Mobilní hra Pokémon GO nedávno oslavila svoje první narozeniny, a i přes velký odliv hráčů po úvodním hypu si stále drží poměrně velkou popularitu. Letos v lednu však v tichosti pro smartphony vyšla ještě jedna pokémoní hra. V Japonsku se objevila už v dubnu 2016 jako Pokémon Comaster, ve zbytku světa, tedy včetně nás, potom až 24. ledna 2017 jako Pokémon Duel. Na Google Play se pyšní dvaceti miliony stažení a hodnocením 4,1 hvězdy.

Zvláštní mix her

Co dostanete, když zkřížíte Hearthstone, mlýn a Pokémony? Pokémon Duel v plné parádě! Ačkoliv tato kombinace může znít šíleně, jedná se o docela dobrou hru – ze všech světů si bere snad jen to nejlepší. Podobně jako u Hearthstonu se jedná o sběratelskou hru. Sbíráte figurky Pokémonů, ze kterých si potom sestavujete týmy o šesti Pokémonech. S těmito týmy, resp. decky se potom utkáte na herní ploše ne nepodobné té z již zmíněného mlýnu. Hráči si střídají tahy a snaží se dostat jednu ze svých figurek na soupeřovu „bránu“ – tedy políčko na druhé straně herní plochy. Plocha ale není moc velká a nepřítel vám brzy zahradí cestu svými figurkami. V tom případě na ně, pokud svými figurkami dojdete vedle nich, můžete ve svém tahu zaútočit. Při souboji oba dva soupeřící Pokémoni roztočí svá kolečka. Podle toho, kde se zastaví se pak odvíjí výsledek souboje. Ve hře jsou 4 typy útoků – základní bílé, speciální fialové, defenzivní modré a žluté, doplněné o červený miss, tedy neúspěch. Na zažitá pravidla, třeba že vodní má výhodu proti ohnivému, se tu nehraje, rozhodující je typ útoku a jeho síla, stejně tak dobrá strategie. Například žlutý útok poráží fialový speciální, modrý zase vždy ubrání bez ohledu na to, co “vytočí” soupeř.

Moc slabý Pokémon? Vylepšíme ho!

Pokémoni se ve hře vyskytují ve čtyřech raritách. C – běžní, UC – méně běžní, R – vzácní a EX – legendární. Vzácnější Pokémoni obvykle mívají silnější útoky, nicméně není to pravidlem. Díky prvku náhody lze při troše štestí porazit i hráče s výrazně lepším týmem. Pokud se vám ale Pokémoni zdají slabí, dají se přeci jen trochu vylepšit. V režimu fusion můžete fúzí spojit pokémony s jinými pokémony či materiály, aby získali zkušenosti. S každou úrovní si můžete na svém kolečku zvětšit jeden z útoků a zvýšit si tak šanci, že vám padne. V obchodě pak můžete nakoupit karty, které vám během boje mohou pomoci. Ať už na odstranění efektů jako je paralýza nebo otrava jedem, nebo třeba pro dočasné zvýšení útoku.

Free to play nebo pay to win?

Figurky pokémonů získáváte z booster packů. Za každé vítězství v ligovém zápase dostanete jeden zdarma. Ten pak můžete otevřít buď za drahokamy ihned nebo si na jeho otevření počkat 1 -24 hodin, podle typu boosteru. Drahokamy se dají buď koupit, nebo získat jako odměnu např. za daily questy, občas se ale objeví jako odměna za každodenní přihlášení do hry. Drahokamy ale nejsou jen k otevření boosterů. Dají se za ně koupit boostery v obchodě, zvětšit počet slotů na figurky nebo dokonce vrátit zpátky tah ve hře proti AI. I bez vytažení platební karty se ale hra dá bez problémů hrát – možností, jak získat lepší Pokémony tu je dost a při troše vytrvalosti nebo štěstí se zanedlouho dostanete i k těm legendárním. Například během prvního měsíce příležitostného hraní jsem se bez zaplacení jediné koruny dostal k vzácnému Pikachuovi, legendární Lugii nebo třeba k v hlavních hrách série nedostupné Mew. Druhá herní měna, coins, kterou potřebujete například pro fúze Pokémonů, přímo za reálné peníze snad ani koupit nejde. Velmi dobře se dá získat například prodáváním yellow ingot materiálů, které občas padají z boosterů, nebo dokončováním úkolů.

Proti hráčům i proti AI

Ve hře máte několik možností, jak hrát. Mezi základní patří online ligový zápas proti jinému hráči. Zde má každý hráč na své tahy 5 minut času a za koupitelné tikety za sebe můžete nechat hrát AI. V režimu room duel vám systém pomocí GPS najde hráče nedaleko vás a můžete si tak zahrát třeba proti svým kamarádům. Režim quest vás potom nechá hrát proti různým obtížnostem AI, navíc ukrývá i příběh. Není tu časový limit a AI můžete používat zadarmo. Mezi další možnosti pak patří třeba i trénink, který v každé hře popisuje různé strategie a taktiky.

Spotřeba dat malá, baterie větší

Spuštění a přihlášení do hry může spotřebovat až 2 megabajty. Běžná hra mi zabere obvykle něco mezi 1 – 2 minutami, čas od času i déle. Během jedné takové hry se spotřeba dat pohybuje pod 1 MB, což není nějak moc. Se spotřebou elektřiny už je to trochu horší. Na mém Xiaomi Redmi 4A byla hra spolu se spuštěným messengerem schopná během půl hodiny „spálit“ 5 – 10 % baterie. To je sice méně, než co spotřebují náročnější 3D akce, na hru podobného typu to ale není úplně málo.

Strategie s pokémony do každé kapsy

Pokémoni na smartphonech už tu byli několikrát, ať už jako samostatná hra nebo na emulátoru. Jak se vydařili tentokrát? Abych pravdu řekl, hra není nijak extra oslnivá, nicméně nijak neurazí a rozhodně se nejedná o špatnou hru. Na ukrácení dlouhé chvíle na cestách je naprosto perfektní. Ačkoliv jsou zde pokémoni občas až moc jen maskoti, i tak jsou středobodem a dokážou dobře zabavit. Navíc podporují strategické myšlení a nabídnou zajímavý příběh včetně drobných detailů projevujících se i mimo příběhovou část. Hra je dobře udržována a doplňována o nový obsah či eventy. Jen spojování občas trvá déle, než by se člověku líbilo, nicméně načítání jako takové je poměrně rychlé a vaši trpělivost občas víc potrápí soupeř dávající si na čas. Oceňuji také velkou variabilitu hry a možnost zahrát si dostatečně dobře i bez placení. Sice se nejedná o tříáčkový oslnivý titul, o zábavnou hru ale rozhodně ano.

Pokémon Duel je netradiční vstup pokémonů i mimo domovskou platformu. Nabízí napínavé duely nebo možnost vytvořit si rozsáhlou sbírku pokémoních figurek. Ani příběhová linie nepřišla zkrátka a na ukrácení dlouhé chvíle na cestách je hra jako dělaná, navíc je dobrá i bez placení. Pokud unikla vaší pozornosti, rozhodně doporučuji vyzkoušet, pro všechny fanoušky pokémonů je to skoro nutnost.

Kategorie Desková hra Hodnocení
3.5/5
Vývojář Heroz