Chtěli jste si někdy zkusit, jaké to je, stát na břehu a trpělivě čekat až vám zabere? Zde máte možnost, dokonce s garantovaným úlovkem! Ano, ve Fishing Universe Simulator se vám opravdu nestane, že byste chytili botu nebo vytáhli prázdný háček. Je ale hra vážně tak skvělá, jak se tváří v traileru?

Vyberou si i nároční

Jedna věc se hře nedá upřít – takové množství vybavení, že ho budete procházet dlouhou dobu. Počínaje návnadami a motorovými čluny konče. Příběh v takové hře je samozřejmě k ničemu, takže nastupuje klasika v podobě nuly na kontě a obyčejného vybavení než si vyděláte na lepší. Potom si můžete koupit větší síť, pevnější prut a vlasec, různé návnady, plováky atd. U každého předmětu je napsáno, k čemu je dobrý a v čem je lepší, takže třeba vlasec utáhne rybu o váže až X kilo nebo návnada je vhodná pro pstruhy. Pokud chcete kapra, zvolíte si jinou. Zde musím zmínit bídný tutoriál – než člověk přijde na to, co a jak, chvíli to trvá i s instruktážní tabulkou. Dále jsou tu dva herní módy – volné rybaření a „rybářské úkoly“. První asi netřeba vysvětlovat, druhé jsou předvolené scénáře na čas typu „nalov 5 ryb během pěti minut“ nebo „nalov 10 kilo kaprů během půl hodiny“. A už zde je problém – hra je neskutečně repetitivní a uspávací prakticky po pár prvních úkolech. Nejsem nějak zasvěcený rybář, ale něco mi říká, že to jinak nejde. Jistě, je tu určitá rozmanitost v prostředích (jednou lovíte ve Varšavě, pak zase v Kanadě na Aljašce), ale to je tak vše.

Pohyb? Ne, radši analogy

Tady je asi největší zádrhel – celou hru ovládáte tlačítky na Joy-Conech nebo dotyky na displeji. Přitom kde jinde, než u této hry, která má přímo v názvu „simulator“, byste čekali pohybové ovládání? Jasně, je to hra „za pár šupů“ v porovnání s ostatními, ale i tak, alespoň náznakem být mohlo. Další věc, co mi chyběla, byla nějaká forma žebříčků, což by určitě trochu hru oživilo. Mohli byste třeba nepřímo „soupeřit“ s „rybáři“ z druhého konce planety nebo klidně s kamarády. Jenže tu nic takového není, pouze rybaření a obchod, kde nakupujete věci nebo prodáváte ulovené ryby. Jedna z věcí, co mi přišla také trochu mimo, je grafika. Nechápejte mě špatně, nečekal jsem vodu a lesíky jak v CryEnginu, ale když prší a město na pozadí je osvětlené úplně stejně jako když svítí Slunce je trochu mimo.

Nazval bych to promarněnou šancí. Ať už chybějícím pohybovým ovládáním nebo pouze dvěma herními módy. Na druhou stranu nestojí zas až tak moc, takže se tyto nedostatky dají částečně pochopit. Příznivcům rybaření asi něco řekne, ostatním doporučuji zvážit, jestli je to hra pro ně. Co se ale musí vývojářům nechat, je absence výrazných či nepříjemných bugů (nepočítám prolínání textur trávu nebo stromů).

Kategorie Sportovní, simulace Hodnocení recenze
2,5/5
Vývojář Ultimate Games