Ti, kteří mě znají, ví, že pro taneční a hudební hry mám zkrátka slabost. Ať už jde o osu!, Taiko, taneční podložky a DDR, sérii Just Dance nebo Dance Central. Všechno to mám rád, všechny ty hry mě baví a naplňují. A když jsem se dozvěděl, že budu mít tu čest recenzovat Rhythm Paradise Megamix (nebo Rhythm Heaven, záleží na tom, kde žijete), srdce mi plesalo radostí, div nevyskočilo. Byl jsem zvědavý, co si pro nás vývojáři k desetiletému výročí série připravili. A na úplný začátek můžu říct, že vůbec nezklamali.

rpm_3

– Wabbadabbadubba, is that true?
Yes!

Série Rhythm Paradise svou pouť začala v roce 2006 v Japonsku, kde pod tamějším jménem Rizumu Tengoku naprosto uchvátila lid. Já jsem se k sérii dostal až při hře Beat the Beat: Rhythm Paradise na Wii a hru si okamžitě zamiloval. Jsem rád, že nástupce pro zařízení z rodiny 3DS, je ve stopách svých předchůdců a přináší to nejlepší z nich. Někdy totiž to nejlepší, co po nás může nějaká hra chtít, je se na ní pořádně zaměřit a vžít se do ní. A právě Rhythm Paradise Megamix je tím nejlepším příkladem takové hry. Ve hře totiž budete jen mačkat jedno, občas dvě tlačítka. Ale to nejdůležitější je se právě do ní ponořit a hlavně poslouchat.

Jak už název hry napovídá, hra sčítá komplex různých hudebních miniher. Některé jsou úplně nové, některé recyklované ze starších titulů série a některé se objevili jen v japonských verzích. Nemusíte se bát, mít cit pro hudbu není vůbec povinným předpokladem, pokud si hru chcete zahrát.  Hrou vás provází malá růžová postavička, která spadla doslova z nebe. Jmenuje se Tibby a v průběhu hry je vaším cílem pomoci jí dostat se zpátky na nebe. Právě úspěšným absolvováním různých miniher pomáháte Tibbymu blíže a blíže ke splnění jeho snu dostat se zpět domů. Minihry jsou různé a upřímně i dosti ujeté (v dobrém slova smyslu). V jednu chvíli vytahujete vlasy chlupaté zelenině, sekáte svým kočičím kamarádům dřevo na zimu, děláte rozhovor se zápasníkem wrestlingu a v další překládáte mimozemskou řeč nebo jako tuleň válíte sudy na jižním pólu. Všechny minihry jsou výborně zpracované a to jak už graficky, tak zvukově. S jistotou mohu říct, že svou oblíbenou minihru si tu najde každý a stráví u ní tuny a tuny času. Zábava zaručena!

Za každou splněnou (i opakovaně splněnou) minihru získáváte penízky, které můžete utratit ve zdejší kavárně nebo si jimi pomoci překonat některé složité minihry. Kavárna ve hře slouží jako vedlejší část hry. Mou například nejoblíbenější činností je krmení kozy, chroupající tuříny. Podobné jako ty v Animal Crossingu. Také si tu můžete popovídat s baristou a nebo objevit více informací o hrdinech, které na své cestě potkáte. Nechybí tu ani muzeum, kde shlédnete předměty získané z různých miniher a s kurátorem omrknete vaše odznaky, které fungují jako takové achievementy. Součástí kavárny je také malý obchůdek, kde nakoupíte přídavnou hudbu nebo další minihry za tzv. Flow body. A Flow body získáte jen ve vlaku výzev! Tam na vás čeká dobrodružství až pro čtyři hráče (buď přes Download & Play nebo přes lokální síť). Součástí hry je také StreetPass, kde pak každého potkaného člověka můžete vyzvat k bitvě právě o Flow body.

Jste-li fanoušky hudebních a tanečních her, je tohle pro vás zásadou. A pokud nejste, tak už jen kvůli té hudbě určitě budete. Spousta miniher, spousta dodatečného obsahu a napínavý a nečekaný konec dělá z Rhythm Paradise Megamix jednu z nejlepších 3DS her roku 2016.

Kategorie Hudební, Oddychová Hodnocení
Počet hráčů 1 – 4 (multiplayer)
5/5