Před pár lety jsem strašně rád hrával Happy Wheels, online flash hru známou svou brutalitou. Tehdy jsem byl zklamán, že jsem nemohl hrát bez internetu na telefonu. Rád jsem i vytvářel jednotlivé úrovně a opravdu jsem na ní strávil mnoho hodin. Když jsem na eShopu zahlédl Animal Super Squad, na Happy Wheels jsem si vzpomněl a věděl jsem, že si tuto hru musím vyzkoušet. Dokážou však roztomilá zvířátka nahradit krvavost?

Nejde o kopii

V Animal Super Squad se snažíte dostat z bodu A do bodu B. Hrajete za jedno z několika zvířat na tratích, které jsou vytvořené jak vývojáři hry, tak samotnými hráči. Tratě dostupné bez internetu jsou povedené. Jejich obtížnost je spravedlivá a díky velkému množství checkpointů je lehké učinit pokrok. Mnoho tratí vám také dá několik vozidel, které budete muset využít, což dodává na jejich zajímavosti. A pokud rádi porážíte kompletně hry, každá úroveň vám může odemknout bonusový level, který vám za poražení dá nové oblečení pro vaše řidiče.

Přirovnání k Happy Wheels není zcela spravedlivé. Animal Super Squad má dost věcí, kterými se od té hry liší. Příkladem je její celková estetika, která jse zde mnohem propracovanější. Dále mají tratě mnohem více herních mechanik, které umožňují větší množství typu tratí. Mezi tyto unikátní mechaniky patří například gravitace, nebo i černé díry, které umožňují tvorbu zcela jiných typů tratí a které hře dodávají na její identitě. Také nesmíme opomenout ovládání postavy mimo vozidlo, které je zde mnohem lepší a často se i stává, že je celá úroveň uzpůsobená jako plošinovka pro samotné zvířátko.

Úrovně vytváří jen ti nejvytrvalejší

Jak jsem zmínil na začátku této recenze, od této hry jsem očekával i kvalitní editor levelů. Přeci jen jde o hru, která by měla vynikat především možností vytváření úrovní komunitou. V tomto ohledu je podobná třeba hře Super Mario Maker, nebo opět Happy Wheels. I zde máte editor, který nevyžaduje žádnou znalost programování, jen velkou představivost a dobré chápání herních mechanik, které se vám nabízejí. Rozdílem je však přehlednost. Zatím co slušný level v Super Mario Makeru dokáže vytvořit i desetileté dítě, v Animal Super Squad je tvorba složitější. Editace předmětů má mnoho možností, které jsou složité na pochopení. To by ještě bylo přijatelné. Co mladší hráče nejspíš odradí je hora glitchů, které snadno vzniknou při takových editacích a které dělají testování obtížné, jelikož v konečné publikované verzi se chovají jinak. Dále nepříjemné je zobrazování vlastností předmětů po editaci. Například zvětšení předmětu, což je poměrně obyčejná funkce, je viditelné jen při výběru tohoto předmětu. Jakmile budete chtít na novou velikost navázat jiný předmět, budete muset skutečnou rozlohu předmětu jen odhadovat. V neposlední řadě je škoda, že editor nevyužívá dotykové obrazovky Switche, což by rozhodně přispělo k většímu pohodlí při tvorbě.

Chce to ještě trochu práce…

Sice mám velké výhrady k tomuto editoru, ale i přesto si myslím, že pro kreativní typy se jedná o nejlepší část hry. Má spoustu chyb, to ano, ale po dlouhém používání se s ním naučíte pracovat a nakonec dokážete vytvořit i zajímavé levely. Jen ne tak zajímavé, jako jsou ty v Super Mario Makeru, nebo Happy Wheels.

Dalším problémem, který tato hra má (ale který bych vytkl zrovna tak těm druhým hrám, o kterých tady neustále mluvím), je nepřítomnost jakékoli motivace, proč hrát online. Bylo by hezké, kdyby hraní online dalo hráči nějaké body, které by se daly využít ke koupi nějakých vlastních přizpůsobení. Nebo třeba dát hráči jakýsi titul. Cokoli by bylo lepší, než nic. Je skvělé, že existuje komunita lidí, co vytváří a hraje levely v této hře, ale bez motivace od vývojářů v ní zůstanou jen ti největší fanoušci této hry. Pro ostatní půjde jen o občasné hraní zábavných levelů, nebo záblesky kreativity.

Popravdě nevím, pro koho byla tato hra určená. Její humor je očividně určen pro mladší hráče (pohon vašich vozidel, mezi které patří záchod, je plyn řidiče), ale editor by pro ně byl příliš složitý a hraní online nezajímavé. Happy Wheels má styl, který jasně sděluje, o jakou hru se jedná. Krása té hry je v její jednoduchosti a brutalitě. Animal Super Squad je mnohem ambicióznější hrou, avšak svých cílů dobře nedosahuje. Má solidní základ a vždycky je možné, že dostane nějaký upgrade, který by tyto problémy vyřešil (zlepšení editoru a motivace pro online hraní by v podstatě všechno spravilo). Jestli hledáte hru, která vám dá prostor ke kreativitě s trochu infantilním humorem a pěknou grafikou, Animal Super Squad si užijete.

Kategorie Akční, Dobrodružná Hodnocení recenze
3,5/5
Vývojář DoubleMoose