Rádi utíkáte do virtuálního života, protože dřiny v realitě máte už dost? Tak to se v případě Animal Crossing rozhodněte dvakrát, protože se snaží simulovat život i s jeho stinnými stránkami. Podobně jako The Sims je Animal Crossing velice oblíbená simulační hra. Ale na rozdíl od nich vám tiká reálný čas, což je v herním světě velice neobvyklé a vnáší to do hry lehčí osvěžení.

Směr nový život

Začínáte jako cestující ve vlaku, kde se setkáte s jedním velice zvědavým pasažérem, který se vás postupně bude ptát na vaše jméno, kam cestujete a jak to tam vypadá. Při každé otázce si vyberete jméno vaší postavy, název města a nakonec i rozvržení mapy. Po této sekci s vámi prohodí ještě pár slov, ale nakonec se rozloučíte s tím, že se už blížíte k vašemu městu…

Vítejte, starosto!

…ve kterém na vás bude čekat hotový uvítací výbor místních obyvatel – různých druhů zvířátek. S největší pravděpodobností si i vy v realitě s vaším virtuálním já budete říkat, o co jde, ale hned se vám rozsvítí – vítají vás jako nově příchozího starostu! Ano, celá hra je o tom, že nějakým nedopatřením nedorazí pravý starosta a tak zaujmete jeho místo. Vaše sekretářka vás po přivítání obeznámí s tím, kde je radnice, jakým způsobem budete pracovat, jak celé město funguje apod. Dále vám vysvětlí, že samozřejmě musíte mít kde bydlet, takže vás zavede k makléři a následně si s ním vyberete parcelu, na které vám nejprve postaví stan a po uhrazení 10 000 zvonků (což je jedna z herních měn) vám na druhý den postaví i plnohodnotný dům. Na druhý den zasadíte památný strom a dále se bude hra odvíjet podle vás, protože tvůrci nastavený příběh zde prakticky končí.ac6

Vzhůru do úřadu

Na počátku si musíte získat důvěru obyvatel, abyste mohli vypisovat sbírky na veřejné stavby (například další most nebo fontána na náměstí) a vydávat nařízení (například obchody budou mít otevřeno déle do noci nebo naopak ráno otevřou dříve), o jejímž postupu včetně rad, jak ji zvýšit, vás bude informovat sekretářka. Mimochodem, každé nařízení stojí 20 000 zvonků a město samotné žádnou kasu nemá – vše platíte vy jako starosta. Ono obecně všechno závisí na vás, i sbírka na veřejnou stavbu, u které je sice řečeno, že přispívají všichni, ale například u mostu, který stojí 128 000 tam po třech dnech od ostatních obyvatel najdete pár stovek… Takže bychom se mohli podívat na to, jak se dají peníze sehnat.

ac7

Rybařte, sbírejte, prodávejte…

Naštěstí po stránce možností výdělku toho hra nabízí vážně dost. Vezměme to postupně od činností, které můžete vykonávat hned první den ve funkci – sběr ovoce. Po mapě jsou různě osazené stromy, listnaté i jehličnaté s tím, že na většině listnatých naleznete tři kousky ovoce, které získáte tím, že zatřesete se stromem a ovoce potom seberete ze země. Každé město má svoje vlastní ovoce, které je při prodeji v obchodě nejlevnější a než si jím vyděláte, hodně se naběháte. Pokud prodáte ovoce z jiného města (získat se dá v multiplayeru) tak cena se několikanásobně zvýší a výdělek už není tak špatný, přičemž když si toto „cizí“ ovoce zasadíte u sebe ve městě, zůstává pořád jako exotické a s vyšší cenou. Sama sekretářka vám dá na počátku 3 kousky z jejího rodného města a je na vás, jestli ho hned prodáte nebo zasadíte a vypěstujete si vlastní sad. Naštěstí v simulaci tvůrci nezašli úplně daleko a květiny se stromy rostou a stromy plodí i v zimě. Sbírat se kromě ovoce dají i mušle na pláži, které se obnovují docela rychle, kdežto ovoci trvá zhruba tři dny než znovu vyroste.ac4

Ke všem ostatním činnostem budete potřebovat určitý předmět – na chytání ryb prut, k lovení brouků síť apod. Vše se dá koupit v obchodě a nebo při žádosti o rady od sekretářky vám je dá sama. Pokud bychom chtěli vše nakoupit, zabere nám to určitý čas, poněvadž zboží v obchodě se mění každý den ráno a pokud ho vykoupíte, musíte počkat. A nebo pokud nenabízí vámi poptávaný předmět. V mém případě čekám na prak k sestřelování poletujících balonků již 12 dní…ac5

Dále můžete chytat ryby, které jsou různé v závislosti na denní době a aktuálním měsíci, stejně tak jejich prodejní cena. Chytat můžete nejen ryby, ale i brouky a ostatní hmyz. Můžete i kopat v zemi, kde naleznete většinou fosilie, které po odborném prozkoumání sovou (vedoucím muzea) lze buď darovat muzeu a nebo prodat a získat tím nemalé peníze. Takovou drobnou lahůdkou jsou kameny – každý den se některý kámen ve městě promění v „oslíčku, omlátím tě“, což znamená, že pokud do něj švihnete lopatou několikrát po sobě a odhalíte správný fígl, vysype ze sebe několik pytlíčků s penězi.ac7

Upravujte, zvětšujte, vybavujte…

Pokud byste náhodou měli nadbytek peněz, je zde nepřeberné množství možností, jak se jich zbavit. Asi nejjednodušší je rozšířit si dům – na začátku máte pouze 4×4 pole, další stav je 6×6 a poslední je 8×8. Poté jsou na řadě přístavby v podobě sklepa nebo dalších místností. Uvnitř domu se dá vyměnit podlaha nebo styl zdí, vnějšek lze poté také přizpůsobit, ať už jde o maličkost v podobě poštovní schránky nebo razantní výměny fasády. Další možností je si nechat náhodně přizpůsobit podlahy a zdi od čas od času se objevujícího prodejce. Nebo celý set nábytku – od počátku hry je k dispozici tábořiště, ve kterém se různě střídají prodejci se svými karavany, od kterých si lze nábytek zakoupit. Ale pozor, zde neplatí zvonky jako měna, zde jedou Mňau kupony. Ty lze získat za drobné práce na zkrášlování města, tedy kupříkladu zalévání květin nebo zasazení stromu. Ve městě funguje i bazar, takže můžete levněji nakoupit věci tam a nebo sami přidat nějaký předmět.ac3

Kromě domu lze upravit také sebe – ponožky, boty, kalhoty, trička, brýle… Vše lze také koupit v obchodě a nebo získat za drobné služby vašim obyvatelům. Oblečení si můžete také navrhnout sami, ať už jde o barvu nebo vzor na svetru, vše si lze přizpůsobit podle sebe. A pokud byste nebyli spokojení, lze vše prodat a začít nahý. Po určitém čase a určitých úkonech ve hře si můžete i změnit obličej.

Multiplayer

Animal Crossing si bezesporu nejvíc užijete při hře ve více hráčích. Není totiž nic uspokojivějšího, než navštívit svého kamaráda, sbalit si do batohu pár starých škrpálů, nějakou tu pneumatiku a všechny tyto vzácné artefakty rozházet po jeho vesničce. Nesmíte také opomenout na pár pastiček, nejlépe blízko vchodu do jeho domečku. Teď vážně, hra nabízí možnost setkat se až ve čtyřech hráčích ve vesnici jednoho z hráčů nebo společně navštívit tropický ostrov Pana Tortimera, na který Vás lodičkou odveze jeden z jeho příbuzných, Pan Kapp’n. Díky multiplayeru můžete snadno vyměňovat ovoce, předměty, poznávat nová zvířátka, společně si zatrsat na diskotéce nebo, jak už jsem zmínil na začátku, udělat někomu z krásné vesničky pořádnou Hirošimu.

Na tropický ostrov můžete vyrazit také sám, setkat se tam s dalšími třemi hráči z jiných zemí a získat tak nové kamarády nebo prostě jen vyškemrat nějaký ten dukát (japonští starostové jsou velmi štědří a měšci vůbec nešetří! ;)) Hra podporuje jak lokální multiplayer, tak online a není proto problém zahrát si z pohodlí domova, stejně jako od stolu zapadlé hospody, kde nebude parta třicátníků ucrcávajících pivo a pobíhajících po lese se síťkami na motýly vůbec nápadná!

Hra na velice dlouhé zimní večery, ve které ani po několika stovkách nemusíte mít objevena všechna zákoutí a pořád na vás čeká plno překvapení, jako třeba polární záře nebo blikající stromky v období vánoc.ac2 Provázanost s reálným časem bych tolik neřešil, kdyby obchody neměly otvírací dobu, ale holt už to patří k životu a ve hře si pomocí nařízení můžete tuto dobu přizpůsobit. Ze začátku hry mě nejvíc štvalo a vadí mi doteď, že není prakticky jakýkoliv tutoriál. Jasně, je návod, ale tam není podchycené vše a může se vám tak stát, že třeba 20 hodin nebudete mít tušení o nějakém zlepšováku (třeba že odpad se dá hodit i do popelnice u souseda v domě a nemusíte platit za recyklaci) a zbytečně se připravíte o peníze nebo zážitek. Z tohoto důvodu vřele doporučuji držet se nějaké příručky nebo stránky na internetu, kde je vše popsáno. Jinak hra je velice dobře propracovaná, nenarazil jsem prakticky na žádný bug. Jelikož hra se dočkala updatu, hodilo by se o něm něco zmínit – to už jsme však udělali v dřívějším článku. Z povahy věci nemůžete čekat konec hry, takže hrajte, bavte se a vydělávejte 🙂

Kategorie RPG, simulace Hodnocení
4
Vývojář Nintendo