Automobilová honička. Hlavní hrdina je v patách záporňákovi. Ten ale utíká a cestu zavře kolona kamionů. Hrdina neváhá – z rozjetého auta vyskočí na kamion a běží po jejich střechách…

Asi každý někdy viděl aspoň jeden béčkový film s ne úplně kvalitními efekty, které tak trochu popírá fyzikální zákony. Často se jedná o úplné šílenosti. Na konec mojí fiktivní scény přichází Clustertruck – hra o běhání a skákání po kamionech.

Ministerstvo zdravotnictví varuje – dotýkání může zabíjet!

Clustertruck vás na začátku každého levelu postaví na kamion a vy se musíte dostat do cíle. Aby to nebylo jen tak, řidiči těchto kamionů jsou opravdu hloupí, takže jim nedělá problém bourat, zatáčet mimo silnici nebo jet offroad. Vy tak musíte běhat a skákat, abyste přežili. Přežití mimochodem není nic snadného – na každém rohu čeká nástraha, která vás může odrovnat. Ať už se jedná o plot, značku nebo břevno, které bez zjevného důvodu visí nad silnicí. Jakýkoliv kontakt s něčím jiným, než je kamion vás může zabít, a to ať se jedná o jakoukoliv sílu dopadu. Trošičku proti logice, ovšem to je vlastně celá hlavní myšlenka hry.

Skákej. Zemři. Opakuj.

K dispozici je celá řada různých prostředí a úrovní, všechno vyvedené v low-poly designu, který není ničím výjimečný, ale ani neurazí. Líbí se mi, že se typ překážek a nástrah mění a hra tak není pořád stejná. Také je skvělé, že můžete za dokončování úrovní šetřit body na speciální schopnosti jako zpomalení času nebo dvojitý skok, které vám dost pomohou, tady ale nastává problém. Některé úrovně jsou zbytečně obtížné a získat body na schopnosti, se kterými by šly dokončit není snadné. Krom toho vás bude neustále trápit, že umřete ani přesně nevíte proč – asi jste se dotkli břevna přes cestu, ale rozhodně jste ten dotyk neviděli. To je jedna z mých velkých kritik – popírání logiky a fyzikálních zákonů tam, kde by se to dít nemělo. Hra prostě není fér a kvůli tomu budete některé úrovně často opakovat. Lepší by byla i možnost přepnout do pohledu třetí osoby, abyste opravdu viděli, kudy vaše postava běží. Výtku mám i proti ovládání kamery. Vzhledem k tomu, že úrovně nejsou vždy rovné, ale mají zatáčky, musíte otáčet kamerou, a to je obtížné. Nejen, že skok i kamera jsou na pravém palci, ale kamera se neotáčí tak, jak v ostatních hrách a správně ji namířit může být nadlidský výkon. Dohromady tak vzniká opravdu velká výzva, která vyžaduje neustálé opakování, což není úplně pro každého – nejednou jsem po pár minutách frustrovaně hru vypnul, protože opravdu nemám rád, když se někdo nechová fér.

Šílený nápad skákání po kamionech, který je ústředním motivem celé hry Clustertruck, se zdál být zajímavý, nicméně zpracování pokulhává. Jedná se tak o béčkovou scénu z béčkového filmu… v béčkové hře. Ovládání kamery je neoptimální, na logiku nebo fyzikální zákony se tu skoro vůbec nehraje a pohled ze třetí osoby tu opravdu chybí. I tak se ale jedná o zábavnou hru pro ty, kdo mají rádi výzvy, nebo prostě ujíždí na šílenostech. S několika schopnostmi už jste skoro jako Neo z Matrixu a to je vlastně film z AAA produkce, není-liž pravda?

Kategorie Akční, Skákačka Hodnocení recenze
3/5
Vývojář Landfall Games