Bylo nebylo

m6fysk4krsbfixnybsy2ejqgfwpblqwbHrdinka našeho příběhu Parin byla poslána za svým dědečkem do malého hornického městečka, kde má strávit nějaký čas. Jenže co to? V městečku Tiese Town nežijí žádné děti! V okolí dolů by pro ně nebylo bezpečno, a tak to vypadá na pěknou nudu. Parin se tedy vydává prozkoumat ulice, ale záhy se přimotá do nebezpečné situace. Velký pes ohrožuje malou dívenku, ale Parin jako správná hrdinka se jen tak nebojí, bestii zažene a dívku zachrání. Ale počkat! Ve městě přeci nemají být žádné děti! Co? Pino není dítě? Monstrum?! Ano, tato monstra mají vesnici hned vedle města. Běžní lidé ji však nevidí, a tak jako poděkování vezme Pino Parin na návštěvu a představí ji ostatním. “Hurá, nebudu sama!” Pomyslí si Parin, a to ještě zdaleka netuší, co ji čeká za dobrodružství.

Ti hodní a ti zlý

gurumin-3d-art-1-3Monster v Monster Village žije celá řada, včetně bratra Pino, Poca. Ten jako jediný není ze začátku návštěvou Parin nadšený. Monstra se s lidmi přeci nekamarádí. Další okamžiky příběhu jeho názor rychle změní. Parin je seznámena s mocnou zbraní Legendary Drill. Ta se bude hodit. Do vesnice právě vtrhlo pár zlých monster, Phantomové. Vesnice je zničena. Monstra přišla o své domovy a jediná Parin s mocnou zbraní dokáže vše vrátit do pořádku.

Vyrážíme do boje

guruminBereme Drill a vyrážíme do boje. Příležitostí k jeho vyzkoušení je více než dost. Je potřeba vyčistit lesy, starobylé chrámy i ty nejzapadlejší kouty světa od Phantomů a přinést svým kamarádům zpět vybavení jejich domečků, s jejichž pomocí vesničku opět postaví na nohy. Jako u každého správného RPG je zde spousta možností kombinací různých vylepšení a předmětů, které lze najít po světě nebo je koupit v krámě. Tvůrci uvádí jejich počet přes 90! Parin má možnost zakoupit různé kloboučky a jiné fíčury, které neslouží jen na parádu. Každá má svoji speciální vlastnost, která vám dokáže pomoci v boji za spravedlnost. Jasně, na nákup potřebujete nějaký ten peníz. V tom není žádný problém. Po světě je spousta předmětů, které dokáže magický Drill rozbít, a tím získat potřebné kačáky. Dokonce pokud se vám v onom levelu podaří rozsekat vše co jde, budete patřičně ohodnoceni. Drill je sice mocná zbraň a dokáže rozbít kdejakou skálu, ale při nevhodném zacházení ztrácí svou sílu, a tak je potřeba se o svoji hračku pečlivě starat. K tomuto účelu slouží různé oleje, které dokáží Drill buďto preventivně ochránit, nebo mu navrátit jeho ztracenou sílu a moc.

gurumin

Samotná hra je už tak trochu herní babičkou. Vždyť její první verze vyšla už v roce 2004 v Japonsku pod jednoduchým názvem Gurumin.  S touto myšlenkou je třeba se dívat i na tento port na Nintendo 3DS, kde se hra dostala až v tomto roce. Tím nechci říct, že by šlo o něco graficky podřadného, či méně hratelného. Gurumin 3D toho má hodně co nabídnout a troufnu si říct, že v ledasčem překoná i věhlasnější tituly.  Ano, jsou zde drobnosti jako textury postav prolínající se s objekty, nebo předměty, které při různém úhlu pohledu zmizí. U “áčkového” titulu bych to neodpustil, ale u hry této cenové kategorie nejde o žádné drama a hra tyto nedostatky kompenzuje vrchovatou porcí zábavy.

Hlouposti ohledně pár grafických chybiček tentokrát nechme stranou. Skvělá hratelnost, barevné rozmanité světy, možnosti vylepšení postavy a zbraně, dělají z pouhého eShopového titulu hru, která by si určitě zasloužila v našich končinách i cartrigdové vydání. Pokud jste navíc milovníci plošinovek, zapněte svá 3DSka a vydejte se zachránit Monster Village!

Kategorie Akční, Adventura, Plošinovka, RPG Hodnocení
4,5
Vývojář Mastiff LLC