Výkonný ředitel firmy nVidia Jen-Hsun Huang na poslední prezentaci finančních výsledků hovořil mimo jiné i o Switchi a celkové spolupráci s Nintendem. Procesor Tegra, který je ve Switchi přítomen, totiž v principu funguje úplně stejně jako čipy v obou hlavních konzolích a většině počítačů. Je to více zajímavé v případě, že si uvědomíme rozdílnosti architektur – Switch je ARM (tzn. stejný přístup jako v mobilních telefonech), kdežto PS a Xbox používají odvozeniny z počítačové filosofie vývoje.

Huang k tomu říká:

Kvalita her významně vzrostla. A jedna z věcí, díky které toto nastalo je, že osobní počítače, Xbox a Playstation, a v blízké budoucnosti i Switch, používají moderní grafické karty, které využívají programovatelných shaderů a všechny mají v podstatě stejné vlastnosti.

Dále se vyjádřil o rozdílech mezi jednotlivými čipy, ale stále zdůrazňoval, že architektonicky jsou si podobné, takže stačí jeden herní kód, který se dále přeloží pro konkrétní architekturu.

Díky tomu mohou herní vývojáři oslovit opět o něco větší skupinu lidí, ale s pouze jedním kódem a tím pádem dále zvýšit výrobní kvalitu a hodnotu her.

V rozhovorech s investory a analytiky více přiblížil spolupráci s Nintendem:

Pracovali jsme s nimi přes dva roky. Práce několika stovek inženýrů byla vložena do vývoje této pozoruhodné herní konzole. Opravdu věřím, že jakmile ji někdo uvidí a zkusí na ní hrát, bude jí ohromen. Je to opravdu něco, s čím nikdo dříve nehrál. A samozřejmě i samotné Nintendo, jeho herní značky a hry samotné jsou úžasné.

Závěr byl v duchu víry v další spolupráci a případné obsazování dalších konzolí jejich čipy. Myslí si, že spolupráce by mohla vydržet dobrých dvacet let. Vezmeme-li v potaz rychlost vývoje v této oblasti, případně vzestupy a pády různých značek, jedná o vskutku odvážné tvrzení.

 

Zdroj, zdroj