Máme zde před sebou pravděpodobně jednu z (možná úplně) posledních větších her na handheld z rodiny 3DS, která sama o sobě ani není nová – již dříve vyšla na konzoli Wii s názvem „Kirby’s Epic Yarn“. S tou bohužel zkušenost nemám, takže můj pohled berte jako na úplně novou hru.

Zápletka začala tak nevinně – Kirby byl na procházce, dostal hlad, v keři uviděl rajče a tak začal nasávat. Jenže to nebylo obyčejné rajče, ale část zlého kouzelníka Yin-Yarn, který se tak tak udržel, aby ho Kirby nevcucnul také. Kouzelníka to samozřejmě naštvalo a magická ponožka na jeho krku pro změnu vcucla Kirbyho, který se najednou objeví v Patch Land (Záplatová země), kde je všechno složeno z kusů látky, (ba)vlny, nití nebo knoflíků, včetně našeho protagonisty. Zde se seznámí s princem Fluffem, kterého zachrání před příšerou (samozřejmě z vlny). No a zde přebíráte Kirbyho a jdete zachraňovat celou zemi.

Jako v bavlnce

Při vašem seznamování se dozvíte, že Patch Land byla roztržena na 7 dílů a… které překvapivě musíte obnovit a přišít zpátky. Jelikož jste o možnost nasávání přišli s vaší transformací na vláknitého Kirbyho, musí zde být nějaká náhrada, jak se poprat s nepřáteli. Přijde mi, že hra je koncipovaná spíše na mladší osazenstvo, ať už kvůli grafice nebo jednoduché nemožnosti zemřít. Přitom nepřátelé tu jsou, ale ti obyčejní vám nic nedělají a můžete je rozmotat. Pak jsou tu takoví, kteří mají něco, čím vás napíchnou a vypadnou z vás dosud nasbírané diamanty. No a potom sem tam plošinová klasika v podobě pevných, ale pichlavých překážek. I když ale nepřátele zlikvidujete (rozmotáte, rozpletete…), znovu se při vašem návratu objeví, což u pichlavých na kraji mapy nemusí být zrovna fajn.

Co když zatáhnu za provaz?

Světy samotné také nejsou úplně jednoduché. Asi nejčastější věc, co budete používat, je zatažení za šňůrku a tím přitažení části mapy.  Můžete se takto snadno dostat přes vodu, propast nebo pro změnu na věž, na kterou se zdánlivě vylézt nedá. V určitých úrovních je také pasáž, kdy se z Kirbyho stane nějaký přístroj – tank, raketomet nebo třeba balon. V tomto případě nemáte možnost se sami změnit zpátky, musíte pasáž překonat a na jejím konci je tyčka, která vás rozmotá a dá do kupy. Nepřátele vám pomáhají likvidovat také vaše čepice/turbany. Je jich několik druhů napříč celou hrou a například se jedná o jednoduché laso, meč nebo kovový disk. Na své si přijdou hráči, kteří mají rádi vše na 100%, protože tato hra k tomu přímo vybízí. Dokonce je tato část hry tak dobrá, že se i vy, kteří se o stoprocentní dohrání nezajímáte, občas přistihnete, že ještě tamhle je kamínek k sebrání, tamhle je záplata, kterou jste neodhrnuli a tam kousek, kde jste ještě nebyli. Další vychytávka je vkročení za aktuální vrstvu – vlezete jakoby za mapu, abyste mohli přejít propast nebo využít zadní stranu vyšívání jako plošiny.

Je libo kytičkové křesílko?

Asi si budete klepat na čelo, když řeknu, že ve hře je i část vhodná pro ty, kteří mají rádi hry s budováním domova, ale je to tak. Po svém příchodu do Patch Land je vám přidělen malý příbytek, který si můžete postupně vylepšovat. Kousky nábytku získáte postupem v příběhu. Pro další zábavu jsou tu dvě minihry. V jedné hrajete za krále Dedede, který stále běží a snažíte se sesbírat co nejvíce diamantů, přičemž překážky vám dělají různé tvary z látky nebo výbušné krabice. Ve druhé hrajete za Meta Knighta, také se snažíte sebrat co nejvíc kamínků, ale musíte bojovat. Máte k dispozici dva typy klasických útoků a jeden speciální, který nemůžete používat stále, ale musí se vám nabít.

Skvělý nápad, jak ozvláštnit jednu z klasických herních sérií. Jenom je škoda, že není moc dlouhá – když se nebudete moc zasekávat na sbírání úplně všeho, za 8 hodin nemáte co dělat. Máte k dispozici minihry, ale tam není úplně jasný cíl, takže po pár desítkách minut půjdete dál. Jako vynikající hodnotím rozmanitost, s jakou se ve hře setkáte. Také to, že jste v podstatě nesmrtelní, pouze musíte zpětně posbírat co nejvíce kamínků, které z vás vypadnou (jako mince ze Sonica). Pokud přemýšlíte o možnosti, že byste zrovna zde začali u vašich ratolestí se zaučováním do her, myslím si, že chybu neuděláte, třeba v nich tento díl probudí i touhu po šití. Nicméně si stále říkám, že něco podobného by se na Switch také hodilo…

Kategorie Plošinovka Hodnocení recenze
4,5/5
Vývojář Good-Feel