Legendární série Monster Boy se letos vrací a v novém kabátku přináší to nejlepší z původního dílu včetně modernizace herních mechanik. Série Monster Boy vám nic neříká? Hra navazuje na slavnou sérii, jejíž první díl si hráči mohli v roce 1986 zahrát na SEGA SG-1000, či o rok později na SEGA Master System. Ve hře prozkoumáváte příběh mladého hrdiny Jina, jenž se ve snaze o nastolení rovnováhy v království Monster World vydává bojovat s příšerami a různými zlořády. Pomáhá mu v tom možnost se přeměnit na různé hrdiny – prase, hada, žábu, lva nebo draka – kdy má každý hrdina jinou sadu schopností. Nám se poštěstilo na veletrhu narazit na zástupce společnosti FDG Entertainment, která Monster Boye vydává, a tak jsme ho vyzpovídali o hře a o plánech studia do budoucna.

Philipp Döschl, zakladatel a exekutivní ředitel FDG Entertainment

Philipp Döschl, zakladatel a exekutivní ředitel FDG Entertainment

Ahoj, můžeš se naším fanouškům představit a přiblížit tvou práci jako takovou?
Zdravím, jmenuji se Philipp Döschl a jsem jedním ze zakladatelů vydavatelství FDG Entertainment. Mým hlavním úkolem je vedení projektů her, které u nás vydáváme a spolu s kolegou Thomasem Kernem objíždíme různé herní akce a veletrhy, kde si fanoušci hry mohou vyzkoušet a zároveň se zde můžou setkat s vývojáři některých z nich. Protože jsme takové malé velké studio, každý pomáhá kde to jen jde. Co se týče Monster Boye, měl jsem na starost předávání feedbacku od fanoušků vývojářům a jelikož se nám blíží datum vydání hry, tak řídím i různou komunikaci s herními médii a recenzenty, a snažím se o to, aby se o téhle naší úžasné hře dozvěděl úplně každý. FDG Entertainment je na trhu už 17 let a děláme hry na skoro každou platformu. Začali jsme publikováním na černobílé displaye mobilních telefonů a snad nevadí, že budu mluvit za celý tým, ale jsme velmi nadšení, že si můžeme splnit své dětské sny vydávat hry na velké herní konzole. V dnešní době publikujeme a vytváříme hry pro konzole, PC a chytré mobilní telefony.

Děkuji za velmi vyčerpávající odpověď. Když už jsme u těch platforem, zeptám se, jaká je spolupráce s Nintendo na tvorbě her pro jejich Nintendo Switch?
Nintendo Switch je výbornou konzolí, se kterou máme tu čest pracovat. Konkrétně u Monster Boye si vývojářské studio Game Atelier vyrobilo vlastní engine, takže je pro ně velmi jednoduché přinést tenhle titul na Nintendo Switch a zajistit, aby hra běžela plynule při 60 fps a Full HD grafice. Co se týče vývoje jako takového, nemůžu k tomu bohužel nic říct, protože jsem u Nintendo vázán smlouvou o mlčenlivosti.

Na co speciálního se třeba mohou fanoušci u Monster Boye těšit?
Zajímavá otázka, několik měsíců jsme koukali po trhu a zjistili, že ne moc vývojářů do svých her integruje skvělou funkci HD Rumble vibrací. Takže fanoušci jásejte – naše hra ji bude podporovat v plném rozsahu!

To jsou výborné zprávy. Zajímalo by mě, jak pracujete se zpětnou vazbou od fanoušků? Dostáváte nějaké negativní komentáře?
Samozřejmě se feedbacku hodně věnujeme, nejvíce ho posbíráme na sociálních sítích a vývojáři pak osobně na různých akcích jako je PAX nebo třeba Gamescom. Je pravdou, že se nemůžeme zabývat každou prkotinou, ale zpětné vazby si od fanoušků velmi ceníme. Je úžasné vidět reakce lidí i vývojářů a sledovat, jak se fanoušci o rok později vracejí a shledávají, že jejich nahlášené postřehy jsou brány v potaz, když si vyzkouší novou upravenou verzi hry. Pravděpodobně neexistuje žádná hra, která by neobdržela byť malý negativní feedback a to samé platí i u nás. Ale dokud jde o konstruktivní kriticismy, které jsou řádně opodstatněné, jsme za ně neskutečně rádi a bereme je velmi vážně. Jako příklad bych např. uvedl nejnovější Zeldu: Breath of the Wild, která od kritiků na Metacritic dostala tři průměrná hodnocení.

Hra Monster Boy and the Cursed Kingdom je původní hrou v novém kabátku. Jak se tedy liší od původní verze? Nejde náhodou jen o kopii podobného titulu Wonder Boy?
Popravdě nejde o kopii, ale o jakýsi remaster původní verze. Wonder Boy je zase remasterem novějšího titulu z téhle legendární série z 80. let. Obě dvě hry jsou ve stejném univerzu. Vybalancovat retro prvky s moderními nám nějakou dobu trvalo, ale myslím si, že se nám to povedlo. Původní záměr bylo dát fanouškům okamžitý pocit, že hrají něco starého, i když třeba v novém kabátku. Namíchali jsme tak staré herní mechaniky s novými, neotřelými, a hráčovi tak nabízíme přes 15 hodin herního příběhu a následně pak několik dalších desítek hodin, aby hru kompletně dohrál na 100%.

Když odbočím od Monster Boye, kolik jiných her od vás můžeme na Nintendo Switch čekat?
Momentálně pracujeme na několika dalších projektech, kdy každý je v jiné vývojové fázi. Těšit se můžete na mobilní hry i na hry na konzole, ale bohužel je ještě moc brzy na to se o nich bavit, některé z nich jsou ještě v počáteční fázi prototypů a tak podobně. Nám se Nintendo Switch neskutečně líbí a podporovat ho chceme ještě hodě dlouho.

FDG Entertainment má sídlo v Německu, přesto se k nám do Evropy moc titulů nedostane. Jak je to možné?
Když jde o fyzické, krabičkové vydání našich her, tak je to vždy kámen úrazu. Málo her se dostane do klasických obchodů. Totiž, je zapotřebí se spojit a domluvit s distribučními partnery napříč celou Evropou, a protože každý stát má své vlastní regulace a zákony, tak nám to dělají o dost složitější. Ale jak se říká, nikdy neříkej nikdy!

Jaká je tvoje nejoblíbenější hra na Nintendo Switch?
Tohle je opravdu těžká otázka. V poslední době když už hraji na Switchi, oblíbil jsem si Celeste. Dokončuji Mario+Rabbids Kingdom Battle, což je dle mě ten nejlepší crossover vůbec! A protože jsem fanouškem taktických her, jsem rád, že máme takový roztomilý X-Com na Switchi. Když se tak zamýšlím, asi nedokážu jmenovat jen jednu nejoblíbenější hru. Od vydání se tahle konzole stala klenotem pro hráče, myslím, že snad neexistuje žádná jiná konzole, která by hráčům nabídla takovou salvu herních blockbusterů během prvního a půl roku od vydání. Zmínil bych asi ještě Super Mario Odyssey, Kirbyho a Mario Kart 8 Deluxe, který hraji teď nejvíce se svým 6letým synem.

Philippe, mnohokrát děkujeme za rozhovor a přejeme hodně štěstí s Monster Boyem a dalšími projekty. Je něco, co bys chtěl fanouškům NBase.cz vzkázat?
I já mnohokrát děkuji, jen připomenu, že Monster Boy and the Cursed Kingdom vychází už 6. listopadu 2018, a osobně celému vašemu médiu přeji hodně čtenářů, hodně napsaných recenzí a spoustu super chvil.