Hráči RPG, kteří před deseti lety vlastnili veleúspěšné Wii, možná zaregistrovali poněkud netradiční RPG z Japonska. Tehdy šlo o velmi unikátní záležitost, která nejen že dokázala dobře vypadat, protože ze slabého hardwaru vytřískala poslední kapku výkonu, ale také přinášela zajímavý příběh a neokoukané herní mechaniky. Pojďme teď jen rychle omrknout nový remaster, než se na něj podrobněji podíváme v recenzi.

Na počátku byli dva titání – Bionis a Mechonis, kteří spolu zápasili. Teď, strnulí, se stali domovem pro daleko menší obyvatele. „Biologické formy života“ žijí na těle Bionisu avšak nachází se v dlouho trvající válce s Mechony z druhého titána. Klíčem k poražení Mechonů je záhadná čepel Monado, kterou nikdo nedokáže dostatečně ovládat. Při útoku na svou domovskou kolonii však tuto schopnost objeví mladý Shluk, hlavní hrdina, který se pak se svým nejlepším kamarádem vydává na trestnou výpravu.

Během oné trestné výpravy si budete moct vychutnat vyváženou kombinaci lineární hry s prvky otevřeného světa. Do míst, kam vás už jednou příběh zavedl, se totiž můžete opět vrátit a důkladně je prozkoumat. Průzkum je samozřejmě doplněný o dostatek vedlejších úkolů i možnost nasbírat všechny suroviny dostupné na tom či onom místě. Velmi oblíbený je i zajímavý soubojový systém, který do jisté míry kombinuje některé prvky z tahového systému s akčním. Není tu totiž jedno tlačítko na krytí a druhé na útok, ale celá lišta tzv. Arts s různými typy útoků a s různými cooldowny. Vy se pak snažíte jak správně odhadnout kdy je použít, tak správně načasovat a synchronizovat s ostatními členy vašeho týmu. To vše je navíc i značně strategické, jelikož jednotlivé postavy se od sebe dost liší a v boji můžete mít maximálně 3 (ovládáte jen jednu z nich). Různí nepřátelé tak budou občas vyžadovat změny v hlavní bojové sestavě.

V době vydání byl na slabém Wii velmi neobvyklý rozsáhlý a propracovaný svět rozléhající se na těle titána. Ačkoliv prý z časových důvodů nebylo možné vylepšit úplně všechno, snažil se tým vylepšit vizuální stránku velikého množství modelů a textur nebo je alespoň lehce přeleštit. Těšit se můžete na několik postav, které se k Shulkovi připojí a jejich hlas si budete moct vychutnat v japonském či anglickém dabingu. Na ty, kterým přišel příběh nedostatečně uzavřený, pak čeká nový epilog Future Connected, který přináší poslední střípek děje a na který se podařilo sehnat všechny původní herce.  Spustit se dá ihned po spuštění hry bez nutnosti dohrát hlavní hru a zavede nás do nové oblasti, ramena Bionis. Soubojový systém je zde mírně poupraven, a kromě Shulka a Melii budete mít ve svém týmu i Nopony.

Xenoblade Chronicles: Definitive Edition vyjde 29. května 2020 ve standardní a limitované edici a přinese s sebou úžasné dobrodružství, o kterém se více rozpovídáme v naší recenzi.