Ač handheldy 3DS a 2DS zalézají do ústraní kvůli příchodu nové větší konzole Switch, přesto ještě zdaleka neřekly poslední slovo. Hry na tyto konzole stále přibývají a je jen otázkou času, kdy to pomalu Nintendo opustí. Cestička je však už teď krásně vyšlapaná a díky statusu kultovní konzole, si na ní vzpomeneme i za pár let.Pokud jde o hry jako takové, máme tu ty velké AAA tituly, které jsou netrpělivě očekávány a s dychtivostí zkoušeny, ale také ty indie počiny od menších vývojářů, jenž nám poskytnou neméně dobrodružství za přijatelný peníz. V tomto případě nemusí oslňovat úžasnou vizualizací, stačí jen dobrá hratelnost a pěkný příběh. Dnes se s nějakou takovou setkáváme. Ač tohoto vývojáře mám rád už jen díky titulům Fairune, Fairune 2 či Kamiko, s tímto nedávným počinem jsem se trošičku rval.

Tak trochu simulace

Poprvé, když jsem hru zapnul, na mě dýchl závan zmatku. Ano, stojíme zřejmě ve vagónu, kde pobíhají myši a ovládání je, jak jinak to říct, než zmatek. Ta doba než pochopíte, že musíte vytvořit strojovnu, místnost na odpočinek a nebo schody chvíli trvá. Ano, teď když už mám vše postavené co dál? Jsme ve vagónu, takže nejspíše rozhýbat soupravu pomocí postavené strojovny a čekat na další dobrodružství. Co vám budu povídat, postupem času přibývá věcí co můžete postavit, zvětšování vagónu a prokousávání se jízdou dále. Já bych se tak ani nezastavoval u toho jak co máte udělat, kde co posbírat, ale faktem jak hra působí jako celek.

Bordel ve vlaku

Pokud na takovou hru pohlédnu svýma očima vidím opravdu bordel a zmatek, což mě od začátku trápilo. Pro mnoho hráčů nastane problém nechuti do dalšího se zapojení do hry. Ta tak zůstane dál ležet v menu bez povšimnutí. Kdyby jen vývojáři dopředu přemýšleli nad více logickými kroky ohledně všech akcí a nastavení, nemuselo k tomuto dojít. Nebo to je i záměr, pak v tom případě dosti špatný. Proti jednodušší retro grafice už dneska nic nemám. Vracíme se s ní do kouzelných minulých let Xbitových verzí a sem tam to vítám. V této hře je ale spíše více na škodu a je mi to líto. Ano, u Fairune to fungovalo, dokonce i tak nějak u Kamika na Nintendu Switch, ale zde vidím dost rozmazané myši a něco, co zřejmě má připomínat strojovnu (motor). Ne, opravdu všude to nelze přijmout.

Strategické přesouvání

Jak už jsem naznačil, pohybujete se ve vlaku (nějaké vozidlo, vagón), ve kterém budujete různé věci. Může to být odpočinková místnost, strojovna, schody, kuchyň, dílna, zbraně a další potřebné místnosti a věci pro pokračování v cestě. Ta není tak jednotvárná. Nejedete z bodu A do bodu B jen tak. Po cestě můžete sbírat suroviny, potkat přátelé, ale narazit i na nepřátele. Na ty se musíte připravit. Budujete tak i obrané věci a zbraně na jejich zničení. Sem tam se zastavíte dočerpat palivo. Přibývají i pomocníci na palubě a tak stavění stíháte rychleji a mnohem lépe. Jen se zase v tom dobře vyznat, protože někdy je to pěkný guláš. Čím více stavíte, tak dá rozum i rozšiřujete vagón. V této chvíli mě to, ale úplně nevtáhlo jak by mělo a neměl jsem z toho takový požitek jako u jiných her. Jen jsem tak nějak prosvištěl dějem a stavěl vše potřebné. Někoho to možná i velice chytlo a s hrou byl spokojený, pak mi tedy odpusťte tyto škarohlídské názory, ale hra pro pobavení musí člověka opravdu chytnout. Jelikož jsem ale neměl jako recenzent úplně na výběr, tak jsem se chtě nechtě musel prokousat.

Jak už jsem ze začátku psal, u hry je ovládání a celé menu tak trochu zmatené, chvílemi se v tom vyznat a použitá logika autorů pokulhává. Dále je podle mého trochu na obtíž grafika, kde mohli upustit od 8 bitové a dát nějakou novější. Nápad pojízdné simulace je to ale stále docela zajímavý, byť ne úplně dotažený do konce. Jak jsem už vzkázal, u této hry se holt budou hráči dělit na dva tábory. Jedny to chytne a jen tak nepustí a druzí zahrajou a zapomenou.
Kategorie Simulátor, adventura Hodnocení
2/5
Vývojář Arc System Works Co., Ltd.