HD Rumble je bezpochyby jednou z těch zajímavějších nových funkcí, které přinesla konzole Nintendo Switch. Samotné Nintendo se chlubí, že lze pomocí těchto vibrací cítit pohyb virtuálních kostek ledu uvnitř ovladače nebo poznat nalévání vody. Konec konců, je to jeden z bodů, které zmiňujeme v 10 důvodech, proč máme rádi Switch. Jednou z prvních her, kde jsme si tuto funkci mohli osahat na vlastní kůži byla sbírka párty her 1-2-Switch, kde se díky HD Rumble dalo např. poznat, kolik kuliček je uvnitř krabičky apod. Ve first party hrách se s podporou této funkce setkáváme dnes a denně, u třetích stran to ale vždy taková sláva není. Někteří si mysleli, že to je kvůli náročné práci s vývojovými nástroji, podle nedávného rozhovoru Nintendo Soup s Faizanem Abidem z Daylight Studios tomu ale je přesně naopak.

Během rozhovoru se Faizan rozpovídal o využití HD Rumble v nedávno vydané hře Holy Potatoes! We’re in Space?! a serveru Nintendo Soup sdělil následující:

Pro implementaci vibrací mohu využít jakýkoliv zvukový efekt, který je ve hře a vygenerovat rumble efekt. Ten se pak bude chovat stejně jako zvuková vlnovka. Je to velmi snadné, stačí vzít jakýkoliv zvukový efekt a z něj mám vibrace.

Ve hře jsme měli více než stovku zvukových efektů. Samozřejmě jsme nechtěli použít vibrace na všechno, ale všechny jsme vzali, zvuky střelby a tak, a prohnali jsme je skriptem, který je převedl na vibrace. Pak jsme to dali do hry a došlo nám, že toho je příliš mnoho. Tak jsme ořezávali a zbyla jen trocha, ale i tak si myslíme, že je to možná trochu moc. *smích*

Nintendo si podle všeho dalo práci s přípravou nástrojů, které mají usnadnit práci vývojářům. Když teď víme, že přidat do hry podporu pro HD Rumble není nijak složité, doufáme, že se toho vývojáři chopí a HD vibrace tak budou ve většině her pro Switch.