Již po druhé jsem se chopil meče se štítem a vydal jsem se zachraňovat svět Fairune, který se po 2 letech trochu změnil, ale ne tak rapidně, abych ho znovu nepoznal. Při prvním vylezení na svět jsem potkával stará známá monstra, která nás už proháněla v jedničce. Mapa se nám trochu rozšířila a úrovně světů změnily. Berme to ale trochu popořadě.

Stačí se jen pozorně dívat

Jako jednička je i díl druhý velmi jednoduchá adventura, kde chodíte po otevřeném světě a hledáte různé předměty, které vás dostanou zase o kus dál k záchraně této pěkné fantasy země. Hra má jednoduchý princip, který říká hráči: “Stačí se jen pořádně dívat a všude vejít, aby si se dostal v příběhu zase o kus dál”. V tom podstatném se vlastně nic nezměnilo. Grafika stále vypadá jako ty nejstarší Zeldy, svět se nám otevírá skrze kostičky, které pomalu ubývají a monstra jsou stále naši staří známí. Co se tak trochu změnilo, je přemístění mapy do dolní obrazovky, zatímco ta horní ukazuje vaši současnou pozici. Malou změnou prošla stará políčka Life a Level, které byly nahrazeny LV, HP, EXP. Je to vlastně to samé, kde se políčko Level roztrhlo na dva ukazatele LV a EXP a Life je nyní HP. Působí to přehledněji a při hraní se to dá dobře kontrolovat, každopádně mohou být výjimky, kterým to naopak může vadit a sedne jim lépe staré zobrazení.

3dsds_fairune2_01_mediaplayer_large 12-fairune-2-3 12-fairune-2-6

Chybí už ten správný duch

Nehci stále srovnávat s prvním dílem, ale ten byl tak povedený, že si hra o to přímo koleduje. Tenkrát na mě monstra dělala zajímavý, takový svěží a napínavý dojem. Ten se ale už vytratil. Od začátku se potkáváme s těmi starými, která už trochu nudí a vývojáři si mohli dát tu práci a sáhnout po nějaké nové skupině. Chybí možná i více nápadů, protože dost se jich opakuje, na druhou stranu už v určitých pasážích víme co máme dělat. To, za co jsem káral tehdy, se bude opakovat, při nasbírání mnoha věcí postupem hry už ztrácíme na přehlednosti, kam jakou dát. K tomu máme několik inventářů, mezi kterými se přejíždí klávesami L a R. I přesto, že ten správný původní herní duch tam chybí, je hra velmi zajímavou možností na chvilku vypnout a ponořit se do víru tohoto světa, po celodenní dřině v práci.

fairune-2-screen-3 5 4

Co je nového

Po nějaké době hraní zjišťujeme, že musíme zachránit nějaké ty víly, posbírat orby a desky, které samozřejmě také použijeme a popasovat se s nejednou nástrahou v podobě různých překážek při cestě. Tu musíme porazit strom, tam zase projít něčím co připomíná stromy bez kmenu, někde posunout sloupek a jinde naskládat polínka k vytvoření mostu. Vše působí hravě, ale opakovaně. Co je ale nového jsou mapy, po kterých se vydáme.  Nejvíc z nových map se mi líbí podzemí, kam můžeme spadnout po vkročení na tekuté písky do té doby než nalezneme prsten, po kterém už to nepůjde, ale samozřejmě tím jak jdeme hrou přibývají další a další mapy, některé zajímavější jiné dost podobné těm původním. Podzemí je zajímavé hned v několika věcech.  Na každém rohu je takový tekutý výr do kterého můžete spadnout a následně umřete nebo malé chytré úkoly v podobě malůvek na podlahách. Z dalších map bych vyzdvihnul tu zimní, kde pár inovací ve stylu skládání kostek na kluzišti taky přibylo. Další novou zajímavostí je vytváření hrobečků po každé vaší smrti. Jelikož jsem hru odehrál dříve než mi naskákaly všechny hrobečky, můžu se jen domnívat, že po naběhnutí posledního už moc šancí nemáme. Poslední inovace je ve sbírání mincí, které získáte za zabití monstra, nebo když projdete trávou. Mají sloužit k zakoupení nějaké nové dovednosti. Je to zajímavá volba, mě osobně ale nijak nechytla.

Závěrečný verdikt

První co mě napadlo při pohledu na tuto hru je, že ne každé pokračování může být lepší. I v tomto případě tomu tak je. Stejná či podobná monstra, podobné světy, mnoho úkolů shodných a nové světy v podzemí nebo zimní, dále inovativní hrobečky a malé nové hádanky to nezachrání. Celou recenzi jsem se neubránil srovnáváním s lepším prvním dílem. Ve finále mě ale druhý díl nezklamal, vývojáři jedou ve stejných kolejích a zřejmě si říkali proč měnit věci, které v prvním díle fungovaly.

Kategorie RPG, Adventura, Puzzle Hodnocení
Počet hráčů 1
3/5
Vývojář SKIPMORE
Vydavatel CIRCLE Ent.
Jazyk Angličtina
Cena 227 Kč
Dostupnost Nintendo eShop PEGI_3
Datum vydání Vydáno