Ani jsme se nenadáli a poněkud větrný týden uběhl jako voda. Někomu se může zdát, že byl trochu chudší na novinky, ale není tomu úplně tak. Odehrála se například prezentace SEGA FES nebo samotní vydavatelé a vývojáři publikovali výsledky a zprávy k jejich hrám. Pojďme se na to podívat podrobněji.

Shovel Knight z pultů nejrychleji mizel pro Switch

Vydavatel a vývojář Lopatového Rytíře v jedné osobě – Yacht Club Games – se na svém webu pochlubili překročením celkově 2 milionů prodaných kopií této hry v rámci všech platforem a přes 370 000 kusů na Nintendo Switch. Zároveň je to po Windows a Nintendo 3DS nejprodávanější platforma a zároveň i nejrychlejší prodeje – za první měsíc bylo prodáno přes 110 000 kusů, na PC přitom „pouze“ 70 000. Pro úplnost připojuji původní zprávu, ve které jsou i některé další detaily a hlavně hezké grafy. Pro připomenutí se můžete podívat na trailer:

Proč byl Dragon Quest XI pro Switch oznámen ještě před vydáním konzole?

O tom, že se DQ XI podívá na novou konzoli Nintenda bylo známo ještě v době, kdy se jí říkalo NX. Ale proč by někdo oznamoval hru ještě v době, kdy ani nebyly známy specifikace stroje, na kterém poběží? To v rozhovoru pro Game Informer vysvětlil šéf vývoje Hokuto Okamoto:

Hru jsme oznámili ještě před tím než se vůbec Switch začal jmenovat Switch, protože jsme chtěli, aby fanoušci věděli, že na této verzi pracujeme. Jak se o konzoli začalo čím dál více mluvit a byly známy detaily i vývojářům, zjistili jsme, že engine (Unreal Engine 4, pozn. překladu) a konzole spolu ještě „moc nevycházejí“. V průběhu vývoje jsme tedy spolupracovali s Nintendem a Epic Games, abychom zajistili hladký průběh hry na konzoli.

Padla otázka i na 3DS anglickou lokalizaci:

Když jsme začali uvažovat o Dragon Quest XI v západních regionech, chtěli jsme sérii dát nový začátek pro dané publikum. Byli jsme schopní pro lokalizaci udělat spoustu změn a vylepšení. Právě kvůli těmto jsme se rozhodli, že nejlepší bude uvést PlayStation 4 a Steam verzi jako ty hlavní.

Originální článek z magazínu si můžete přečíst na jeho stránkách.

SEGA AGES se podívá na Switch

O co se jedná, jaké „VĚKY“? Jedná se o kompilaci asi 15 titulů, mezi kterými najdeme klasiky jako Sonic the Hedgehog nebo Thunder Force. Portování mají na starosti M2, kteří už mají zkušenosti s 3D Classics na 3DS, takže žádní nováčci v oboru, naopak můžeme očekávat kvalitu. Datum vydání je prozatím neupřesněný měsíc a den letošního léta.

Dále SEGA přispěje s další troškou do mlýna mini retro konzolí Mega Drive zmenšeninou.

Yo-kai Watch 4 se podívají na Switch

Zatím jenom v Japonsku. Ale alespoň tento rok. No, dobře, moc se toho zase neví, ale můžeme doufat, že vyjde i pro Evropu a Severní Ameriku za nějaký čas. Jelikož ani třetí díl nebyl lokalizován, nabízí se možnost spekulací , například vydání v nějakém hezkém, tematickém balíčku obou dílu najednou. Nabízí se k tomuto kroku i skutečnost, že příběhy her jsou na sebe navazující, takže by nebylo moc chytré přeskočit jeden kus a fanoušci v Evropě by přes oficiální cestu měli doslova díru jak vrata od stodoly ve znalostech příběhu. Šéf vývojového studia Level-5 se již dříve nechal slyšet, že všechny budoucí tituly budou vydávat už pouze pro Switch. Za zmínku stojí i to, že Level-5 chtějí předělat i některé starší tituly, takže se možná dočkáme staronového Laytona nebo zmiňovaných starších dílů Yo-kai Watch.

Pro oživení se můžete podívat na trailer druhého dílu, který vyšel na 3DS:

Týden na NBase

Yesbook začal týden odlehčeně prezentací našich oblíbených soundtracků z Nintendo exkluzivních her. Za mě vede Bravely Default, ta hudba je prostě skvělá. Psali jsme i o plánech Bethesdy na Switch a dozvěděli se, že pokud se nevyskytnou nějaké nehezké komplikace, dočkáme se i dalších her na Switch. MatyTheRed si prošel snovou existenční krizí ve hře Night in the Woods a zprostředkoval vám jeho pohled v recenzi. Pro tanečníky přinesl Bramatton nové info o exkluzivní choreografii v Just Dance 2018. O tematické hudební vložce na mistrovství Evropy ve Splatoon 2 jsme informovali zde.

Jak vidět, i ve zdánlivě chudém týdnu po stránce zvonivých jmen se dá něco najít. Minimálně rozhovorů bylo více než dost. Já se zde s vámi loučím a budu se těšit příští týden.