Představte si, že jdete po ulici a naleznete na chodníku pohozený telefon. V okolí nikdo, komu by mohl patřit. Berete telefon do rukou a zjišťujete, že telefon není uzamknutý… Přichází zprávy… Prečtete si je? Možná, že ano. Možná, že tyto zprávy ve Vás vyvolají mnohem větší zvědavost. Budete číst dál? Nebo necháte telefon ztracený?

A Normal Lost Phone je příběhová hra velmi mladého francouzského studia Accidental Queens. To totiž vzniklo teprve v dubnu 2016 potom, co zaujalo herní obec svým projektem z Global Game Jam. V lednu téhož roku vzniká v rámci 48 hodinové seance prototyp hry A Normal Lost Phone, který má být dle slov tvůrců „výpravná investigativní hra s jednoduchým příběhem, ale hlubokým poselstvím“. Ostatně cíl třech mladých accidental queens je vytvářet hry, které zapředávají do témat každodenního života a společenských témat prostřednictvím netradičních způsobů vyprávění, a tím je A Normal Lost Phone na každý pád.

Cela hra je koncipovaná jako fiktivní prostředí chytrého telefonu a snaží se tak propojit realitu s fikcí na základě samostatnosti hráče. Kalkulačka, počasí, zprávy, galerie, seznamka, e-mail, hudební přehrávač, internetový prohlížeč – zkrátka standardní softwarové vybavení prakticky každého smartphonu, a Vy jako nálezce můžete tyto aplikace dle libosti prozkoumat, pročíst, prošmejdit. A to je vlastně vše, co vám tu k tomu mohu a jsem ochotný říct, věřte mi, je to pro Vaše vlastní dobro.

Říct cokoliv dalšího by jen rozmělnilo výbornou atmoséru, kterou se imitace mobilního prostředí snaží vytvořit a daří se jí to až na několik detailů dobře! Můžete se připojit k wifi síti, otevřít nastavení telefonu, podívat se na počasí, přečíst si sms zprávy bývalého vlastníka a u toho si vyslechnout hudbu, zkrátka můžete si vytvořit obrázek o tom, kdo byl onen vlastník – a o tom to celé je! Dál už vážně mlčím!

Ovládat hru lze dvěma způsoby – dotykem, jako skutečný telefon, a to silně doporučuji nebo klasicky pomocí Joy-Con ovladačů, kde si zase můžete užít funkce HD Rumble, ale vzhledem k tomu, že se hra snaží simulovat telefon, doporučuji vzít Switch do ruky jako telefon.

A Normal Lost Phone je velmi netradiční hra, která se zabývá velice citlivým společenským tématem skrze obsah, který v telefonu naleznete. Za to to si studio Accidental Queen zaslouží velikou, velikou pochvalu! Jedinou výtku mám k samotnému prostředí, které by mohlo být o něco živější – např. více realtime obsahu, které by vytvářelo dojem skutečného telefonu.  Ne že by tam takové prvky nebyly, ale větší počet by hře jen přidal. Pokud Vás zajímají i jiná témata než problémy unesených princezen, prokletých království a záchran světa. Hru Vám vřele doporučuji, donutí Vás zamyslet se, a možná přehodnotit Vaše postoje na věc.

Kategorie Puzzle Hodnocení recenze
4,5/5
Vývojář Accidental Queens