Sonic je se svojí partou zpět a v novém dobrodružství ze série Sonic Boom se tentokrát bude snažit zabránit přírodní katastrofě. Nebudete tomu věřit, ale Sonicovi je tento rok pětadvacet let a už od roku 1991 nás s ním Sega rok co rok zásobuje. Bohužel je tak nemožné si udržet jeho kvalitu, a tak hlavně v posledních letech zájem o modrého ježka klesá. Největší zklamání přišlo s vydáním Shattered Crystal, hrou na motivy animovaného seriálu, kterou jsem neměl to štěstí okusit. Možná by pak hodnocení Fire and Ice totiž dopadlo daleko, daleko lépe.

Byl jednou jeden ježek …

Příběh je velmi průhledný a jednoduchý, navazuje na příběh animovaného seriálu. Dr. Eggman objevil nový prvek, Ragnium, s neskutečnou silou a mocí. Díky Ragniu pak může vytvořit armádu zlých a superrychlých robotů. Dokonce ještě rychlejších než je rychlost samotného Sonica! Jenže v jeho ďábelské továrně dojde k chybě, a místo svých rychlých robodětí stvoří D-Fekt. Robůtka, který pak ve skutečném světě otevírá Ohnivodní gejzíry, jež páchají obrovské škody. Právě tyhle gejzíry se pak parta Sonic snaží postupně zavírat a ničit.

fireandice_1

Během hry můžete přepínat mezi ostatními členy party. Na úplném začátku začínáte se Sonicem, ale postupně se k vám přidávají další. Každá postava disponuje speciálními vlastnostmi a používá jiné zbraně. Amy, růžovlasá ježčice, má kladivo, kterým můžete rozmlátit všechno hlava nehlava. Dvouocasý lišák Tails zase vynalezl speciální laser, kterým roztříštíte kvádry blokující cestu dál. Jezevčice Sticks ovládá bumerang a ježurák Knuckles se může zbaběle zahrabat pod zem. Prostě parta, ve které jste si vždycky přáli být!

fireandice_2

Starý dobrý Sonic? Nemyslím si.

Narovinu řeknu, že hra neobsahuje žádné propracované úkoly, hádanky nebo minihry. Jde spíše o takovou změť z jiných her – třeba těch, kde ježek vystupuje v Riu nebo kde získal řidičské oprávnění k jízdě v luxusních kárách. Hra po grafické stránce vypadá hezky, každé zákoutí a každé prostředí má své kouzlo, ale autorům musím vytknout dvě zásadní věci. Tou první je příliš mnoho cut scén, které se nedají přeskočit (nebo jsem nepřišel na to jak) a tou druhou nepříliš dobře provedená optimalizace. Je totiž smutné, že obzvláště na New Nintendu 3DS s rychlejším procesorem, se při nasazení větší hloubky 3D efektu začnou dostavovat lagy. A to ani nezmiňuji občasné bugy, kdy vyletíte z obrazovky nebo se Vám sekne postavička a lítá ve vzduchu, kde ale žádný větrný proud není.

Oh, nic jsem vlastně zatím nenapsal k tomu hlavnímu. Tomu, na čem celá hra staví – na přepínání ohně a vody a následné řešení hádanek spojených s těmito dvěma elementy. No, legrace s nimi si užijete hodně. Třeba na vodě. Tu ledem zmrazíte a pak po ní můžete v pořádku proběhnout. Obdobně je to s ledem, ten zase můžete ohněm nechat roztát a vy tak proplavete do cíle. Slyšíte? Velká legrace!

A v poslední řadě bych autorům vytkl celkovou délku hry. I při mé nemotornosti jsem ji dokončil za zhruba sedm hodin, a to je škoda. Chápu, že časem by bylo vše neměnné, stereotypní, ale kdyby autoři věnovali více času designu jednotlivých úrovní než vymýšlení umělé inteligence, která samovolně projede 50% z kola, mohlo by vše dopadnout jinak.

Pokud patříte mezi skalně skalní fanoušky Sonica, upozorňuji, že hru kupujete na vlastní nebezpečí. Všem ostatním doporučuji se celé sérii Sonic Boom vyhnout a zahrát si třeba starší Sonic Lost World. Tahle hra se prostě nevyvedla.

Kategorie Akční, Závodní, Logické Hodnocení
1.5/5
Vývojář Sanzaru Games