Minihry jsou koncept, který nás baví už docela dlouho a zdá se, že se zatím dostatečně neohrál. Obzvlášť na telefonech se jim daří a ani nám, Nintenďákům nejsou neznámé. Co takhle celý koncept ještě víc zmenšit? Co takhle zahrát si… mikrohry!

Wario v centru pozornosti

Wariovi se daří, na co sáhne – podařilo se mu ukrást zlatou věc a celý večer skóruje na svém 3DS. Jen jediného se mu dostatečně nedostává – peněz. A protože hry považuje za rychlý zisk, obtelefonuje několik lidí, aby udělali hry pro jeho velký turnaj. A aby se miniaturizace dotkla i příběhu, kromě tohoto rámce se pak ve hře dostanete k minipříběhům jednotlivých postav. Zatímco školák 9-Volt se snaží představit si školu jako RPG hru a mimozemšťan Orbulon sbírá prasátka do hamburgerů, krásná Mona si zkouší šaty na svou párty. V části každé postavy se nejen podíváte na jejich strasti a trable, ale také budete hrát jednotlivé mikrohry. Ty jsou rozděleny do 4 kategorií – tlačítkové, dotykové, pohybové a mikrofonní, podle typu ovládání. Mohou být na jedno ze 4 témat – sport, takový je život, fantasy a Nintendo. Hraní probíhá stylem, že pomáháte hrdinům aktuálního minipříběhu vítězit právě dokončováním mikroher. Ty jsou opravdu mikro – obvykle zaberou 5-7 sekund a občas až po několika selháních pochopíte, co se po vás vlastně chce. Někdy člověk čeká, že budou těžší a delší, ale to většinou nepřijde, protože v několika sekundách byste prostě neměli šanci.

Rychlé prsty

Mikroher tu najdete víc než 300 a některé z nich vyžadují velmi rychlé reakce. Navíc se na vás sype jedna za druhou a vy musíte rychle vyhodnotit, co udělat, což je docela dobrý mozkový trénink. Jakmile projedete všechny příběhy a jakž takž se naučíte orientovat v palbě mikroher, přijde další level – několik postav se sešlo a mikrohry na vás hází napříč kategoriemi, takže musíte včas zareagovat vytáhnutím stylusu nebo sáhnutím po tlačítkách. Co se samotných mikroher týče, najedeme tu klasické „prasárny“ typu vtáhni nudli, hříčky jako třeba stříhání Reggieho nebo testování vaší pozornosti. Vše je samozřejmě okořeněné humorem a mnohdy něco paroduje. Králem všech témat je pak Nintendo, kde si Wario Ware bere na paškál všechny klasiky ze stájí velkého N – musíte na Rainbow Road prokličkovat mezi banánovými šlupkami, přežít jako pilot Arwingu nebo pomoct Linkovi vytáhnout Master Sword. Nintendo si tu samo ze sebe dělá legraci opravdu dobrým a zábavným způsobem, kterému nechybí špetka nostalgie. Celá hra se tak nese v příjemném a zábavném duchu, až najednou skončí – „příběh“ je velmi krátký a za jeden večer ho bez problémů odehrajete. Zbývá tu postgame, kde můžete překonávat své rekordy v jednotlivých minipříbězích, kdy se mírně zvyšuje obtížnost (tedy v onom krátkém čase toho musíte stihnout víc), nebo můžete vydělávat mince hraním a misemi a za ty si kupovat bonusové předměty, mezi kterými nechybí minihry nebo třeba konzole.

Wario Ware Gold je opravdu vtipná a zábavná sbírka mikroher se skvělými minipříběhy. Možná vás trochu zarazí, jak mikro ty hry jsou, na zábavě jim to ale nijak neubírá a jejich střídání je docela dobrý mozkový trénink. Hodně se mi líbí, jak si tu Nintendo utahuje samo ze sebe a nadsázka, která vás bude provázet celou hru. Pokud hledáte rychlovku na pár minut při čekání na autobus nebo začátek hodiny, Wario a jeho společníci se o vás dokáží dobře postarat. Nevěříte mi? Určitě vyzkoušejte bezplatné demo, které najdete v Nintendo eShopu.

Kategorie Akční, Arkáda Hodnocení recenze
4/5
Vývojář Nintendo, INTELLIGENT SYSTEMS