo Team Deathmatch. Jako za starých časů ale bude možné hrát i ve splitscreenu, což ocení obzvlášť hráči na konzolích. Mimochodem, v minulosti jste se mohli setkat se jménem Ion Maiden, které však bylo změněno kvůli tlaku od kapely Iron Maiden.

 

WRATH: Aeon of Ruin pro změnu využívá legendární Quake Engine a atmosférou připomíná spíše temné fantasy. Začínáte probuzením v kryptě bez jakéhokoliv vybavení – kromě vysouvací čepele. Tu můžete i nabít a použít ve speciálním útoku, kdy se ostřím napřed vrhnete dopředu. Tím můžete zabít několik zombíků v řadě (pokaždé, když se vám to podaří, pocítíte zvláštní uspokojivý pocit), dá se však využít i jako pohybová schopnost. Postupně objevíte i další zbraně, rozmanitá prostředí plná nepřátel a informace o rozpadajícím se světě, ve kterém se hra odehrává. Jako ve starých hrách, ze kterých Wrath: Aeon of Ruin čerpá inspiraci, tu najdeme i formu quicksavu – předmět zvaný Soul Tether vytvoří checkpoint kdekoliv budete chtít. K nalezení jich není neomezeně, při dobré strategii však nebudete trpět nedostatkem. Co-op ve splitscreenu pak je třešničkou na dortu.

Obě hry si z doby svých enginů berou jen to nejlepší a nebojí se přidat nové mechaniky nebo vyladit hratelnost, aby byla co nejlepší. Díky tomu, že moderní stroje mají výrazně větší paměť, si mohli vývojáři dovolit implementovat větší mapy s více tajnými oblastmi a obsahem. Díky násobně většímu výkonu se snímková frekvence pohybuje ve stovkách snímků za sekundu, takže s největší pravděpodobností plynulých 60 fps zvládne i Switch. Na něm se nejspíše dočkáme i podpory motion aiming assist a lokálního bezdrátového multiplayeru. Vývoje se zúčastnili i moddeři původních her, kteří mají jak zkušenosti s použitými technologiemi, tak vytvářením úrovní, takže suché nezůstane žádné nostalgické oko. Pocit z hraní je skvělý – všechno je rychlé, extrémně plynulé a tak strhující, že na chvíli zapomenete na svět okolo vás. Pokud jste někdy hráli Duke Nukem či Quake, určitě budete nadšeni, protože skvělý pocti z hratelnosti se nezměnil, ačkoliv byla výrazně vylepšená, vyladěná a doplněná o moderní prvky.

Ion Fury v půlce srpna dorazilo na PC, konzolové porty by mohly přijít ještě během letoška. WRATH: Aeon of Ruin taktéž zavítá nejprve na počítače, verze pro Switch a ostatní konzole by se mohla objevit v první polovině příštího roku. Počítá se i s fyzickým vydáním věrnému své době – ve velké krabici.