Když k nám v dubnu roku 2016 dorazila hra Yo-kai Watch, musím se svěřit, že i já jsem se sám sebe ptal, proč nám Japonsko sakra servíruje další klon Pokémonů. Pak je ale jeden den, kdy se doma koušete nudou, a tak nažhavíte eShop na 3DSku a stáhnete si demo. A to vás tak uchvátí a okouzlí, že máte nutkání znát všechno kolem světa záhadných Yo-kai a původní srovnání s Pokémony už jde úplně stranou.

Zhruba taková byla moje cesta za poznáním prvního dílu hry Yo-kai Watch. Ten nám naservíroval zajímavý příběh, skvělou hratelnost, hudbu a především čerstvý (čtěte dětštější) pohled na japonská RPG. Ostatně, recenzi prvního dílu si můžete přečíst zde. A tak už v té době bylo naprosto jasné, že druhý díl na sebe nenechá dlouho čekat. O rok později se nacházíme zde a stojí před námi nelehké otázky – je druhý díl stejně tak dobrý jako první? Je druhý díl dokonce lepší než první?

Whisper s Jibanyanem jsou zpět!

Série Yo-Kai Watch se odehrává ve světě obývaném záhadnými stvořeními zvané Yo-kai. Tyhle roztomilé příšerky je možné však vidět jen skrze Yo-kai hodinky (odtud ten název Yo-kai Watch). Právě tyto hodinky pomáhají hlavnímu protagonistovi hry, Nateovi (nebo Katie, pokud chcete hrát za děvče) vidět a interagovat s Yo-kai. Nate se spřátelí se dvěma Yo-kai – duchovním rádcem Whisperem a roztomilým kočičím Jibanyanem. Všichni pak společně řeší záhady a problémy ve městě Springdale. Když totiž vidíte levitující jídlo, nebo jak se houpačka sama rozhýbe, aniž by u ní někdo stál, můžete si být jisti, že je za tím nějaký Yo-kai.

Je něco shnilého ve městě Springdalském?

Příběh her Yo-kai Watch 2: Bony Spirits a Yo-kai Watch 2: Fleshy Souls začíná dvěma zlými Yo-kai – Kin a Gin, kteří uprostřed noci Nateovi ukradnou výše zmiňované hodinky. Navíc ho kouzlem donutí všechno ohledně hodinek a příšerek Yo-kai zapomenout – tedy do doby než v městském hodinářství obdrží záhadné hodinky zpět. Před obchodem navíc poslední dolar utratí v automatu a je dobře, že tak učinil. Shledá se tak opět s Whisperem a vrátí se mu vzpomínky. Alespoň z části. Přesně od této chvíle se můžete volně potulovat po městě, přátelit se s novými Yo-kai nebo plnit úkoly. Úkolů je několik druhů – máme tu příběhové úkoly, klíčové úkoly, žádosti a laskavosti. Klíčové úkoly jsou takové úkoly, které jsou potřeba splnit před pokračování v příběhu. Laskavosti se hodí k získávání předmětů a zkušenostních bodů, protože je můžete plnit opakovaně. Žádosti však nikoliv.

Kromě plnění úkolů se také můžete samozřejmě zaměřit na spřátelení se s Yo-kai, ve hře jich najdete přes 350. Přítomnost Yo-kai vám dá vědět radar umístěný v pravé horní části obrazovky. Jakmile bude nějaká příšerka blízko, bude kmitat jako o život. Yo-kai se mohou schovávat úplně všude – pod podvozky aut, na stromech nebo v popelnicích. A když už na nějakého narazíte, budete s ním muset zápasit. Svou šanci na spřátelení si můžete zvýšit podáním jejich oblíbeného jídla, a když se tak stane, dostanete jejich medaili a můžete je použít v boji proti ostatním. Tak trochu jako ti Pokémoni.

Kromě občasného šťouchání do protivníka nebo používání povolených dopingových látek (jídlo nebo bojové talismany, žádné drogy, nebojte), bojují Yo-kai automaticky (pokud zrovna nelení). A občas můžete dokonce použít silnější Soultimate útoky. Ty se pak provádějí formou různých miniher – od ťukání na mince, přes ukazování na čísla až po kroužení stylusem po obrazovce. A od určité části budete moci dokonce používat Moxie Soultimate útoky, což jsou, dá se říct, trojnásobně tak silné Soultimate útoky. Uff, už se vám z útoků zamotává hlava?

Cesta do minulosti a budoucnosti… tedy přítomnosti… Taky už se ztrácíte?

Město Springdale z prvního dílu se rozrostlo a hráč se dokonce podívá i do nových lokalit – do prosluněného San Fantastica a horského Harrisvillu. Nové lokace jsou spolu propojeny skrze vlakovou síť, a pokud se potřebujete dostat z jednoho konce na druhý, musíte utíkat na správnou stanici. Samotná cesta vlakem neprobíhá jako cut scéna a tudíž nejde přeskočit. Pro někoho to může být otravné, ale pokud jste jako já blázni do vlaků a metra, budete si na tom ujíždět. A to doslova.

Existuje pár triků, jak cestování přelstít. Stejně jako v prvním díle můžete po lokacích najít skrytého Yo-kai jménem Mirapo, který nápadně připomíná zrcadlo. Pomocí něj se můžete teleportovat z jednoho konce města na druhý. Součástí příběhu je ale k zastavení zlých Kin a Gin potřeba cestovat zpátky časem. A od toho se i na několika lokacích objeví nástupce Mirapo, tzv. Miradox. Objetím jeho zrcadlovitého těla vás přesune do doby před šedesáti lety a v tamním Springdalu se spřátelíte s Hovernyanem a nesmělým mladíkem Nathanielem, který se až nápadně podobá našemu Nateovi. Společně zjistíte původ války mezi dvěma frakcemi Bony Spirits a Fleshy Souls a právě vaši noví přátelé vám pomůžou tuto válku a zlou Kin a Gin zastavit. Dun-dun-duuuuun!

A co dalšího je nového?

Pro blaho hráčů upravili vývojáři hlavní navigaci. Na spodní dotykové obrazovce vidíte názvy obchodů a při zvolení navigační šipky u úkolů uvidíte na mapě, kam přesně máte jít. Ano, přesně tohle jsem si přál už od první hry. Líbila se vám možnost se po městech dopravovat na kole stejně jako mně? Společnost LEVEL 5 to ještě vylepšila novými funkcemi. Jsem jako v sedmém nebi!

A to ještě není všechno! Ať už přes internet nebo skrze lokální síť můžete vyzvat své kamarády v soubojích o peníze a zkušenostní body. A když vás tyhle příležitostné zápasy omrzí, můžete se zapsat do oficiální ligy. Tam se hraje opravdu o pořádné ceny a bojuje s šesticí Yo-kai stejného levelu (lvl. 60). Asi aby to bylo fér pro všechny. Stále můžete u svých příšerek hodně věcí změnit a pokusit se podvolit. Dalším z multiplayerových režimů je Yo-kai Watch Blasters – herní mód uvnitř hry, kde hrajete ve čtyřech lidech v aréně vystřihnuté z Terror Time. Terror Time je čas, kdy se náhodně Nate a jeho nejbližší kamarádi ocitnou ve velkém nebezpečí. Pokud znáte Freddyho Kruegera, představte si to jako „Noční můra v Elm Street“, ale bez té noci a toho snu. V Blasters módu si každý hráč vybere na starost jednoho Yo-kai a zhostí se role válečníka, ochránce, hraničáře nebo léčitele. A ještě zajímavější je to, že zde příšerky nebojují automaticky, ale musíte za ně opravdu hrát. Jako v klasickém RPG známém z počítačů a konzolí. Stejně jako příběh vás tenhle mód zabaví na dlouhé hodiny a dny.

A když už mluvíme o čase, hlavní příběhová část se dá odehrát za zhruba 15 hodin. Stejný případ jako u prvního dílu. Na rozdíl od něj to ale Yo-kai Watch 2 posouvá ještě na vyšší úroveň. Kromě pochytání 350 příšerek se můžete zabavit sbíráním brouků a ryb, získáváním trofejí nebo skládáním hudby. Plus po městech existují nové dungeony, do kterých se dostanete skrze magické dveře. Novinkou je také Baffle Board. To je taková tabule, která vám po správné odpovědi na soutěžní otázku vytvoří Hot Spot. A když k tomuto místu přivedete odpovídajícího Yo-kai, vyhrajete nesmírně štědré ceny. A podobného obsahu je tam ještě na 60+ dalších hodin. Takže nudit se rozhodně nebudete!

Yo-kai Watch 2: Bony Spirits má oproti svému předchůdci hodně co nabídnout. Pokud jste hráli první díl, tak druhý nesmíte za žádnou cenu minout. Jestli jste se k sérii dostali poprvé, jsem si jist, že zpočátku na to budete koukat trochu s odstupem. Časem se ale do světa Yo-Kai Watch zamilujete, stejně jako já. Když je vyzkoušíte, už nikdy nebudete chtít hrát nic jiného. Čeká na vás skvělý příběh s překvapivým rozuzlením, noví Yo-kai, výborná hudba (a ještě lepší intro) a hlavně hodiny a hodiny zábavy.

Kategorie Akční, RPG Hodnocení
Počet hráčů 1 (2 – 4 v multiplayeru)
5/5