Do vydání nového dílu série Legend of Zeda pro Wii U zvývá ještě hodně času, vlastně ani nevíme kolik přesně, protože oficiální datum nebylo oznámeno. Lze předpokládat, že hra bude představena na letošní E3. Nintendo nám ale zpříjemňuje čekání vydáváním her se zeleným hrdinou. V březnu nás čeká remake velmi oblíbené Twilight Princess z gamecube/wii, která dostane facelift a podporu amiibo figurek. Dále se budeme moct probojovat skrz obrovské lány nepřátel v hack-and-slash akčním titulu Hyrule Warriors Legends, který přinese vše co dobře znáte z Wii U do kapesní konzole 3DS. My se ale podíváme na hru, která vyšla na podzim minulý rok. The Legend of Zelda: Tri Force Heroes.

Tri Force Heroes je po pěti letech další díl, ve kterém hraje hlavní roli multiplayer. Kooperace s dalšími hráči je zde nad míru důležitá a bez ní nebudete schopni postupu.  Ale začněme od začátku.

WVW69i69o4MA0ybqjT

Bylo, nebylo

Kde se vzalo tu se vzalo království Hytopia, kde vládl král se svou dcerou princeznou Stylou, která byla tou nejvíce stylovou osobou v zemi. Poddaní princeznu zbožňovali pro její styl a následovali ji v módních trendech. Lidé v království milovali módu stejně jako svou princeznu. Všichni až na jednu osobu. Čarodejnice sídlící v zemi Drablands opovrhovala Stylinou krásou a smyslem pro módu. Jednoho dne dorazil do království dar určený princezně. Dárek se zdál být od začátku podezřelý. Nicméně, princezna nedbala na svou intuici a krabici s podezřelým darem otevřela. Princeznu obklopil hrozný oblek a skryl všechnu její krásu (vypadá jako Glum).  Ať se princezna snažila sebevíc, oblek, který nosila, nešel svléknout. Styla propadla do velkého zármutku, stejně jako celé království. Král Tuft, kterému pohled na svou ztrápenou dceru lámal srdce, se rozhodl konat. Po celém království a všech okolních zemích dal rozhlásit tuto zprávu: “Hledá se hrdina! Požadavky: špičaté uši, bujné kotlety, ofina do strany! Ten, kdož zbaví zem hanebné čarodejnice a zruší kletbu uvalenou na princeznu Stylu bude bohatě odměněn! Jeho Výsost, Král Tuft”.

WVW69i69ibA01kGNSb

Dobrodružství začíná

Nebudeme to dále protahovat, do království zavítáte vy, splňujete všechny královy požadavky a padáte do toho po hlavě. Záchrana ubohé princezny je na Vás. Tedy, ne jen na Vás. Krajina Drablands je velmi nebezpečné místo a proto je povolen vstup pouze v doprovodu dalších dvou hrdinů. Novým prvkem hry je tzv. totemový hrdina, nebo prostě jen totem. Totem je situace, kdy jeden hráč stojí na druhém a ten na třetím. Pokud utvoříte totem, hrdina, který je uprostřed, ovládá pohyb, ten, který je na samém vrchu bojuje a ovládá magické předměty a ten uprostřed se kochá krajinou. Mnoho hádanek a překážek v jednotlivých levelech je založeno právě na principu totemu. Někdy se stačí spojit jen s jedním spoluhráčem, jindy je potřeba obou. Jak už jsem řekl, naučit se ovládat totem a kooperovat je velice důležité.

WVW69i69qOkVQGZKtL

Druhým novým prvkem hry jsou obleky. Vzhledem k tomu, jak je město módy-milovné, nachází se tu i módní salón Madam Couture. Tato boubelatá návrhářka pro vás připraví jakýkoliv oblek ze svého katalogu, pokud ji přinesete všechny potřebné suroviny, předměty a také nějaký ten rupík za práci. V katalogu naleznete velké množství různých obleků, některé jsou stylové, v jiných vypadáte jako šašek… doslova. To jak vypadáte není až tak důležité, hlavním důvodem proč si obleky kupovat je jejich unikátní vlastnost, která Vám dá výhodu v určitém levelu nebo vylepší vaše schopnosti apod.

WVW69i69gbsdxGrlxi

Aby sběr surovin nebyl tak složitý, naleznete v království obchodníka, který každý den nabízí své zboží a také jej vykupuje. Dále pak dům, ve kterém vám každý den dají jeden určitý předmět. Musíte ale uhodnout ve které truhle se nachází. Máte šanci 1:4, že odejdete o předmět bohatší a když to nevyjde nezoufejte, zítra je také den. Poslední dům, který můžete na nádvoří navštívit je fotoateliér u blonďatého fešáka s brýlemi. Sdílet svou sílu je důležité pro postup. Sdílet fotografie z boje je ale zábava! V každé aréně lze pořídit fotografii a tu poté sdílet na sociální síti Miiverse. Zprávu můžete také ozdobit jedním z připravených razítek, které můžete znát například ze hry Mario Kart 8.

Vě třech se to lépe táhne

Pokud vás procházka po království začala nudit, přesuneme se na bojiště. Hra nabízí několik režimů, které lze hrát. Z podstaty hry je základem režim pro více hráčů. Máte možnost hrát s online náhodnými lidmi nebo s přáteli ve friend listu. Pokud máte jen jednoho kamaráda, můžete jako třetího bojovníka povolat někoho neznámého. Druhou možností je lokální hra, kde je vyžadována jedna kazetka s hrou pro každého hráče. Nezoufejte, posledním režimem je download play. Ke hraní Vám tedy stačí pouze jedna kazetka. Zde je ale nutno počítat s omezeními.

Král myslel na vše a připravil také možnost vydat se na záchranu sám, ale má to háček. Jak už jsem řekl na začátku, jeden totem vládne všem a proto jsou v tomto režimu pro jednoho hráče připraveny dvě loutky, které musíte ovládat. Ano, ovládáte tři postavy odděleně. Pomocí dotykového displeje vyberete, kterou postavu chcete ovládat a zbylé dvě jsou proměněny v loutky. Tento režim je velmi náročný na ovládání a už první oblast vám dá pořádně zabrat.

WVW69i69mbU35I_3FV

Poslední herní režim je připraven pro dva hráče, kdy každý vlastní svou kazetku. V tomto režimu spolu zápasíte ve vybrané aréně. Dle mého názoru je tento režim jen do počtu a jeho absence by mi vůbec nevadila.

Komunikace je základ

Určitě jste si položili otázku, jak spolu budeme komunikovat? Jak se budeme radit, když se zasekneme? Jak se dohodneme? Ubezpečuji Vás, že hlasem to nebude. Jak už má Nintendo ve zvyku, hře chybí voice chat, i když by se jeho použítí zdálo naprosto správné a logické. Informace, že hra bude opět bez voice chatu mě rozzlobila, nakonec se ale ukázalo, že je to dobře. Tvůrci nám přichystali sadu tlačítek se základními povely jako “dobrá práce”, “ne”, “totem”, “předmět” apod. Mohlo by se zdát, že komunikace pomocí těchto tlačítek je nemožná, ale funguje to geniálně a dostane se vám rychle pod kůži.

Po dlouhé době jsme dostali trochu jinou Zeldu, hra nabízí několik variant jak hrát, ať už s přáteli, neznámými lidmi nebo prostě jen sám. Osvěžující je způsob řešení hádek pomocí totemu, ale i jednochuchá, leč zábavná zápletka. Někdo může hře vyčítat limitující komunikaci v online režimu, ale pro dorozumění s hráči je dostačující a eliminuje jazykovou barieru a agresi způsobenou nezdarem. Pokud nemáte rádi dlouhé procházení dungeonů a řešení hádanek, které znáte z jiných dílů série, je tento díl rozhodně pro vás. Pro fanoušky The Legend of Zelda povinnost. Skvělá hra.

Kategorie Akční, RPG Hodnocení
Počet hráčů 1-3
5/5