Nic netrvá věčně…. Až na Super Mario Maker 3DS!

Často můžeme slýchat tuto frázi a ve většině případů opravdu platí, že vše dobré jednou skončí (znám na vlastní kůži), ale představte si svět, kde máte čtyři základní vzhledy, stovky kombinací a nekonečně možností! No může tady někdy skončit zábava? To asi těžko.

smm_3ds

Oproti Wii U verzi máte hned na začátku k dispozici všechny série

O co jde?

Super Mario Maker spousta hráčů moc dobře zná z Wii U a když pominu pár rozdílů, které vysvětlím později, je verze pro 3DS naprosto totožná. Pro absolutní začátečníky stručně vysvětlím, o co jde. Hráči zde tvoří a sdílí vytvořené levely. Od jiných hráčů zase další levely stahují a snaží se je pokořit. Jednoduchý princip a pokud mám použít další frázi, v jednoduchosti je síla. Základní stavební kámen Super Mario Makeru (SMM) spoléhá na popuštění uzdy vaší kreativity a vytvoření toho nejlepšího levelu, jaký doposud v jakékoliv Mário sérii chyběl.

Pojďme tvořit

První krok při tvorbě je výběr vzhledu vašeho levelu, resp. série Maria. V tomto je hned první rozdíl. Oproti Wii U verzi máte na 3DS možnost výběru hned ze všech čtyř sérií. Super Mario Bros., Super Mario World, Super Mario Bros. 3 a New Super Mario Bros. U. Nejde o volbu hlubšího významu, záleží na vašich preferencích k té či oné sérii. Osobně mám nejradši starou dobrou klasiku. Po výběru se

super_mariomaker_3ds

Takto plný seznam všech možných fíčur dostanete až po odehrání určitých kol

můžeme pustit do práce. Věc naprosto jednoduchá a intuitivní. Vezmete stylus a na spodní obrazovce volíte postavičky, překážky a vůbec všechno co kdy bylo v Mariovi k vidění. Na úvod budete omezení výběrem. Ten se zvětší až po projití určitého počtu kol a splnění bonusových misí. Kdyby se někdo přeci jen ztratil, napoví tutorial. Musím ocenit propracovanost editoru. Obsahuje velké množství možností a různých kombinací, ať nepřátel či doplňků, že stále nacházím nové a nové možnosti. Z mé osobní zkušenosti je tvoření na 3DS pohodlnější, než na Wii U. Díváte se totiž na jedno místo a nemusíte přejíždět pohledem z obrazovky gamepadu na obrazovku televize.

Mám vytvořeno, tak co teď s tím? Bohužel oproti Wii U nelze váš výtvor sdílet pomocí internetu s ostatními levelů chtivými hráči. Jediná možnost jak poslat svůj výtvor do světa je pomocí StreetPassu. Vím, jsou to možnosti dosti omezené, ale lepší než drátem do oka. Na některých funkcích se holt (ne)výkon konzole Nintendo 3DS podepsat musel. S tím nic nenadělá ani Pavel Kožíšek. Ostatně mě třeba stejně bavilo více procházení těch šíleností a výmyslů chorých mozků ostatních hráčů.

Chci hned hrát!

I na takové hráče je pamatováno. Nikdo vás nenutí do dlouhého šmrdlání stylusem po obrazovce a vymýšlení ptákovin. Stejně jako na Wii U je na výběr z několika módů zábavy.

První možností je Super Mario Challenge. Osmnáct světů k vyčištění od škodné s klasickým cílem – zachránit princeznu Peach. Kola jsou každá jiná se stupňující se obtížností. Bonusem jsou dvě speciální mise v každém kole, po jejichž splnění získáte nový obsah pro vaše tvoření vlastních kol.

wvw69j2uq0yrvjhf6n

Course World. Tady to teprve začne. Vstupujete do online sekce, kde se utkáte tváří v tvář šílenosti některých designerů kol. Pozor! Hrozí rozlámání 3DSka vztekem!
První volbou je 100 Mario Challenge. Princip je stejný jako ve Super Mario Challenge. Změna je ve volbě obtížnosti, na jejímž základě vám budou servírovány levely ke splnění. Pokud se vám to zdá docela snadné tak vězte, že na projití všech kol máte pouze sto životů. Zdá se vám to hodně? Ne, není. Opravdu ne. Věřte mi. Zvláště pokud zvolíte těžší obtížnost, budete mít místy co dělat abyste vůbec našli způsob, jak ono kolo úspěšně dokončit.
Recommended Courses je druhou volbou v této online kategorii, kde je vám jednoduše umožněno hrát jednotlivá kola vytvořená jinými hráči. K tomuto účelu slouží filtrace levelů, a tím se dostáváme k další změně. Jestliže na Wii U bylo možné vyhledávat podle obtížnosti, ranku, ID hráče nebo posledních přidaných kol, 3DS nabízí pouze filtr obtížnosti.

Má tedy cenu kupovat Super Mario Maker 3DS?

Ve zkratce, Wii U verzi bych doporučil pro více tvořivé hráče a 3DS verzi pro ty, kteří už rádi přijdou k hotovému. Editor je sice skvělý, otázkou ovšem zůstává, koho bude bavit tvořit sám pro sebe. Celkově odvedlo Nintendo na hře velký kus dobré práce. Vše je plynulé, na nic se nečeká a dokonce i stažení levelů z internetu trvá od kliku snad dvě vteřiny. Jediné, kde si počkáte a mne samotného překvapilo jak dlouho, je první spuštění hry, kde se nejspíš vytváří soubory hry na SD kartě. Upozornil bych snad ještě na rozdíl oproti Wii U v nepodpoře amiibo figurek a 3D efektu.

Zábava, hratelnost a výdrž celé hry zaslouží jednoznačně 5/5. Kus dobré práce se pozná a hru bych označil za skvělý tip na vánoční dárek. Tak si udělejte radost 🙂 Pokud mám něco vytknout, je to absence sdílení vlastních levelů, vzhledem k možnostem konzole. Plný počet dávám málokdy, takže si představte, jak boží hra to musí být.

Kategorie Plošinovka Hodnocení
5/5
Vývojář Nintendo