Konečně jsem se dočkal a díky peněžnímu zůstatku po větším nákupu zbylo pár drobných na Gunman Clive, hra je stažená v mém 3DS a já se hned pustil do hraní. Od hry jsem si sliboval hodně a musím přiznat, že všemu dostála, až na jeden zásadní problém. Mnoho hráčů by jej možná u sidescrollové střílečky nečekalo, tušíte o jaký jde? Teď se na něj podíváme.
Po zapnutí hry, zvolení jedné ze tří úložních pozic, výběru postavy a dvousekundovém zasvěcení do zápletky, se přesouváte do akce rychlostí ponyexpressu. Zápletka hry se nese v máriovském stylu, princezna, tedy vlastně dcera starosty Johnsona, je unesena proradnými desperády a Vaším cíle není nic jiného, než dámu v nesnázích zachránit. Prosté a jednoduché. Hráč má možnost zahájit hru také s postavou již zmíněné dámy, bohužel až na přidanou schopnost postavy (zpomalený pád – plachtění, jako princezna Peach) je hra naprosto stejná – tentokrát je unesen Clive, stejné levely, stejná výzva. Bohužel. Nyní k problému, hra je nesmírně krátká. Pouhých 20 krátkých úrovní rozdělených po pěti do čtyř světů, které Vám nezaberou mnoho času na proskákání. Jediná možnost jak si hru prodloužit, je nastavení počáteční obtížnosti na HARD, ale to není plnohodnotné řešení. Tato obtížnost je opravdu tuhá a budete klít u každé hloupé chyby, kterou Vám dá hra pěkně sežrat. Ukazatel zdraví je zkrácen na polovinu a Clive nevydrží víc než dvě rány a pád do propasti je samozřejmě trestán okamžitou smrtí. Pro porovnání. Hru na EASY obtížnost se mi podařilo dokončit za 27:59 min se sedmi úmrtími. V HARD režimu mi hra zabrala 1 hod. 49.53 min. se 194 úmrtími. To je docela velký rozdíl. Každý svět končí střetnutím s originálním bossem a zvláště ten poslední Vám dá zabrat. Zdá se mi, že ve hře lze takto najít spoustu odkazů na Nintendo tituly, obzvláště při setkání s tímto finálním bossem mi hráči Wario Land 3 dají za pravdu.
Po grafické stránce je hra vynikající a nemám co vytknout. Grafika je pojatá jako perokresba a v její jednoduchosti je krása. Levely jsou přehledné a nepůsobí pustým natož mrtvým dojmem. Škoda, že se nikde alespoň jednou neprohnal chomáč slámy. Dostanete se tak z westernového městečka do prérie, projdete nebo spíše se projedete dolem jako Donkey Kong na výpravě za banány, vlaku, až po… to si nechte jako překvapení. Poslední svět, který jsem zamlčel, Vás jistě hodně překvapí a pobaví. Právě tento svět je velice originální, co se překážek týče. Nepřátelé jsou pěkně graficky rozlišeni do různých barev čítající žlutou, fialovou, zelenou a modrou. Atmosféru hry navíc umocňuje líbivá “westernová” hudba.

Pokud máte rádi hopsačky, rozhodně neváhejte s nákupem, za zhruba 50 korun (podle platformy) dostanete krátkou, nicméně výbornou oddechovou hru, která Vás jen tak nepustí ani po dohrání za obě postavy včetně bonusového kachního módu. Taste kolty a vzhůru do boje.
Kategorie Akční, Skákačka Hodnocení
5/5
Vývojář Hörberg Productions