Závodní hry – každá platforma má ty svoje. Zatímco konkurence sází na co nejvěrnější simulace, Nintendo se drží co nejlepší přístupnosti a zábavy. Ačkoliv Mario Kart patří k mým oblíbeným hrám, čas od času přeci jen pokukuji po pořádné simulaci, kde nestačí jen pořád držet plyn, správně se odrážet od svodidel a doufat, že soupeři nedostanou mířené střely, ale kde každé sešlápnutí brzdy může mít velký vliv na konečné pořadí v závodě. Dlouhou dobu se konzole Nintendo držely od těchto her dále, teď se hozené rukavice chopili Eden Games, kteří na kontě mají například V-Rally nebo Test Drive Unlimited, aby na Switch přivedli svou úspěšnou mobilní hru. Na jednu hru tak máme velká očekávání, ale i nejasné vyhlídky, jak moc se bude podobat svým mobilním předkům.

Port nebo kompletní předělávka?

Jak jsem zmiňoval v úvodu, Gear.Club Unlimited má své kořeny v mobilní hře Gear.Club, která na smartphonech rozhodně patří na špičku, co se závodních her týče. Nedá se ale říci, že by se jednalo o port. Přeci jen tu byl přidaný nějaký obsah a vylepšení i co se vizuálů týče. Nejde tu tedy ani o port, ani o předělávku, ale něco mezi tím, nicméně blíže k tomu portu. To ale rozhodně nijak nekazí zážitek ze závodění, protože zmíněná mobilní hra vůbec není špatná. Odstraněny byly veškeré mikrotransakce a byla kompletně přepracovaná ekonomika, díky čemuž se dá ve hře docela normálně postupovat bez čekání nebo vytahování platební karty. A hrát se tu dá až ve 4 hráčích ve splitscreenu (kde už jde framerate nepříjemně dolů) nebo třeba v online žebříčcích, kde se při troše tréninku s aktuální soutěžní tratí můžete udržet na prvním místě. Co je tu ale trochu proti logice, je absence podpory dotykové obrazovky. U některých prvků rozhraní se skoro zdá, že na ně máte kliknout, ale při dotyku se nic nestane. To je trochu škoda, v handheldu bych této možnosti využíval, protože je na něco prostě praktičtější.

Polovičatá simulace

Kde se v menu budete držet nejvíce, je mapa, na které máte různě rozmístěné šampionáty a oblasti pod mrakem, které odemknete právě dokončováním závodů. Ty jsou rozdělené na několik kategorií a zúčastnit se můžete pouze s autem z dané třídy. Auta ale můžete vylepšovat v garáži, kterou si můžete vybudovat k obrazu svému, a to od polohy jednotlivých dílen pro vylepšování až po dekorace a detaily. Samotné závody pak mají poměrně dobrý jízdní model, obzvlášť s vypnutými asistencemi se jede hezky, ale má dvě výraznější vady na kráse. Tou první je absence analogových triggerů (díky moc, Nintendo, za skvělé rozhodnutí), takže si pomáhá AI, která podle vašeho mačkání a pouštění tlačítka a aktuální situace vyhodnocuje, jak moc přidat plyn. Samozřejmě nechybí možnost plynový pedál ovládat analogem. Druhou chybou je absence modelu poškození. Tím se ze hry stávají arkádové závody, protože snadno zlenivíte a budete si v zatáčkách pomáhat odrazy od soupeřů, protože vám to nijak neuškodí. Zamrzí i nesprávně využitý HD Rumble, který se ozývá jen pokud jedete na nerovném povrchu a ne, když vám ukluzují kola.

Ne přesně to, co jsme si přáli, ale stále dobré

Závodní mód tu není jen jeden a jako v jiných podobných hrách můžete jezdit na několik kol, z bodu A do bodu B apod., a to jak proti „reálným“ oponentům, tak proti duchům. Závody s duchy jsou většinou osina v zadku, protože pokud nezajedete trať dokonale, nejste první, proto možná budete často používat další prvek, který ubírá body simulaci, a to schopnost vracet čas. Když se vysekáte v zatáčce, prostě se přetočíte o pár sekund zpátky a zkusíte to znovu a znovu, dokud neuděláte dokonalý drift. Sice vás tuto možnost nikdo používat nenutí, ale někdy vás k tomu skoro tlačí kombinace neskutečně dobrých duchů a tratí, kterých je tolik, že je často nebudete znát a jak každý závodník ví (obzvlášť ti, co hrají Mario Kart), znát dobře trať je polovina úspěchu. Co se ale moc povedlo, je režim Rally, který vaše vymazlená auta postaví na hrbolaté zablácené cesty. Závodění v tomto módu mě baví možná úplně nejvíc, bez driftů se tu úplně neobejdete, a navíc jsou pro Rally k dispozici exkluzivní vylepšení vašeho auta.

Ačkoliv se jedná o rozšířený port mobilní hry, z mobilní DNA si negativní vlastnosti Gear.Club Unlimited příliš neponechává. I se svou spoustou chyb se jedná o zábavné, a hlavně chytlavé závody – nejednou jsem se přistihl, že „ještě jeden závod“ se protáhl na tři šampionáty. Jízdní model je slušný a AI, která se snaží nahradit chybějící analogové triggery, není k zahození, hodně mi ale chybí model poškození a lepší využití vibrací. Pokud máte rádi závodní simulace a nevadí vám, že třeba nebudou tak moc hardcore, nebo vás baví arkádové závody, měli byste Gear.Club Unlimited dát šanci. Na Switchi totiž tahle hra ve své kategorii prakticky nemá konkurenci. K dispozici je navíc i fyzická kopie, což by mohlo potěšit zejména sběratele.

Kategorie Závodní Hodnocení recenze
3,5/5
Vývojář Eden Games