Hry žánru Auto-Runner nebo Endless runner games jsou záležitostí především mobilních platforem, kde nacházejí z hlediska ovládání velké uplatnění. Podstatou těchto her je zaběhnout co největší čas, nasbírat nejvíce bodů a nezemřít u toho pádem nebo rukou nepřítele jdoucího naproti. Velmi úspěšnou hrou tohoto typu je např. Chameleon Run od českého studia Hyperbolic Magnetism. 10秒走 (Second Run) RETURNS je také jednou z těchto her. Objevila se už na konzoli Nintendo DSi v roce 2010, kde si vysloužila průměrná hodnocení a nyní se VRACÍ s podtitulem RETURNS.

10秒走 RERTURNS je založená na jednoduchém principu zaběhnout do cíle skrz připravenou dráhu pod deset vteřin a nejlépe také posbírat bonusové hvězdičky. Zpoždění byť jen o pouhou setinu vteřiny znamená smrt a opakování. Když jsem zmínil jednoduchost, jde o charakteristiku, kterou je protkaná celá hra, a to skrz na skrz. Jednoduché ovládání, jednoduché ozvučení, jednoduché grafické zpracování. Během hraní jsem přemýšlel, jestli to byl záměr autorů, ať už byl důvod jakýkoliv, nebo prostě jen nedostatečné prostředky/zkušenosti. Hra totiž při své minimalističnosti není v ničem originální. Je to docela škoda, protože samotný koncept hry je zábavný, ale zpracování ho sráží k zemi a situaci bohužel nezachraňuje ani počet úrovní (padesát) a ani režim pro dva až čtyři hráče nebo drobné kosmetické úpravy „postavy“, resp. stickmana, které můžete změnit barvu případně její tvar.

Pochválit nemohu ani level design, protože většinu levelů jsem prošel díky štěstí. Samozřejmě, ne vždy se mi zadařilo a bylo potřeba úroveň opakovat. Nicméně jsem prošel 45 úrovní na tři hvězdičky během velmi krátké chvíle a necítil žádné větší uspokojení z úspěchu. Necítil jsem ho ani v těch náročnějších levelech, které jsem proběhl spíše díky štěstí než díky nasbíraným zkušenostem. Je také škoda, že hra neobsahuje ani online žebříčky, možnost stáhnout „ducha“ jiného hráče nebo jiný způsob, jak porovnávat svoje časy s jinými hráči.

Tato recenze je krátká a rychlá jako samotný titul. 10秒走 RETURNS je hrou, která se skutečně VRÁTILA z roku 2010 a myslím, že na dnešních konzolích nedokáže držet krok s konkurencí. Omluvit nedostatky nedokáže ani její cena, protože za velmi podobnou částku si můžete koupit například již zmíněný Chameleon Run Deluxe Edition, který nabízí nesrovnatelně větší porci zábavy a výzvy.

Kategorie Akční, party Hodnocení recenze
2/5
Vývojář Blue Print