Když konzole Nintendo Switch vstupovala do prodeje, nenabízela zrovna tu nejlepší startovní knihovnu her. Tedy jasně, byla tam The Legend of Zelda, která by i sebevětší tituly zastínila, ale upřímně, bez ní bychom byli jako fanoušci nahraní. A když už bylo na Switch přes padesát her, Mario Kart 8 Deluxe a ARMS byly už dávno vydané, objevila se tu další hra s názvem Flip Wars. Ta podle ukázek nabízela společné hraní až pro čtyři hráče ve stylu Bombermana, hratelnost a rychlost „miniher“ ve stylu Mario Party a také měla za úkol rozšířit knihovnu her, ale až na to poslední se jí z toho nic moc nepovedlo.

Flip Wars, v Japonsku původně označován jako Project Mekuru, je hrou programovanou třetí stranou v prostředí Unity a vydanou společností Nintendo. Původně měla nabízet jako herní postavy Mii avatary, ale protože samotný Switch s nimi celkově moc nepočítá, postavy byly nahrazeny bytostmi podobným těm z Metroid Prime. Až čtyři hráči se tak mohou utkat v aréně plné bílých dlaždic, kde je podle druhu dané hry nutné splnit vždy něco jiného. Ale do začátku si vystačíte s tím, že prudkým dopadem ze skoku obrátíte dlaždice kolem sebe do barvy vaší postavy. Stejně právě jako u zmíněného Bombermana, kdy bomba při vybouchnutí zažehne plameny do čtyř směrů, tak se dlaždice ve Flip Wars obarví ve čtyřech směrech od místa dopadu.

U mě osobně celou hratelnost provázelo jedno velké zívnutí. K dispozici je jen něco málo přes deset arén a tři herní módy, které se ale velmi rychle omrzí. Tím prvním je Panel Battle, kde je cílem hry obrátit co nejvíce bílých dlaždic. Postavička, která získá nejvíce dlaždic své barvy vyhrává. V módu Knock Out se zase snažíte co nejvíce vyřazovat své protivníky. Pokud se vám totiž svým skokem na dlaždice podaří převrátit barvu dlaždic, na které zrovna stojí oponent, vykopnete ho tím z arény. Nebojte se, do tří vteřin je zpátky a můžete ho vykopnout znovu, dokud nevyprší stanovený časový limit arény. A pokud to chcete ještě nějak opepřit, zahrajte si Life Battle. Tento herní režim má stejná pravidla jako Knock Out, ale hráči mají omezený počet životů a jakmile dospějí k nule, končí tak už úplně.

Během hraní vám hra může při otočení dlaždic nabídnout nějaké pomocné předměty, podobně jako v Bombermanovi. Existuje zde například rychlejší pohyb, takzvaná X-dlaždice zase namísto dlaždic kolem hráče převrátí dlaždice do tvaru písmene X, nebo bonus většího rádiusu dlaždic k převrácení. Další herní mechaniky mají i samotné arény, které jsou opatřeny třeba elektrickými výboji, přes které vás jejich přechod vyhodí z arény, nebo „mexickou vlnou“, která vám částečně zneviditelní obrazovku a zároveň může také některé hráče vykopnout. Tyto speciální arény jsou super, zlepšují herní dynamiku a jsou rozhodně zábavnější, než ty klasické, ale přesto se nedokážu zbavit pocitu odfláknutosti, že kdyby vývojáři zapracovali na vícero takovýchto arénách nebo se pokusili tyhle „rušivé elementy“ kombinovat, udělali by mnohem lépe. Zapracovat dále mohli na hudbě a zvukových efektech  – Flip Wars nabízí variace asi tří písniček a zvukové efekty, které mají mnohdy až moc vysokou tóninu, takže vám doslova trhají uši.

Sběratelům různých ocenění hra nabízí sadu několika achievementů k získání, dále pak statistiky hraní – počet převrácených dlaždic, počet hraní daného režimu atd. Hrát můžete v lokálním singleplayeru nebo multiplayeru na jedné konzoli (každému hráči postačí jeden Joy-Con ovladač), pomocí více konzolí (za předpokladu, že každý se Switch konzolí vlastní i kopii Flip Wars) anebo online. Právě narozdíl od Bombermana jsem se těšil, že si tuto hru užiji nejvíce online. Ach, jak jsem se šeredně mýlil. Pařit sice můžete s hráči po celém světě nebo se svými kamarády (když vytvoříte společnou místnost a pozvete je), ale čekání na připojení je tu snad ještě horší než ve Splatoonu 2, když se koná Splatfest. A když už se konečně spojíte, hra v půlce kvůli připojení spadne. Nemluvě ani o tom, že když hra vyšla, nenabízela žádný online multiplayer ani žádné speciální herní módy, všechny tyto funkce byly až postupně přidány aktualizací, která, pozor, vyšla dva měsíce po spuštění. Dva měsíce. Asi si tedy dokážete představit, s čím se hra chlubila poprvé a s čím se chlubí teď. A i přesto, že se na hru koukám s odstupem času, garantuji, že by se jí nedostalo hodnocení, jakého by dosáhla na začátku.

Hra Flip Wars na první pohled nabízela zábavné hraní až pro čtyři hráče, ale stagnuje už na základních herních principech a mechanikách. Vývojáři se pravděpodobně snažili o lepší klon Bombermana, ale až na pár zajímavých elementů a funkcí bohužel selhali. Pokud jste si hru tedy ještě nezakoupili, porozhlédněte se po eShopu, zda by si vaše penízky nezasloužila raději hra jiná. Flip Wars měl opravdu skvělý potenciál, jen škoda, že ho vývojáři nedokázali plně využít.

Kategorie Akční, Plošinovka Hodnocení recenze
2,5/5
Vývojář Over Fence Co. Ltd.