Itálie je proslulá výrobou luxusních aut, která se pak objevují ve všech závodních simulacích a hrách. Italské studio 3DClouds.it se rozhodlo, že do aut se pustí trochu jinak – v závodní hře žánru kart racing. V té se kromě klasických prvků tohoto typu her objevuje i nová mechanika – ovoce jako zbraň.

Vítejte v ovocném světě!

Už od prvních okamžiků ve hře si nelze nevšimnou celkové stylizace do ovoce. Nachází se na všech tratích, jsou podle něj pojmenované jednotlivé poháry, ba dokonce i jednotlivé postavy s ním mají co do činění. To, že na načítací obrazovce jsou fakta o ovoci místo klasických tipů a triků už pak není ničím překvapivým (věděli jste, že broskve pochází z Číny?). Každý závodník, kterého si vyberete je pak spojený s jedním konkrétním druhem – třeba broskví nebo ananasem. S tím souvisí, jaké bude mít v závodech útoky. Mně osobně byla nejvíc sympatická ananasová slečna, jejíž ananasová bazuka mi nejednou pomohla k vítězství. Auta jednotlivých závodníků si také můžete vizuálně poměrně dost přizpůsobit od kol až k anténce.

Meloune, volím si tebe!

Jedna z nejlepších věcí na této hře je podle mého názoru mechanika střílení – ve většině oddechovkových závodů nějakou formu předmětů najdeme a třeba Mario Kart je jimi proslulý. Tady se na to vývojáři rozhodli jít jinak. Je tu celkem 5 druhů ovoce – kiwi, hrozen, třešně a meloun zastupují jednotlivá roční období a banán je univerzální. K dispozici pak jsou tři módy. V tom standardním se různě na trati nachází ovoce všech 5 druhů a každé z nich vám trochu přidá do příslušné nádrže na džus, banán přidá trochu méně, ale do všech. Jakmile máte aspoň jednu nádrž plnou, můžete použít útok. Plné nádrže lze ale kombinovat, takže k dispozici máte docela dost různých útoků, prostor je tu i pro improvizaci. Nechybí ani obranu typu štít nebo překážka na cestě. Když máte nádržky plné všechny, můžete spustit „ultimátní útok“, v případě ananasové závodnice to je zmíněná Pineazooka, která vystřelí ananas na nejbližšího závodníka. Pak je tu ještě mód dragster, kdy se vám jednotlivé nádržky doplňují časem. Musíte tak víc strategizovat – použiji teď ten nejsilnější útok, nebo dám víc slabších? Posledním módem je Random Juicer, který funguje podobně, jako v Mario Kartu – jakmile seberete ovoce, dostanete náhodný útok, který můžete použít. Ačkoliv se to nemusí na první pohled zdát, tato mechanika je velmi dobrá a obzvlášť standardní režim se mi moc líbil, jelikož rozšiřuje možnosti strategie u tohoto typu her. Už to není o tom, kdo má štěstí na červené želví krunýře, ale o tom, co budete sbírat za ovoce a jak ho zkombinujete. Zmíním ještě, že hrát můžete i ve splitscreenu a online, to už je ale dnes standard.

Unreal Engine 4, jsi to ty?

Hra je vytvořená v Unreal Engine 4 a po hrách jako Outlast II, Octopath Traveler nebo Paladins jsem čekal trochu něco víc. Je vidět, že hra byla původně vyvíjená i pro ostatní platformy a vývojáři si nedali tolik práce s portem pro Switch. Modely, které nejsou tak perfektní jako jinde, jsem na Switchi schopný odpustit, víc mi vadí občasné poklesy snímkovací frekvence a také stíny. Když se vykreslují do jednoho metru před vámi, vypadá to obzvlášť v některých místech příšerně. Moc se nepovedla ani fyzika – kolize jsou příšerné, driftování se nechová 100% logicky a některé střety tak dopadají všelijak. Celkový vizuální dojem ale není špatný – tratě mají nápad a styl a těší mě, že jsou opravdu ve třetím rozměru – chvíli jedete nahoru, jindy zase skáčete dolů. Dobrým prvkem jsou i větvení. Nejednou se v tratích nachází rozdělení na dvě části. Jedna je delší, ta druhá zase skýtá nebezpečí. Na vás je rozhodnout, zda vám risk stojí za to. To vše pak doprovází povětšinou dobrá hudba, která je v menu trochu slabší, u některých tratí ale zase velmi dobrá. Ke zvukům bych měl ale jednu výtku – zejména na začátku závodu slyšíte hlášku, třeba „Let’s win!“. Ta zní ale příšerně – tak, jako by ji někdo nahrál na starý telefon na záchodě. Lepší by bylo tuto nahrávku vynechat, než si jí nechat kazit celkový dojem.

Z této hry mám mírně smíšené pocity. Hratelnost a nové mechaniky jsou tu opravdu výborné, stejně tak jako nápady. U tratí se nudit nebudete a prozkoumat můžete i útoky jednotlivých postav, k tomu vás bude doprovázet poměrně podařená hudba. Velkým zklamáním je ale technická stránka – hra neběží nijak ideálně, fyzika se nepodařila a vykreslování stínů je otřesné. K tomu všemu ještě ty příšerné nahrávky hlasu. Vše tak zachraňuje nápaditá stylizace a živé barvy. Hra je to zábavná, ale je dost co vylepšovat. Beru to tedy jako příslib něčeho dalšího – doufám, že vývojáři nápady víc rozvinou ve výrazně lepším zpracování, protože ty, které tu předvedli, jsou prostě super!

Kategorie Závodní Hodnocení recenze
3,5/5
Vývojář 3DClouds.it