Před 30 lety, 21. února 1986, byla hra The Legend of Zelda vydána na systému Nintendo Famicom v Japonsku. Tento originální titul a celá The Legend of Zelda série měla obrovský vliv na utváření naší moderní herní kultury. Stala se snad nejvlivnější hrou při stanovování konvencí a pravidel pro budoucí hry v žánru adventur. A to vše začalo s touto pozoruhodnou hrou.

the legend of zelda

Co dělalo tuto hru tak zvláštní? 

The Legend of Zelda nebyla první adventura, hra ještě ze značné části čerpala od svých předchůdců jako Adventure pro Atari 2600, ale to, co dělalo tuto hru vyjímečnou bylo, že se jednalo o sloučení toho nejlepšího z tehdejšího herního světa. Když v roce 1985 Shigeru Miyamoto a jeho tým začal pro Nintendo vyvíjet tuto hru, čerpal inspiraci z různých populárních žánrů tehdejší doby, včetně puzzle a RPG her, a také ze svých vlastních zkušeností. Hra kombinovala všechny tyto prvky takovým způsobem, který nebyl nikdy dříve použit. Výsledkem byla přístupná hra, která hráči umožnila prozkoumat digitální svět takzvaně na vlastní pěst. Tento přístup byl pro hráče zásadní tím, že poskytoval jen málo informací o tom, kam jít a jak postupovat. Tento krok považovalo mnoho zaměstnanců Nintendo za hazard.

box_zelda

Jenže tento hazard se Nintendo vyplatil tak, jak ani nemohli očekávat… The Legend of Zelda se stala legendou doslova. Hráči sdíleli ručně malované mapy, tajemství, která objevili ve hře nebo poznámky o tom, jak porazit nepřítele. Hra představovala skutečnou novinku pro herní komunitu. Byla to jedna z prvních her podporující sociální prvky a kooperativní sdílení. Prvky, které jsou nyní pilířem moderního videoherního průmyslu.

link
Můžeme jen doufat, že Nintendo při oslavě tohoto krásného výročí přijde s dalšími inovativními zážitky se Zeldou a Linkem.

Jaký je váš názor na tuto herní sérii? Napište do diskuze pod článkem.