Jako malý jsem miloval šachy. Přestal jsem je bohužel hrát aktivně, ale dodnes nikdy nepohrdnu partičkou. Také miluji anime a RPG hry. Co dostanete, když dáte tyhle tři prvky dohromady? Taktické RPG, jako je třeba série Fire Emblem. Je tomu již dávno, co jsem hrál nějakou hru z tohoto žánru a God Wars se mi ze screenshotů velice zalíbila a Fire Emblem mi docela připomněla. Dokáže se jí ale vyrovnat?

Krásná prezentace

V GOD WARS The Complete Legend hrajete v období počátku Japonska, inspirovaným legendami a folklorem, který bohužel neznám. To však neznamená, že by byl tento příběh nepochopitelný, naopak, je prezentovaný formou, která hráče velmi rychle vtáhne. Postavy jsou rozmanité a humor je zde dobrý.

Nejlepší na příběhu je ale jeho prezentace. Jsou k němu využívány animace, komiksové panely a skutečná herní grafika s dialogovými okénky a s dabingem. Tahle kombinace různých stylů vyprávění je velmi povedená a hlavně je příběh díky ní i přes své problémy stále úchvatný.

Drobným problém je však jeho roztříštěnost. Po chvíli začne působit až epizodicky, což není na krátké hraní problém, ale jestli u této hry budete sedět několik hodin v kuse (jakože se to nejspíš stane, jelikož je velice návyková), ztratíte o celkovém příběhu přehled a zájem.

Zbytečné konflikty

K této ztrátě zájmu přispívají i vedlejší úkoly, které nemají žádný skutečný příběh. Jde jen o mise, které si vyberete ze seznamu a na které jdete bez jakéhokoliv dialogu. Jsou sice zábavné, a rozhodně se vyplácí je brát, ale také jsou velmi dlouhé. Na to, že jde o místo na grindování a o úkoly, za které dostanete odměnu menší, než množství peněz a itemů, které získáte ze zabitých nepřátel v tomto místě, jsou příliš dlouhé. Kdyby měly nějaký příběh, který by hráči dodal motivaci na jejich splnění, byly by mnohem zábavnější.

Dalším problémem u těchto side questů je, že se odehrávají na místech, kde jste již bojovali. Za předpokladů, že by měly i slušné množství nových polí, nebo aspoň nějaké změny na těch již použitých, nevadilo by mi to. Ale takhle trávíte hodiny hraním těch samých levelů, jen s jinými nepřáteli.

A koukat se na tato pole není žádná krása. Většinou jsou barevně poměrně nezajímavé, jen zřídka kdy narazíte na pole, které vás svou krásou překvapí. Grafika v soubojích této hry je celkově bohužel poněkud plytká. Na to, jak zábavné jsou a jak krásně udělaný je tento příběh, jsou takové vizuály skutečně promarněnou šancí.

Strategie je všude

Jinak jsou souboje zábavné. Jestli jste již dříve hráli nějakou hru z tohoto žánru, víte přesně, co čekat. Hra se nepokouší o žádnou inovaci v tomto směru, ale přináší již zažité mechaniky ve velmi pozitivním světle. Můžete čekat obvyklé pořadí podle rychlosti postavy, útoky vyžadující MP a samozřejmě i levely.

Tohle je další věc, která se v GOD WARS The Complete Legend povedla. V RPG hrách je běžné, že se vaše postavy s levely zesilují a posléze získají upgrade formou nové třídy. Normálně musíte v těchto hrách pro tento upgrade někam dojít v příběhu, nebo splnit side quest, avšak tady je tomu jinak. Za každý útok získáváte nebo použití schopnosti zkušenosti do levelů postavy, levelů její práce a body na schopnosti. Po dosažení určitého levelu povolání se vám odemkne nová třída, která na ní navazuje a s ní i pochopitelně nové schopnosti. Strategie přichází, když své postavě chcete dát tento upgrade. Sice vám přinese notné zesílení statů a lepší schopnosti, ale ty musíte nejprve odemknout. A vaše zesílené staty vám k výhrám stačit nebudou. Právě pro tyto případy máte k dispozici 3 povolání, které postava může najednou mít. Hlavní, která získává nejvíce zkušeností, vedlejší a unikátní (každá postava má jinou, která nejde vyměnit a která má své vlastní schopnosti). Výměnou tříd ztrácíte přístup k nabytým schopnostem staré třídy (vrátit se k ní můžete bez jakékoli penalty kdykoli), takž se musíte rozhodnout, zdali vám skutečně stojí za to vaši starou práci nahradit, nebo na chvíli postavu obrat o její sekundární práci a mít postavu čistě orientovanou na jeden styl hraní. Skvělá je i volnost, kterou při výběru povolání máte. Můžete svým postavám dát kteroukoli ze základních prací, což hře přidává na hloubce i zábavě.

GOD WARS The Complete Legend je solidní hra, která doručí přesně to, co slibuje, nic víc a nic míň. Má příběh, který je pěkný, ač příliš rozptýlený na to, abyste si ho mohli plně vychutnat. Vizuály, které mohly mít díky jeho prezentaci šanci stát se něčím ohromujícím, ale které jsou stahovány obyčejností skutečné herní grafiky, jenž působí velmi zastarale. Tím pádem na tuto hru někdo nemusí vzpomínat s nějakou slzou v oku. Jinak jde o dobrou taktickou hru, která je zábavná, avšak pro mnohé bude nejspíš díky své průměrnosti trochu nudná, obzvlášť pro veterány tohoto žánru. Jestli od ní ale budete očekávat jen zábavné souboje, zklamáni nebudete.

Kategorie RPG Hodnocení recenze
3,5/5
Vývojář KADOKAWA GAMES