S hrami se slovem simulator v názvu jako by se v posledních letech roztrhl pytel. Každý takový „simulátor“ ale ke zvolenému tématu přistupuje úplně jinak. Jen malá část je skutečně co nejvěrnější simulací, jelikož hry musí být především zábava, jinak bychom je asi tolik nehráli. Proto jde často o adventury nebo úplné šílenosti, někdy se však autoři snaží přidat naučné prvky. Takže jak se povedl Bee Simulator se pokusím odpovědět očima syna včelaře, který o včelách už něco ví.

Vítej na světě, včeličko!

Aby hra pokryla život včely, alespoň tu zajímavou část, začíná vylíhnutím hráče jako malé včelky. Vaším domovem je úl divokých včel v dutině stromu v městském parku. Během krátkého tutoriálu se naučíte létání, které dokáže být místy poměrně krkolomné kvůli nepříliš vyladěnému ovládání a jak rozlišovat jednotlivé typy pylů (třeba „rare“ nebo „epic“). Jejich barvy jsou úplně jinak, než jak je většina z nás zvyklá z RPG her, takže při hledání určitých rarit pylu pro splnění úkolu občas pojedete metodu pokus-omyl. Kromě poletování a sbírání pylu tu pak je ještě mechanika tří miniher – boj, kdy mačkáte X nebo Y podle pozice ukazatele na obrazovce, závod/pronásledování, kdy musíte co nejrychleji proletět trasou z kruhů a včelí tanec, kdy postupně zopakujete několik pohybů. Hrát můžete i ve dvou ve splitscreenu, byť ne příběh.

Víc hra, než simulátor

Že Bee Simulator zvolil spíše cestu adventury než simulace je po přečtení prvního odstavce nejspíš jasné. Jakkoliv jsou některé prvky ve hře realistické, jiné jsou tu čistě proto, aby hra byla zábavná. Včely obvykle nemohou své žihadlo použít víc než jednou, a přesto tu s ním můžete bodat do rozmazlených dětí a nic se vám nestane. Sršně včely uhřejí, nesnaží se ho sestřelit vlastním tělem. A pak je tu ještě Beetro, tedy nitro, díky kterému letíte rychleji. Tyto a další podobné prvky sice snižují výukovou hodnotu hry, která tak zůstává vlastně už jen v informacích na načítacích obrazovkách, přidávají ale k zajímavému hraní. Za jeden nebo dva večery si v klidu prožijete příběh jedné včelky a třeba ke včelám získáte větší respekt. Kromě toho se Bee Simulator může směle zařadit mezi hry vhodné na relax, tedy pokud zrovna během závodu nezápolíte s nepříliš dobře reagujícím ovládáním. V klidu si tu totiž poletujete za příjemné hudby a hra tak místy připomíná Flower z konkurenční modré platformy. Po dokončení příběhu pak ještě hra nabízí sběratelské předměty a další mise, které můžete splnit, pokud by vás hraní si na včelku opravdu bavilo. Zmínit musím i vcelku vydařený dabing hlavních postav, bez kterého by nebylo vyprávění kompletní.

Bee Simulator sice není pravým simulátorem a ne všechny informace o včelách tu jsou přesné, roli odpočinkové hry, kterou si může užít celá rodina však zastává poměrně dobře. Vizuální styl nijak neurazí, hudba je však velmi příjemná, navíc doplněná o dobrý dabing. Škoda jen nepříliš podařeného ovládání a také cenovky, která by vzhledem k rozsahu hry mohla být o něco nižší. Zamrzí i to, že čeština se na Switch nejspíš nedostane, ačkoliv pro ostatní platformy k dispozici bude.

Kategorie Adventura, Naučné, Simulace Hodnocení recenze
3,5/5
Vývojář VARSAV