První díl Bleedu, který byl tak trochu poctou starým Run ’n Gun hrám jako Contra nebo Metal Slug, pro vás recenzoval MatyTheRed už v lednu. Vývojáři ale nelenili a port druhého dílu na sebe nenechal dlouho čekat. Podobně jako jednička slibuje spoustu akce, hlavní hrdinkou bude opět Wryn, herní styl zůstává taktéž nezměněn.

Deadpool s růžovými vlasy

V prvním dílu jsme se mohli seznámit s Wryn, růžovovlasou dívkou, která se poražením všech ostatních hrdinů stala největším videoherním hrdinou všech dob. Ostatní hrdinové ale byli to jediné, co chránilo zemi před invazí mimozemšťanů a teď je tedy Wryn ta jediná, kdo jim v tom může zabránit. K dispozici má tak trochu Deadpoolovské zbraně – dvě pistole, dvě katany, případně kombinaci, která je asi nejlepší – můžete střílet a zároveň katanou odrážet střely. Hra jako taková pak není nijak složitá – běháte, střílíte po nepřátelích a uskakujete jejich útokům. Skok je trochu netradičně pomocí tlačítka ZR, pomocí R pak mácháte katanou a odrážíte střely ve vaší barvě – tedy růžové. Podržením ZL zase zpomalíte čas, což dává prostor pro rychlé úniky. Zpomalení mi docela dost připomínalo Max Payne.  Levým analogem běháte, pravým míříte pistolí, střelba probíhá automaticky, pokud někam míříte. Dá se zapnout i manuální, ale to považuju za zbytečnost. Na netradiční ovládání se dá zvyknout velmi rychle, kvůli nutnosti prakticky neustále držet pravý joystick a zároveň mačkat ZR i R vás ale v handheld módu bude za chvíli pěkně bolet ruka. Překvapilo mě, že s Joy-Con gripem se mi hrálo lépe než s Pro Controllerem, a to zejména díky menší vzdálenosti tlačítek. Co se zmíněného Deadpoola týče, Wryn stejně jako on disponuje množstvím hlášek, které se objevují zejména při vaší smrti. Třeba „Prohledávám zdrojový kód hry. Někde tam musí být ukryté cheaty.“ nebo „Měl jsi zmáčknout jiné tlačítko“.

Rychlovka

Bleed 2 je hra plná akce, ke které je potřeba velmi rychlých reakcí. Musíte včas odrazit střely, včas uskakovat a samozřejmě se trefit a sundat nepřítele dřív, než on sundá vás. Trochu obtíž je pak s bossy, kteří občas dokáží i na normální obtížnost pěkně zatopit, u některých bych vytknul to, že na jejich poražení má občas víc vliv náhoda – některým jejich útokům se například téměř nedá vyhnout, porazit se tak dají jen pokud se tyto útoky nebudou příliš opakovat. Celkově ale hra funguje naprosto skvěle a je to opravdu zábava. Sednete si ke konzoli, uběhnou 2 – 3 hodiny a hra je… dohraná??? To je trochu škoda, podobně jako u prvního dílu tu není příliš dlouhý příběh. Ačkoliv není nijak komplikovaný, je alespoň vyprávěn zajímavou formou – prostřednictvím TV zpráv. Potěší i jistá interakce hlavní hrdinky s hráčem. Kromě zmíněných hlášek při selhání vám třeba také na konci složí poklonu s poděkováním a sdělí, že kdybyste se k ní zase někdy chtěli přidat, bude na vás čekat. Co ale cením nejvíce je obsah po dohrání hlavního příběhu. Pokud hru dohrajete, není všemu konec, ale teprve začátek – odemknete tím nové zbraně a postavy, které mají úplně jiný styl boje a čekají vás s nimi nové výzvy. Dále jsou k dispozici módy. Samozřejmě je tu mód vyprávěcí – tedy možnost znovu si zahrát příběh a třeba zkusit vyšší obtížnost. V Arcade musíte celou hru dohrát bez smrti. Endless generuje úrovně náhodně a pokud nezemřete, můžete tak hrát do nekonečna. Challenge je mód pro zábavu, kde proti sobě můžete postavit až 3 bossy. Po dohrání také odemknete Mutátory, jakési cheaty, které změní hra. Kromě nekonečného zdraví si můžete zapnout třeba mód bez gravitace, nebo si ještě víc zvýšit obtížnost. Hudba je ve stylu arkádovek, stejně tak vizuální styl, který ale patří k těm opravdu dobrým, neodfláknutým pixelovým.

V jednom hodně, ve dvou ještě víc

V jednom je Bleed 2 opravdu zábava. Ve dvou to může být zábava daleko větší, navíc umožní zase trochu jiný styl hraní. Při výběru základních postav jeden hráč hraje za růžovovlasou Wryn, druhý za jejího blonďatého rivala, kteří na chvíli spojí síly. Wryn stále může katanou odrážet růžové střely, její rival zase žluté, které Wryn normálně neodrazí. Životy jsou společné, stejně jako zpomalení času. Je tak potřeba dobrá spolupráce obou hráčů.

Bleed 2 je opravdu dobrá hra a dělá čest žánru Run ’n Gun. Příběh je opravdu zábava, ačkoliv je krátký. To na druhou stranu vyvažují možnosti hraní ve skvěle zpracovaném multiplayeru nebo další módy, či změna zbraní a postav pro jiný herní styl. Povedená je celá vizuální stránka i konzistentní arkádový styl. Taktéž se mi líbí to, že se tu nic nebere příliš vážně a Wryn má místy velmi dobré hlášky. Na oddechnutí po dlouhém dni, i na pořádné soustředění se při extra těžkém módu pro milovníky výzev, je opravdu skvělá.

Kategorie Akční, Adventura Hodnocení recenze
4/5
Vývojář BOOTDISK REVOLUTION