Animal Crossing je teď asi jedna z nejprobíranějších a nejhranějších her. Alespoň podle aktivity na sociálních sítích. Komunitní chat se neustále plní novými hráči a s každým novým také záplavou zpráv. Není se čemu divit, hra si získala mnoho fanoušků po celém světě a nový díl mnoho z nich vyhlíželo mnoho let. Po několika spin-off titulech a mobilní verzi se konečně dočkali plnohodnotného dílu. Pojďme se ale podívat zpátky do minulosti, co současnému dílu New Horizons předcházelo. 

Dóbucu no mori (2001)

Vše začalo jak jinak než v Japonsku na konzoli Nintendo 64 (N64) v roce 2001. První verzí hry Dóbucu no mori (どうぶつの森), přeloženo jako Les zvířátek, která vyšla na N64 pouze v Japonsku. Do Ameriky (2002) a Evropy (2004) se dostala až jako reedice pro konzoli Nintendo Game Cube pod nám již dobře známým jménem Animal Crossing. A o co že to vlastně ve hře šlo? O nic jiného než žít si spokojeným životem v malé komunitě zvířat uprostřed malé vesničky, zvelebovat si svoje obydlí a interagovat s ostatními zvířátky.

Už v prvním díle se objevila stěžejní funkce celé hry – synchronizace času ve hře podle reálného času. Hra tak reagovala na skutečné změny ročních období, svátků a událostí a přinášela tak do hry příjemné změny a obsah po celý rok. Poprvé se zde objevila postava Toma Nooka, psíka mývalovitého, vychytralého obchodníka, který vám pomůže nejen finanční stránkou života ve vesnici a jejím rozvojem. Svoji první díru ve vaší přítomnosti vykopal také krtek Mr. Resetti, který každého hráče vyhuboval, pokud vypnul nebo resetoval hru bez předchozího uložení. Ve hře se samozřejmě objevilo mnoho dalších, které známe ze současných dílů. Z budov, které mohl hráč využívat, byla k dispozici pošta, krejčovství sester Ableových, muzem, policejní stanice a mnoho dalších. A stejně jako další verze hry již i tato nabízela možnost obydlet vesničku dalšími třemi lidmi.

Zajímavostí tohoto dílu byla spolupráce s handheldem Game Boy Advance. Po propojení pomocí speciálního kabelu jste získali přístup k různému bonusovému obsahu, jako například návštěva tropického ostrova na který vás odvezl kapitán Kapp’n nebo vytvářet nové návrhy na oděv.

Podívejte se na záběry z tropického ostrova a na záznam z E3 v roce 2002, ve které byly představeny funkce hry včetně těch výše popsaných.

E3 2002 – představení hry Animal Crosssing pro Game Cube.

Záběry z minihry

Japonská a americká reklama se od sebe liší. Kdybych si ale měl tipnout, která je která, tipnul bych naopak (nebýt japonských herců samozřejmě). Americká je oproti té japonské trochu výstřednější, což nebývá zvykem.

“Chtěla bych vlastní pokojíček…”, “Trošku brzo nemyslíš???”

Tady máme zase skutečný příběh čtyř přátel, kteří si vybrali žít ve videohře:

Dobová hodnocení mluvila jasně. S téměř 2,5 miliony prodaných kopií a známkami 9.1/10 (IGN) a 37/40 (Famicu) bylo jasné, že Nintendo se trefilo hráčům do vkusu. 

Animal Crossing: Wild World (2006)

Hra, která v japonsku (2005) vyšla pod názvem Oidejo Dóbucu no Mori (おいでよどうぶつの森) byla první verzí, jenž se podívala na nejprodávanější handheld světa – Nintendo DS. Stejně jako v první verzi se i zde hráč oddává poklidnému životu s dalšími zvířátky. Jednou ze změn byl nový pohled na svět, a to doslova. Oproti prvnímu dílu, kde docházelo ke klasickému pohledu shora, se svět nabalil na pomyslný válec, který se posouvá podle toho, jak se vaše postava pohybuje.

Hra také těžila s nových hardwarových možností konzole Nintendo DS a využívala tak dvou obrazovek. Hráč tak mohl využívat spodní dotykovou plochu – třeba na ovládání inventáře nebo pro kreslení vzkazů, protože největším lákadlem druhého dílu byl online multiplayer. Díky službě Nintendo Wi-Fi Connection, který byla v roce 2014 ukončena, se hráči mohli podívat do městeček jiných hráčů. Díky tomu jste se mohli sejít s dalšími třemi kamarády a pobývat společně u jednoho z nich, měnit nejrůznější předměty apod. Skrz tuto službu posílalo dárečky také Nintendo a 26. ledna 2006 obdrželi někteří hráči prázdný dopis s poškozeným předmětem – Červeným tulipánem. Pokud jste jej umístili na podlahu, došlo k vytvoření neviditelného a neprůchozího bloku. Tato chyba mohla také poškodit vaše herní data. Nintendo potvrdilo, že tento problém nebyl zapříčiněn útokem zvenčí, ale interní chybou. 

Hráči si v tomto díle mohli užívat mnohem větší svobody v úpravách své vesničky, ale také nových předmětů jako byl prak nebo kropicí konev. Objevily se také nové postavy jako barista Brewster, kadeřnice Harriet nebo Celeste – zaměstnanec observatoře. A zvýšila se míra interakce s jednotlivými zvířecími obyvateli – mohli jste navštěvovat jejich obydlí, vyzývat na soutěže v rybolovu apod. 

Podívejme se na další dobové reklamy. Opět mám podobný pocit jako výše, minimálně u té se zvířecími hlavami.

“Jéé to je cikáda..”, “jéé to je nějaký stůl..”, “jéé ohňostroj”

“Vypadá to, že kluci přišli na další návštěvu…”

A na konec jedna, která ukázala i reálné záběry ze hry.

Vzhledem k tomu, že se hra podívala na rodinu konzolí, která se pyšnila mimořádným prodejním úspěchem, podařilo se prodat téměř 12 milionů kopií (k dnešnímu dni). I přestože hře byly vytýkány některé věci jako např. absence některých svátků nebo systém propojování mezi hráči pomocí kódů, hra sklízela dobrá hodnocení. IGN 8,8/10, Famicu 37/40, Nintendo Power 9,5/10. Bylo jasné, že pokračování nás nemine. 

 

V příští části se podíváme na další dva díly. Animal Crossing: City Folk pro konzoli Nintendo Wii a Animal Crossing: New Leaf z konzole Nintendo 3DS. Těm z vás, kteří si momentálně užíváte New Horizon, přeji příjemnou zábavu.