Kapitáne, nepřátelé!

Kapitáne, situace je kritická, Metagonské válečné jednotky jsou na obzoru. Snaha o komunikaci selhává. Musíme zabránit vstupu do našeho systému. Kapitáne, vaším úkolem je zastavit jejich pohyb. Za žádnou cenu nesmí dosáhnout Astronu!

Jinými slovy, abych si ukrátil čekání na novou hru Star Fox Zero, která se na pulty obchodů dostane už za necelé dva týdny, sáhl jsem po titulu Star Ghost. Očekával jsem frenetickou hratelnost Kyotokei nebo nostalgii Space Impact z Nokia 3310. No a dostal jsem něco mezi tím.

Kapitáne, ovládání je naruby!

Star Ghost je sidescrollová střílečka s trochu netradičním ovládáním. Čekáte ovládání páčkou a střelbu některým z tlačítek ABXY? Omyl! Loď po startu pokračuje v pohybu sama a vertikální směr letu ovládáte tlačítkem A. Stisknutím (a držením) letí vaše vesmírné plavidlo vzhůru a uvolněním totohoto tlačítka začne loď klesat. Zbraňový systém se aktivuje sám při vizuálním kontaktu s nepřátelskou flotilou a vy, jako střelec, máte na starost pouze směr palby, ten ovládáte pomocí levé páčky (nahoru a dolů). To je dozajista trochu nečekané ovládání na které je třeba trochu si zvyknout. I po několika hodinách hraní se mi stane, že kvůli míření zapomenu ovládat loď a narážím do krajů obrazovky.

Kapitáne, střelím a skóruji

Podstatou hry je průlet různými vesmírnými systémy, jako je Antares nebo Betelgeuse, a jejich obrana. Ty jsou tvořeny procedurálně generovanými sektory, takže jsou vám do cesty stavěny pokaždé jiné překážky nebo nepřátelské jednotky. Vaše kocábka není zrovna nerozbitná a proto se budete muset snažit. Naštěstí na konci každého sektoru dostanete možnost pořídit si všelijaká vylepšení lodi, ať už jde o zvýšení rozptylu kanónu nebo sílu střeliva. Ta nejsou samozřejmě zdarma a budete si na ně muset nastřádat dostatečný počet kreditů, které se nacházejí volně v prostoru levelu nebo zůstávají jako trosky po sestřelených lodích. V těchto troskách se občas také mohou nacházet vylepšení a je pouze ve vašem zájmu tyto součástky cestou posbírat. Pozor si ale musíte dát na viry, které dokáží infikovat systém a vyřadit z provozu zbraně. Protože ne vždy může být snadné je v letu získat, je loď vybavena trakčním systémem. Ten se aktivuje také levou páčkou pohybem vlevo. Nicméně ve chvíli, kdy aktivujete trakční systém vyřadíte z provozu zbraňový systém a loď bude bezbranná. Rozsah trakčního pole lze také zlepšit zakoupením vylepšení. Nakonec by bylo důležité upozornit, že zlepšovátka nejsou trvalá a používáním se opotřebují.

Kapitáne, motory pěkně hučí

Jediná větší výtka ke hře míří na vizuální zpracování objektů, se kterým si tvůrci ze studia Spongehead mohli dát více práce. Vaše loď vypadá jako… celou dobu mám pocit, že neovládám vesmírné plavidlo, ale nějakého rádoby trilobita. Stejně tak všechny nepřátelské objekty nejsou moc propracované a ubírají na celkovém dojmu. Potěšilo mě však audio zpracování, které je kvalitní žánrovou klasikou. To je také dáno faktem, že o zvukovou stránku hry se postaral David Wise, který se podepsal pod mnoho titulů vydaných na Nintendo konzolích. Motory pěkně hučí, střely klasicky “pjeují”. Pochvalu si také zaslouží podpora hraní Off-TV, tedy na obrazovce Wii U GamePadu.

 

Star Ghost je výborná hra, která se vám po zvládnutí ovládání zažere pod kůži a jistě se dostaví také “překonám své skóre” jev. Škoda, že hra nemá online žebříček, ten by tento efekt jistě posílil. Osobně si myslím, že by titul více slušel handheldu a proto chválím již zmiňovanou podporu Off-TV hraní.

Hodnocení: 4/5

 

Bohužel se mi nepodařilo získat/obstarat obrázky, takže přikládám alespoň trailer na hru. Prosím za prominutí.