V červnu byly hry Pokémon Ultra Sun a Ultra Moon ohlášeny v Nintendo Directu společně s Pokkén Tournament DX na Switch. V komunitě fanoušků bylo oznámení přijato nejdřív poměrně negativně, až do té míry, že Tsunekazu Ishihara, CEO a prezident společnosti The Pokémon Company (která vlastní sérii Pokémon) vydal prohlášení o zahájení tvorby nové hlavní hry s Pokémony na Nintendo Switch. Spousta lidí byla z vyhlášení remaků zklamaná. Zasloužily si tyto dvě hry takovou negativní odezvu?

Co děláte v Pokémonech?

Myslím si, že není moc lidí, kteří by nevěděli, o co v Pokémonech jde, takže jen pro pořádek: hrajete za 11 letého kluka nebo holku a vaším úkolem je zdolat zkoušky, které jsou rozprostřeny mezi čtyřmi ostrovy. Toho docílíte za pomoci Pokémonů, stvořeních, kterých je ve hře přes 300 a ze kterých si můžete vybrat tým o šesti. S vaším týmem bojujete proti divokým pokémonům, dalším trenérům, zločinným organizacím a dalším hráčům (v multiplayeru).

Ultra Sun a Ultra Moon vs. Sun a Moon

Počátek hry je v Ultra Sun a Ultra Moon velmi podobný jejich předchůdcům, ale hned od začátku narazíte na spoustu drobných změn. První změnou je konzole ve vašem pokoji: Wii U bylo nahrazeno Switchem. Je to opravdu malá změna, ale nenápadně vám připomene, že nehrajete Sun, nebo Moon, ale ULTRA Sun, nebo Moon. Sice jsem měl mé Wii U rád, ale uznávám, že Switch je mnohem lepší konzole a s těmito remaky je to stejné.

Další změnou je váš výběr startera (pokémona, se kterým začínáte hru). Seznámíte se s ním mnohem dříve, nežli v SM (Sun a Moon) a za mnohem zajímavějších okolností.

Poměrně významný je side quest sbírání samolepek. Ve hře jich můžete nalézt schovaných 100. Dozvíte se o tomto úkolu poměrně brzy a po zbytek hry budete hledat v každé skulince samolepku. Po každých 20 nasbíraných dostanete tzv. „totem pokémona“, což je pokémon větší, nežli je běžně psáno v Pokédexu (databázi pokémonů). Je to dobrá motivace pro hledání samolepek.

Vylepšený Pokédex (Rotom Dex) je příjemnou novinkou. Již v SM se podstatně lišil od ostatních her – měl podobu pokémona Rotom, který s vámi komunikoval a občas vám dal nějakou tu nápovědu, ale to bylo asi tak vše. V Ultra SM má ale RotomDex nové funkce.Komunikuje s vámi a po několika konverzacích vám aktivuje RotoLoss, kde dostanete 2x jeden náhodný časově omezený efekt, který můžete později využít (možné efekty jsou například víc peněz za zápasy, rychlejší levelení vašich pokémonů, zvýšení statů vašeho pokémona v zápase atd.). Prostě bude z něj fajn parťák přinášející bonusy.

Nově si také můžete si zahrát minihru zvanou Mantine Surf. Jak samotný název napovídá, v této minihře surfujete na pokémonovi Mantine. Mezi ostrovy jsou trasy s různými obtížnostmi a celá minihra má odměnu, která je odkazem k mně velice blízké starší pokémoní verzi. Prostě stojí za to hrát, víc už vám k ní neřeknu.

Do hry také přibylo slušné množství nových míst a možnost fotit se s vašimi pokémony. Další změnou jsou také někteří divocí pokémoni, na které narazíte, někteří trenéři mají jiné pokémoni a změnili se i někteří totem pokémoni. Jsou to hezké dodatky a změny, které jsou fajn, ale v porovnání se zmíněnými novinkami jsou zanedbatelné. V kombinaci s nimi však hru činní o to zábavnější.

Ach, ten příběh

Od vyhlášení těchto her byl kladen důraz na nové části příběhu SM. A ty zde jsou, avšak bohužel ne tak silně zastoupené, jak by se mohlo zdát z trailerů a jak bychom od nových her (nikoliv remaků) očekávali (na což jsme byli dříve zvyklí spíše u třetích verzí, když ještě vycházely). Hned na začátku hry se začnou objevovat dvě nové postavy, které si říkají Ultra Recon Squad (tyto postavy se jmenují a vypadají jinak mezi verzemi). Jejich příběh je zajímavý a dodává větší hloubku celé hře.

Ultra Sun a Ultra Moon se skutečně stávají unikátní až k samotnému konci hry. Nechci vám zkazit zážitek a pokud jste viděli trailery ke hře, nejspíš víte, o čem mluvím, ale opravdu mě to bavilo.

Battle Frontier je (skoro) zpět!

V mé recenzi na Pokémon Sun a Moon jsem hry kritizoval za nízkou obtížnost a slabý post-game. Můžu s radostí říct, že v tomhle ohledu jsou Ultra Sun a Ultra Moon lepší. Sice stále ve hře chybí můj milovaný Battle Frontier, ale dostali jsme nové místo na zápasy, Battle Agency. Takže pokud si chcete trochu oživit zápasy a nemáte chuť hrát standardně proti přátelům či náhodným lidem, v Ultra Sun a Ultra Moon máte na výběr ze 3 míst, Battle Royal, Battle Agency a Battle Tree. Není to špatný výběr, ačkoli by bylo hezké mít ještě tak o jedno nebo dvě místa navíc. Největší škoda ale je, že jsou tyto aktivity na úplně jiných místech, takže nemáte pocit, že jsou součástí jednoho celku, jako to bylo s Battle Frontier. Ale rozhodně je to krok správným směrem, jen doufám, že v budoucích Pokémoních hrách dostaneme zase něco na způsob plného Battle Frontier.

Battle Agency je inspirováno budovou z Battle Frontier zvanou Battle Factory. V Battle Agency si vyberete jednoho pokémona ze tří náhodně zvolených a pak jsou vám přiřazeni dva pokémoni od trenérů, se kterými jste se dříve setkali ve Festival Plazza.

Platinum 7. generace

Bohužel i s mnohými změnami pořád víte, že hrajete více méně tutéž hru. Přirovnal bych to k předchozím „třetím verzím“. Stejně jako pokaždé vycházejí dvě verze, do čtvrté generace her (hry Diamond, Perl, Platinum, Heart Gold a Soul Silver) bylo tradicí vydávat i třetí, upgradovanou verzi (v případě 4. generace šlo o hru Platinum). Já jsem se čtvrtou generací her vyrůstal a dodnes vždy sáhnu po Platinum, když si ji chci znovu zahrát. Pokémon Ultra Sun a Ultra Moon jsou totéž, jen s jednou zásadní vadou, jsou to dvě hry, ne jedna. Třetí verze sloužily zároveň jako sjednocení předchozích dvou verzí, což Ultra Sun ani Ultra Moon nedělají. Myslím si, že by bývalo lepší, kdyby tyto dvě hry byly spojené do jedné, protože pak by opravdu mohly být považovány za definitivní hry 7. generace Pokémonů.

Pokémon Ultra Sun a Ultra Moon byly velmi dobře udělané pokémoní hry. Byly zábavnější a propracovanější, nežli Sun a Moon a pokud jste SM nehráli, Ultra Sun a Ultra Moon vám mohu plně doporučit. Nabízejí větší výzvu, lepší příběh a nové aktivity. Ale jestli jste je už hráli, neočekávejte od nich zcela nový zážitek, většina hry je velmi podobná. To, co se mi líbilo na verzích Sun a Moon, samozřejmě pořád platí (můj názor na tyto hry si můžete přečíst zde). Pokémon Ultra Sun a Ultra Moon je skvělým koncem pro Pokémoní hry na konzoli Nintendo 3DS. Ať jste hard-core fanda Pokémonů, nováček nebo průměrný hráč, Pokémon Ultra Sun a Ultra Moon mají co nabídnout.

Kategorie Dobrodružné, RPG Hodnocení recenze
4.5/5
Vývojář GAME FREAK Inc.