To si takhle jednou King Dedede flámuje na hradbách se svými poddanými, jenže zničeho nic si přiletí nějaký maník, kterému se moc líbí tahle hvězdičková planetka a zdá se mu být bezvadným nápadem všude nasázet roboty a celou přírodu proměnit na mechanická kolečka a drátky (taková dětská verze anglické průmyslové revoluce). No řekněte sami, nenaštvalo by vás to? Přesně! A Kirby má podobný názor!

robobot_dede

Jen růžová to může být…

Příběh začíná docela svižně. Hned poté, co planetu Pop Star obsadí obrovský robot a svých pět mechanických chapadel zabodne do různých částí království, se King Dedede pokouší vystřelit na něj pár trapných dělových koulí, které mají stejnou účinnost jako když čekáte, že plácačka na mouchy porazí krávu. Vzápětí se do akce pouští mocný Meta Knight na své vesmírné lodi. Ovšem stačí jeden zásah a jde k zemi, takže díky za pomoc kámo. Snad jindy. Tuhle robotickou zkázu ale sleduje jedna růžová kulička a právě ona bude muset spasit celou planetu a zachránit ji od nadvlády robotů.

robobot_robot

A pak že je Hvězda Smrti zničena…

Dotáhnout šrouby a jedeme!

První kolo je oťukávací. Zjistíme čím se skáče, lítá, bla bla, však to znáte.
Mnohem zajímavější je seznámení se s jednou s Kirbyho vlastností, polknutí nepřítele. Každý nepřítel propůjčí Kirbymu jinou vlastnost. Pokud spolknete toho co útočí pomocí blesků, získá Kirby moc tohoto elementu. Například ochranný štít nebo vržení blesku vzhůru. V průběhu hry narazíte na spoustu těchto možností a mnohé jsou opravdu užitečné. O tom ale až později. Všechny dovednosti jsou navíc sepsány v podrobném přehledu dostupném přes Pause menu. K těmto schopnostem dokáže Kirby přijít i jinak. Po levelech jsou různě umístěny hvězdičky se symbolem té či oné dovednosti. Ve druhém kole narazíte hned na dvě, oheň a meč . Kirby může mít u sebe pouze jednu takže musíte vybrat dle preferencí.

miniboss1

Využijte naší zkušební jízdy

Boj, boj, boj

Volím oheň a vbíhám do roury ale co to? Nad hlavou nám prolétá armáda bojových robotů ovládaných nepřátelskými jednotkami! A jeden padá přímo před Kirbyho! To znamená jedno. První mini boss! Běžím k němu a daruji mu pár pekelných plamenů. Dostávám ránu a ztrácím svoji hvězdičku s ohnivými schopnostmi. Kašlu na ni! Po každém pokusu mě zasáhnout zůstává po robotově chvatu žlutá hvězdička. Dorazím ho s jejich pomocí! Spolknu jednu a střílím ji proti němu. Zásah! Ještě jednou, znovu a znovu. Jo! Pilot je poražen, je pryč a zůstal po něm jen opuštěný robot. No co? Tak ho vyzkoušíme. Hop do něj a jedeme.

A tím se dostáváme k jádru věci. K tomu, oč v téhle hře běží. V průběhu hry narazíte na takového opuštěného robota několikrát a po usednutí do kokpitu je váš. Jako první vždy získáte základní typ, který umí jen rozdávat rány pěstmi. Jakmile ale narazíte na protivníka, dokáže robot zkopírovat jeho schopnosti a tím se proměnit na jiný typ. Protivníků je zde celá řada a s tím tedy i spousta robotích mutací od obřích pěstí, elektrických výbojů, řezacích kotoučů po závodní tříkolku nebo dokonce letadlo.

Některé levely se dají projít pouze s určitým typem robota a hra vás k němu přímo navede. V tomto směru si myslím že mohli vývojáři trošku přidat prvky puzzlu a nechat na hráči aby se nějakým způsobem dostal k potřebnému vybavení. Často se totiž stává, že po usednutí do robota potkáte hned toho protivníka, jehož schopnosti potřebujete pro úspěšné zvládnutí mise. Takže makačka na bednu se nekoná. To samé by se v podstatě dalo říct o celé hře jejíž jednoduchost mě až zarazila. Samotné levely a boss fighty jsem prošel na první pokus a to nejsem nějaký hardcore hráč. Kdo se mnou někdy něco hrál, může potvrdit 😀 . Design celé hry je barevný jak dětské omalovánky a myslím že tuhle cílovou skupinu hra i míří. Celou ji totiž zvládnete dohrát během tří večerů a to nemusíte ani moc ponocovat.

Jak už jsem zmínil, nepřátelský MEGA robot na začátku hry zabodne své ocelové končetiny do různých krajů planety a levely se odehrávají právě kolem nich. Každý svět má svého bosse, který hlídá příslušnou mechanickou nohu, takže úkol je jasný. Odstranit je všechny a tím srazit robota na kolena.

Během procházení hry můžete navíc sbírat samolepky, kterými si vyzdobíte kapoty svého zbrojního arzenálu. Zatímco při sbírání samolepek záleží na vás zda je budete vyhledávat nebo ne, narazíte během hry i na Code Cube KPR_Data_Cube, které jsou už víceméně povinné. Bez jejich pomoci se totiž nedostanete k bossovi jehož místnost je chráněna bariérou, kterou můžete odstranit pouze pomocí příslušného počtu těchto kostiček.

Co dál?

Životnost hry se snaží prodloužit dva boční eventy. Kirby 3D Rumble a Kirby Clash.
V jaké míře se jim to daří nechám na posouzení hráčů ale Kirby 3D Rumble, kde máte za úkol vyházet všechny protivníky mimo mapu jsem dokázal dohrát snad za dvacet minut. Opravdu škoda že levelů v tomto módu nebylo více. Nápad je to povedený a zábavný. Druhým módem je Kirby Clash, kde se ocitnete v roli bojovníka s úkolem porazit velkého nepřítele. V prvním kole bojujete sami ale postupem do dalších se vaše družina bojovníků rozroste až na pět a věřte, že poslední boss vám dá zabrat. Nebojujete totiž pouze s ním ale i s časovým limitem, během kterého mu musíte dát na prdel.

Kirby-Planet-Robobot-4

Kirby: Planet Robobot je výborná hra pro mladší hráče.  Být o něco těžší s prvkem nějakého puzzlu, byla by určitě perfektní i pro další věkové kategorie a zkušenější hráče. Takhle bych ji doporučil casual hráčům, dětem a zarytým fanouškům Kirbyho. Právě kvůli jednoduchosti hry se životností pár hodin a některým, myslím si nedotaženým nápadům a dávám 3,5 / 5

Kategorie Plošinovka Hodnocení
3,5/5
Dostupnost NintendoShop.cz PEGI_violence_násilí PEGI_7