Obtížné hry jsou skvělé v tom, že vám dává jejich porážení mimořádně velký pocit úspěchu. Zároveň trénují vaše odhodlání a dávají vám mnoho hodin hraní. Mám rád obtížné hry a už mnoho lidí mi doporučovalo, abych si zahrál Dark Souls. A rozhodně si tu hru jednoho (doufám) blízkého dne zahraji. Jenže Dark Souls na Nintendo Switch vyjde až v říjnu, takže do té doby jsem se chtěl připravit jinou hrou, o které jsem slyšel, že je jí obtížností podobná. Touto hrou je samozřejmě Fall of Light: Darkest Edition.

Temnota nezaručuje kvalitu

Ve Fall of Light hrajete za rytíře, který chce své dceři ukázat zbytky slunečního světla ve světě pohlceném temnotou. Vaše dcera je bytostí světla a tudíž se jí snaží cestou polapit zkorumpovaní obyvatelé temné fantazie, jenž je tento svět. Čekají vás tudíž nejen bitvy s těmito tvory, ale také ochrana vaší dcery.

Příběh hry není příliš zajímavý. Sice vám trochu představí její svět a dodá kontext k vaší situaci, ale nakonec je docela nepodstatný. Místa, skrz která projdete, jsou mnohem pozoruhodnější. Ne že by příběh kompletně překážel, ale chvílemi je až příliš vážný, do míry, že je i směšný. Dabing postav k této přehnané vážnosti také přispívá.

Nejlepší věcí na Fall of Light je atmosféra, kterou tvoří její prostředí a nepřátelé, proti kterým bojujete. Osvětlení hry je zde mimořádně dobře udělané, protože neustále připomíná, že v tomto světě již není světlo. Přitom světlo ve hře uvidíte, nemusíte se bát, že byste hráli v kompletní tmě, ale díky tmavým barvám a právě tomuto osvětlení budete mít pocit trvalé noci.

Past na rytíře

Jak už jsem zmínil, boj je v této hře velmi důležitou složkou. Příšer je mnoho a vyléčením se všechny znovu oživí. A nejsou vůbec slabé. Navíc, když zemřete, vaše dcera vybouchne do světelných částic a vy se k jejímu tělu musíte znovu dopracovat, což znamená, že průzkum nových míst je velmi děsivý. Nejednou o ni přijdete v hordě nepřátel. Její obživení chvíli trvá a v této chvilce vás bez problému nepřátelé zabijí. To ale ještě není projev obtížnosti hry.

Ta se projevuje v síle nepřátel. Někteří vás zabijí i na jednu ránu, nemluvě o jejich množství životů. A to jsou stále normální nepřátelé. Pravda, můžete grindovat zkušenosti zabíjením nepřátel, ale to je opravdu na dlouho. Počet životů vám trochu pomůže v soubojích, ale většinou je prostě jednodušší nacházet si způsoby, jak se přímým bojům vyhnout. Nebýt pastí určené pro hráče, do kterých můžete často nepřátele zavádět (běží za vámi a s kombinací trpělivosti a opatrnosti se vám to podaří). Hlavní problém v boji je zpomalené ovládání vaší postavy. Vše trvá dlouho a někdy není určení, kdo se kam trefil, úplně přesné. Využívání pastí je spíš rada pro ty, kteří se dokáží přes špatné ovládání přenést.

Průzkum se nedoporučuje

Obtížnost je také závislá na místě, kde se nacházíte. Hra totiž není lineární a tudíž se předem můžete vypravit na těžší místa. Je dobře, že tato možnost ve hře je, ale problém nastává, když jste nechtěli jít do těžké oblasti příliš brzy. Většinou se vám ve hrách nabízí nějaký způsob, jak jít podle doporučených stupňů obtížnosti (ve hře The Legend of Zelda: Breath of the Wild jsou to třeba místa, na která vás odkazuje příběh), ale tady tomu tak není a navíc je pak těžké vrátit se zpátky.

Nejhorší na Fall of Light je ale její framerate. Hra běží na Switchi dost špatně. Vizuálně je hra zajímavá, nejdřív se mi její styl moc nelíbil, ale po několika málo hodinách hraní jsem si na něj zvykl. Je však těžké obdivovat její svět a styl, nebo včas reagovat na nepřátelské útoky, když se hra seká.

Jediná věc, která je na Fall of Light: Darkest Edition povedená, je její temná atmosféra. Má obtížnost, která je zábavná jen zneužíváním herních mechanik, jinak plyne převážně ze špatného ovládání a nepřátel, kteří vás někdy trefí, i když vás na obrazovce minou. Hra je zasekaná, takže i povedená atmosféra přestává být zajímavá a hraní celkově přináší jen bolest, ne toho dobrého druhu. Jestli opravdu potřebujete temnou fantasy hru s velkou obtížností a nemůžete se dočkat dne vydání Dark Souls Remastered na Switch a jste hodně tolerantní hráči, jde o hru, která je hratelná. Nic víc. Většina lidí ji ale asi po chvilce hraní zhasne.

Kategorie Akční, Dobrodružná Hodnocení recenze
2,5/5
Vývojář RuneHeads