Máme tu další Ztracený telefon. Před třemi měsíci jsem psal o zajímavé hře od studia Accidental Queen, ve které máte možnost proniknout do života člověka skrz obsah jeho mobilního telefonu. To nejlepší ovšem je, že hra se nezabývá banálními nebo fantastickými záležitostmi, ale snaží se hráči přiblížit citlivé sociální problémy, které se dotýkají nebo mohou postihnout někoho z našich blízkých, ale i nás samotných. Nejinak je tomu i v případě Another Lost Phone. Zde můžeme nahlédnout do života Laury, mladé ženy, která náhle zmizela a zanechala po sobě jen svůj telefon…

Stejně jako v předchozí recenzi nechci a nemohu vůbec mluvit o obsahu, takže se budu věnovat pouze zpracování. Na principu se nic nezměnilo – prozkoumáváte obsah telefonu, to lze dotykem po obrazovce nebo pomocí  Joy-Con ovladače. Já doporučuji hrát dotykem s připojenými ovladači kvůli vibracím. Prvnímu dílu jsem vytkl méně uvěřitelné zpracování uživatelského rozhraní telefonu, to je  ve srovnání s A Normal Lost Phone mnohem živější a uvěřitelnější, což vytváří mnohem lepší dojem a dovolí se více ponořit do představy, že skutečně držíte telefon (v případě Nintendo Switch spíš tablet/phablet). Nicméně nejde jen o grafické zpracování telefonu, ale i o simulaci technologických funkcí přístroje, které budete postupně prozkoumávat. Na prvním díle mě zamrzelo to, že hra hned při startu informovala, že se objeví určité prvky, které mohou být znepokojující až šokující a hned je i vyjmenovala, což víceméně prozradilo, o co ve hře půjde. Nyní je tento popis skryt, a při startu jste varováni, že jde o spoiler a lze jej přeskočit. Hra dostala podporu také dalších pěti jazyků, což je dobré pro ty, kteří neovládají angličtinu nebo francouzštinu, téma je tak mnohem přístupnější širšímu publiku.

Jak jsem psal výše, hra je založená na průzkumu telefonu a samozřejmě by bylo příliš snadné, pokud byste se dostali do každého místa po pouhém kliknutí. V telefonu jsou místa, kam se nedostanete bez hesla – jsou to takové malé hádanky, ale nejsou vůbec snadné. Pro jejich vyřešení budete muset pozorně pročítat všechny SMS, emaily, poznámky, fotky apod. Myslím si, že Another Lost Phone je o jeden stupínek náročnější oproti prvnímu dílu a je to jen dobře!

Musím pochválit Lauřin playlist v hudebním přehrávači. Však víte, jak to myslím. Hudba, kterou si můžete v přehrávači zapnout obsahuje sice jen osm skladeb, ale všechny dokáží neuvěřitelně skvěle podtrhnout atmosféru. Nejednou se mi stalo, že jsem si při čtení zpráv říkal, jako by hra věděla, jaký obsah zrovna čtu a pustila tu správnou hudbu. Jenže přehrávač hraje od začátku do konce. Myslím, že největší sílu má skladba Temporal Fox od Yllogique & Araignée du eoir. Nevím do jaké míry se dá album poslouchat jen tak samostatně, ale můžete ji vyzkoušet (Spotify i Apple Music nabízí celé album).

Opět musím studio Accidental Queen pochválit. Jsem nadšený z jejich tvorby. Jejich hry jsou co do herního času sice jednohubky, ale mají hloubku, donutí Vás přemýšlet nad sociálním problémem, o kterém jste do teď třeba ani nevěděli a díky vyprávění Vám pomohou představit si, jaké to je s takovým břemen žít.  Zpracování hry je oproti prvnímu dílu o stupínek lepší, především díky uvěřitelnějšímu UI, skrytí spoileru na začátku hry a rozšíření podpory více jazyků.

Kategorie Puzzle, Simulátor Hodnocení recenze
5/5
Vývojář Accidental Queens