Nebylo by to Nintendo, kdyby k příležitosti vydání nové konzole nenabídlo nějakou tu párty hru. Na Wii jsme dostali Wii Sport, Wii U předvedlo ne moc povedený Nintendo Land a co na to Switch? Přece 1-2-Switch!

Většina z Vás v tuto chvíli hru již vyzkoušela, a tak moc dobře ví, o co jde, nicméně nezasvěcení nebo Switchem ještě nepolíbení jedinci zaslouží vysvětlení. 1-2-Switch je soubor více či méně zábavných miniher, konkrétně 28 miniher, které demonstrují možnosti nové konzole a ovladačů Joy-Con, stejně jako to dělaly výše zmíněné hry z předchozích generací konzolí. Najdete tu takové šílenosti jako dojení krávy, holení tváře, kovbojskou přestřelku nebo gorilí námluvy. Některé hry jsou skutečně šílené a velmi zábavné, jiné si naopak moc často pouštět nebudete, ale kdo ví, tyto volby bývají často otázkou osobního vkusu.

Nosnou myšlenkou těchto miniher je, aby se hráči dívali na sebe a nesledovali televizní obrazovku, zkrátka záměr byl přenést vizuální zážitek z obrazovek před televizi, hlavními aktéry jste totiž Vy. Koncept her je většinou tak šílený, že jednoduše zabavíte sebe, svého partnera a všechny přihlížející. Navíc oproti Wii Sports nebo Nintendo Landu je 1-2-Switch hru, která vyžaduje spoluhráče, bez něj si zkrátka nezahrajete nebo zahrajete, ale moc zábavy si neužijete.

Vypisovat tu všechny hry je trochu zbytečné, takže přiblížím tři, které mě bavily jednoznačně nejvíce.

Milk

Jak už název napovídá, půjde o krávy, mléko a tudíž dojení. Cílem hry je nadojit větší množství objemu mléka než Vás protihráč. Pohodlně se usadíte proti sobě, uchopíte Joy-Con ovladač a správnou kombinací stisknutí tlačítek na jeho hřbetu a současným vertikálním táhnutím vymačkáváte mléko z imaginárního kravského struku. Ano, díváte se druhému do očí nebo na svou ruku, taháte nahoru dolu a publikum se může utlouct smíchy. Ti moudřejší, nebo spíš zkaženější z Vás, ví, kam tím mířím. U hry zkrátka vypadáte dost nemístně, ale garantuji, že se hodně pobavíte.

Quick Draw / Fake Draw

Ve skutečnosti jde o dvě různé minihry, ale koncept je vlastně stejný. Jde o přestřelku, která prověří váš postřeh.  Cílem hry je rychleji vytasit imaginární kolt, namířit na soupeře a vystřelit, není nutné připomínat, že rychlejší a přesnější hráč vyhrává. Ve chvíli, kdy se z reproduktorů ozve „Fire!“, tasíte! Pokud v sobě máte trochu hereckého nadání, můžete si čekání na výstřel zpříjemnit trochou kovbojského divadla a hecování soupeře. Ve variantě Fake Draw se Vás bude hlas z televize snažit zmást křičením slov na F, uslyšíte Fly, File, Fake a až ve chvíli, kdy zazní „Fire!“, smíte tasit. Tohle je rozhodně jeden z favoritů na panákovou hru a pokud Vás už bude standardní úroveň nudit, můžete zkusit variantu, kdy stojíte zády k sobě.

Signal Flags

Poslední z výčtu mých oblíbených miniher je Signal Flag. Hra spočívá v ukázání směru vlajkou podle navigátora z televize. Kapitánka tak vykřikuje směry a Vy je opakujete. Zádrhel je ten, že mezi tím se ozývá také mužský hlas a na něj musíte reagovat v opačném směru než on zahlásí. Pokud křičí nahoru, jdete dolů, když doleva jdete doprava. Celé se to komplikuje i tím, že se díváte na protihráče, který ukazuje vše opačně něž Vy a nachytat se, je vážně snadné.

Určitě bych se mohl rozepsat i o dalších zábavných hrách, ale to není cílem tohoto článku. Velkou výhodou této hry je její přístupnost. Princip každé minihry Vám je vysvětlen v krátkém videu, které se spustí před zapnutím hry (při druhém průchodu lze samozřejmě přeskočit) a není tak třeba složitě vysvětlovat každému, jak se co hraje, prostě vezmete do rukou ovladače, hrajete a bavíte se. Pokud jde o přístupnost, ta jde ruku v ruce s mobilitou, a není tak problém hru vytáhnou na zahradu při letní grilovačce nebo jakékoliv jiné přiležitosti, kdy nechcete být zrovna zavřeni doma v obýváku, to je ale spíš benefit samotné konzole než hry.

Nejpalčivejším tématem hry 1-2-Switch je její cena. Ta je, na to co hra nabízí, skutečně vysoká a myslím si, že by ji slušela cena pod tisíc korun, nebo nejlépe pokud by se hra prodávala přímo v bundlu s konzolí. Také mě trochu mrzí, že mezi hrami není žádná, ve které by se mohla účastnit čtveřice hráčů. Lze hrát teamové hry, ale v takovém případě hrají vždy jen dva hráči a střídají se s dalšími.

Pro svoji přístupnost, jednoduchost, rychlost se pro mě 1-2-Switch stává králem party her, které kdy Nintendo vyprodukovalo. Jasně, hru nebudete hrát každý den, celý den, ale o to nejde. Hru nabídnete kamarádům na bujarém večírku, rodinné oslavě nebo si jen tak s někým blízkým užijete zábavu ze samotného hraní a také ze sledování, jak si počínají ostatní. 1-2-Switch Vám demonstruje všechny technologické možnosti, které konzole nabízí, včetně HD Rumble a IR Motion Camera. Jedinou vadou na kráse je cena hry a absence her pro 4 hráče.

Kategorie Společenská Hodnocení
Počet hráčů 2
4/5