Switch je podobně jako Wii králem mezi konzolemi, co se párty her týče. Už při vydání vyšla sbírka miniher 1-2-Switch, každou chvíli pak přibyla další hra, kterou si můžete zahrát s přáteli, a to i když nejsou hráči. Carnival Games je další sadou miniher pro 1-4 hráče a navazuje na stejnojmennou sérii, která si svou největší slávu zažila v době Wii.

Do města přijela pouť!

Ve městě se koná pouť, snaží se nás přesvědčit stylizace hry, a to včetně (občas trochu otravné) hudby, různých typů miniher i rádoby vtipného komentátora. Každý si může vytvořit svého avatara nebo využít přednastavené. Hrát pak můžete v módu turnaje, nebo si vybírat jednotlivé hry. Ty jsou rozdělené do 4 oblastí, resp. heren a v každé z nich najdete celkem 5 her, přičemž odemčené jsou v každé herně jen 2, zbývající tři si vždy musíte odemknout za lístky. Celkový počet 20 miniher není nijak vysoký a chybí mi tu zajímavější módy. Za výhry a vysoké skóre získáte další lístky a také můžete odemknout pohybové ovládání. Nechybí tu ani achievment systém, to pro dobrý pocit.

O dvě generace zpět

Co se samotných miniher týče, většina z nich není moc zábavná a systém odemykání může být docela otravný, nemluvě o tom, že pohybové ovládání získáte až za určité skóre. Samotné pohybové ovládání ani mnohdy není žádná výhra oproti tlačítkům. Tam, kde hra na tlačítka nereagovala ideálně, vám pohyb nepomůže – tak je prostě nastavená hra a třeba závody na neřiditelných prasatech nebo míření pistolí s nejpříšerněji nastavenou citlivostí je prostě na pytel. Ty lepší minihry ani po paty nesahají těm horším v Mario Party a zabaví nejvýš na pár minut, dokud se vám nepodaří přijít na to, jak udělat nejvyšší skóre, případně porazit umělou inteligenci, pokud hrajete sólo. Umělá inteligence také nepatří k přednostem – někdy je příliš dobrá, jindy zase výrazným způsobem zaostává. Návody, jak hrát, sice během načítání ukazují postupně ovládání na všech typech ovladačů, popis je ale anglicky, což může být pro někoho překážka, navíc ani často nepopisuje všechna důležitá pravidla. Oproti možnosti si ovládání vyzkoušet nanečisto, jak nabízí nejnovější iterace Mario Party, je to drastický rozdíl.

Ačkoliv se jedná o párty hru, která nemá být složitá a má hlavně zabavit, nemohu než být zklamaný. Složitost tu není, ale zábava také ne. Minihry nejsou nijak výjimečné a často se celou „zábavu“ snaží tvořit nemotorným ovládáním. Kromě toho jich máte na začátku jen 8 a dalších 12 si musíte postupně odemknout. Celkové množství her není nijak vysoké a zajímavější módy tu také chybí. Super Mario Party nasadila laťku příliš vysoko a Carnival Games navíc působí víc jako hra dvě generace stará, než něco moderního.

Kategorie Arkáda, Párty Hodnocení recenze
2/5
Vývojář Mass Media Games