Jedním z nejvýraznějších momentů letošní E3 je bezpochyby „You’re breathtaking!“ s Keanu Reevesem. Teď se ale budeme bavit o hře oznámené hned po něm. Už v traileru mě Spiritfarer hodně zaujal, i díky tomu, že narozdíl od většiny současných her na téma smrt pohlíží z druhé strany. Ve hře se chopíme role Stelly, převoznice duší zemřelých zvířat (druhý hráče se může připojit jako její kočka), která se snaží jim pomoci vyřešit nedokončené záležitosti ve světě živých i přejít „na druhou stranu“. Při ukázce na gamescomu členové vývojového týmu říkali, že se snažili vytvořit jakýsi protipól k dnešním hrám a přinést pozitivní pohled na smrt. Inspirací jim mimo jiné byla i řecká mytologie. Samotná hra je tedy kombinace adventury a management simulace, ve které se staráte o svoji loď a pasažéry. Kromě vylepšení totiž na ní můžete postavit veliké množství kajut a dalších místností, třeba zahrádek na pěstování plodin, ze kterých pak budete moct uvařit různá jídla. Různých surovin a jídel je tu opravdu hodně a ano, každý z pasažérů ocení něco jiného – třeba takovým býložravcům ryby moc šmakovat nebudou. Jednotlivé místnosti si můžete umístit kam chcete a občas bude třeba je přeskládat – kvůli dalším aktivitám, kterých je ve hře okolo sedmdesáti. Když totiž nastavíte kurz na správný ostrov, abyste mohli pokračovat v příběhu, neobjevíte se tam lusknutím prstu ani po načítací obrazovce. Musíte tam doplout, což je ideální čas na údržbu záhonů, hovory s pasažéry či rybaření. Můžete se ale dostat i do oblasti, která spouští aktivitu. Třeba v oblasti častých bouřek začnou do lodi na různá místa šlehat blesky. Ty můžete pochytat tím, že se včas dostanete na zvýrazněné místo, za což dostanete měnu. Příběh jako takový prý zabere zhruba 30 hodin, pokud ale budete chtít objevit všechna tajemství, které Spiritfarer ukrývá, máte počítat s časem okolo 100 hodin.

Už od prvních momentů hraní na vás bude dýchat naprosto úžasná atmosféra celé hry. Kreslená grafika je úchvatná a podkreslená příjemnou hudbou. Stella je úžasně pozitivní a celá hra dokáže dost povzbudit. K mému překvapení je navíc při hraní opravdu mnohem kouzelnější a hlubší, než se podle trailerů zdálo, že bude. Neřešíte tu „veliký úkol“, hordy nepřátel ani plíživou temnotu, jen si můžete v klidu svým tempem užívat a vychutnávat každý moment, který hra nabízí. Vývojáři z Thunder Lotus do hry opravdu vložili srdce a každý detail s láskou pilovali až k dokonalosti a citlivky si možná pobrečí. Na tuhle hru se opravdu moc těším.

Spiritfarer na Switch dorazí v první polovině roku 2020.