Nádherný svět Miitopia, kde si lidé žijí klidným spokojeným životem. Včetně Vás, Vašich známých, nepřátel nebo tajných lásek. Ti všichni mohou žít v Miitopii, záleži jen na Vás. Poklidný živto v Miitopii se změní v peklo, když se objeví Dark Lord, třeba Váš šéf a ukradne Všem milým lidem jejich tváře. Co mu ti lidé provedli, že jim z hlavy vygumuje jejich tři smyslové orgány a napasuje je na svoje zrůdičky… Je to šílenec. Vám jako hrdému občanovi nezbývá nic jiného než se mu postavit!

Nápad propojit koncept oblíbené hry Tomodachi Life s RPG prvky a zasadit jej do smyšleného světa zní na papíře jako super zábava, pro spoustu lidí mnohem lepší než simulace života v Tomodachi Life. Zábava to také je ale jen dokud si neuvědomíte několik věcí, hra má bohužel několik zásadních problémů.

Jak už jsem nakousl v úvodu, smyslem hry je postavit se proti zlovůli Dark Lorda a zachránit svět Miitopia. Většinu postav hry včetně Dark Lorda tvoříte Vy! Je jedno, zdali budou smyšlení nebo budou obrazy skutečných lidí z Vašeho okolí, hra je rozhodně zábavnější, pokud se uchýlíte k druhé variantě! Pokud jste hráli Tomodachi Life, můžete si postavy importovat přímo z ní, můžete použít hotové v Miimakeru nebo vytvořit zbrusu nové, můžete také použít postavy jiných hráčů.Ve výběru postav se meze nekladou.

Tomodachi Life bylo založené na skutečnosti, že postavičkám jste mohli přisoudit relativně věrný charakteristický obraz a postavičky z velké míry dokázaly jednat jako jejich živé předlohy. To v Miitopii chybí zde jste odkázání pouze na pětici charakteristik, podle kterých jednají v boji. Bohužel tento krok eliminuje vznik vtipných situací, při kterých si budete říkat: „haha, to jsem fakt celý já“ nebo „ten Martin je fakt posera i tady!“ Kromě charakteristiky volíte také z nabídky nejrůznějších povolání. Od obvyklých jako jsou rytíř či mág až po ty méně obvyklé, jako je třeba roztomilá bojová kočička. Poslední možností, kterou můžete zvolit je bojový pokřik (na tu rozhodně nezapomeňte a buďte kreativní) a póza.

Když už máte svůj tým, vydáváte se na cestu prozkoumat celý svět a zachránit každého. Kam půjdete volíte pomocí stylusu na spodní obrazovce. Po výběru lokace putují Vaše postavičky automaticky a vy můžete maximálně zvolit směr na křižovatkách, rozhodnout se, jestli otevřít truhlu, zatáhnout za páku nebo bojovat! Příšery vysílané Dark Lordem se Vám budou snažit po celou dobu Vaší cesty! Souboje jsou tahové, ale tvůrci se rozhodli, že volit útoky budete pouze své postavě, ostatní parťáci (až 3) bojují automaticky.

Navíc si pomáhají speciálními schopnostmi, které používají (a získávají) na základně vztahových vazeb, jenž si mezi sebou utvářejí. Díky tomuto kroku mizí z boje jakákoliv strategie, spustíte souboj vyberete útok a díváte se, v lepším případě zapnete funkci autocombat a vzdáte se i kontroly nad svou postavou. Vzhledem k tomu, že souboje by měly být jedním ze stavebních kamenů hry dívím se tomuto rozhodnutí. Na webu hodnotí toto jako GOOD NEWS! (nepotřebujete mít zkušenosti s RPG). Soubojům ale nechybí vtip. Je zábava sledovat, jak se postavy navzájem kryjí, pomáhají si a hláškují u toho!

Pokud se Vám podaří projít lokaci skončíte v hostinci. Hostinec slouží jako místo odpočinku! Na hostinci mi přišlo vtipné to, s jakou frekvencí v nich končíte a na jakých místech se nachází. Nevěřili byste, kolik hospod najdete v takové pyramidě! Svoje hrdiny můžete ubytovat do pokojů po dvojicích nebo samostatně, dejte si ale pozor, aby některé nežárlily!Nakrmit je nějakým pokrmem získaným z poražené příšerky jako třeba sušené kousky z mumie, čaj z masožravky apod.

Jídlo je důležitou součástí všech a ve světě Miitopia to platí ještě víc. Jednotlivé pokrmy totiž upravují sílu jednotlivých atributů postaviček a je jen na Vás, co komu strčíte pod nos. Dejte si ale pozor, ne každému bude chutnat grilovaný štír nebo zmrzlinový pohár z krtka. Nakonec, abyste neběhali nazí, je potřeba šatů a samozřejmě zbraní. Ve chvíli, kdy můžete získat novou lepší zbroj Váš hrdina se sám ozve. Bonusem je možnost získat oblečky naskenováním některých amiibo figurek, např. Linka z The Legend of Zelda.

Miitopia je vtipná hra, Vaši hrdinové spolu žertují, přátelí se, pomáhají si v boji, zamilovávají se ale také žárlí a umí se i rozzlobit. Problémy světa jsou úsměvné a určitě Vás rozesmějí. Je zde obrovská nabídka roztodivných zbraní i obleků, které jsou stejné vtipné jako jednání jejich majitelů. Vtip je vlastně tím největší plusem celé hry! Naopak mínusem je její snadná obtížnost a bohužel repetitivnost soubojů Vás rychle unudí. Jediná motivace, proč hrát bude průzkum světa a rozuzlení zápletky, sledování interakcí Vašich postav a žítí si svého smyšleného života v Miitopii. Dokážete to ale vydržet až do konce?

Pokud nepatříte mezi hráče, kteří si užívají roleplay nebo neradi fantazírují, uberte si z hodnocení jeden bod!

Kategorie Akční, RPG, Simulátor Hodnocení
4/5